Browsing by Author "VLAIEVA, Alina Yuriivna"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item АНАЛІЗ ПЕРЕДУМОВ ВИХОДУ ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ НА МІЖНАРОДНІ РИНКИ. ANALYSIS OF BACKGROUND OF THE OUTPUT OF DOMESTIC FOOD INDUSTRY ENTERPRISES ON INTERNATIONAL MARKETS(2020) АВЕРІХІНА, Тетяна Володимирівна; AVERIKHINA, Tetiana Volodymyrivna; ВЛАЄВА, Аліна Юріївна; VLAIEVA, Alina Yuriivna; АВЕРІХІН, Микола Максимович; AVERIKHIN, Mykola MaksymovychУ статті розглянуто передумови виходу вітчизняних підприємств харчової промисловості на міжнародні ринки. Охарактеризовано сучасний стан зовнішньоторговельних відносин, етапи виходу на зовнішній ринок, визначено можливості та загрози, що можуть постати перед вітчизняними промисловими підприємствами. Сформовано перелік першочергових стратегічних заходів для вітчизняних підприємств на етапі їх виходу на європейські ринки. Проаналізовано переваги та недоліки, виокремлено характер взаємозв’язку господарської та зовнішньоекономічної діяльності підприємства. At present, the task of expanding the market for selling Ukrainian products to Ukrainian enterprises is very urgent, as well as establishing foreign relations not only for better profit of the enterprise, but also for attracting additional investments, which will contribute to the rapid development of production. The analysis of the prerequisites for the entry of Ukrainian enterprises into the international market made it possible to distinguish the most important of them: the export of the corresponding product of the enterprise potentially provides higher profitability in comparison with its realization in the domestic market; the company needs the currency to buy the necessary equipment abroad, equipment that is either missing from the domestic market or of poor quality; by means of export the enterprise tries to use the available production capacities or to expand the field of its activity at the expense of those industries whose products are in demand abroad; The company manufactures high quality products that meet the world standards due to the high qualification of personnel and the introduction of advanced technology, and at the same time has overall marketing advantages.Item АНАЛІЗ РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ. ПРОБЛЕМИ І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ. ANALYSIS OF THE TOURIST SERVICES MARKET IN UKRAINE. PROBLEMS AND PROSPECTS OF DEVELOPMENT(2020) АВЕРІХІНА, Тетяна Володимирівна; AVERIKHINA, Tetiana Volodymyrivna; ВЛАЄВА, Аліна Юріївна; VLAIEVA, Alina YuriivnaУ статті досліджено підходи авторів до визначення поняття «туристичні послуги» та надано авторське визначення даного поняття. Проведено аналіз основних показників розвитку ринку туристичних послуг в Україні. Обґрунтовано проблеми та перспективи розвитку вітчизняного ринку туристичних послуг. Відповідно до проведеного дослідження туристичної безпеки в Україні раціонально виділити непромислові території та особливі зони, для яких розвиток туризму було б пріоритетним завданням. The tourism industry is a powerful socio-economic and political factor that determines the economic development and policy of many countries and regions of the world. . In order to increase the representativeness of the Ukraine tourist image, the introduction of promising directions for the development of regional tourism, it is necessary to take into account those components of the tourist potential that have the necessary properties for the development, creation and successful use of a competitive tourist product on the regional and national tourist markets. An important step to optimize the tourism potential of Ukraine should be to eliminate the advertising vacuum, especially for foreign citizens, through the involvement of various advertising companies. Creating an effective advertising campaign, holding tenders for the restoration and promotion of cultural heritage sites in Ukraine will help to solve many problems related to the destruction of historical and cultural monuments, as well as to form and strengthen a positive image of the country.Item МОНІТОРИНГ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЕКОНОМІКИ. MONITORING OF THE TOURISM INDUSTRY AS A MEANS OF IMPROVING THE EFFICIENCY OF STATE ECONOMY REGULATION(2020) АВЕРІХІНА, Тетяна Володимирівна; AVERIKHINA, Tetiana Volodymyrivna; ВЛАЄВА, Аліна Юріївна; VLAIEVA, Alina YuriivnaУ статті досліджено сутність та значення моніторингу як засіб підвищення ефективності державного регулювання економіки, визначено функції, задачі та принципи моніторингу на державному рівні. Обґрунтовано актуальність та важливість проведення моніторингу туристичної галузі задля отримання інформації про репутацію туристичних територій України як підґрунтя для виявлення стратегічних напрямків її розвитку. У статті окреслено проблеми організації системи моніторингу ринку туристичних послуг та представлено можливі шляхи їх вирішення. The development of the tourism industry significantly affects the development of the country's economy as a whole. Its role is determined not only in the financial contribution, but also in stimulating other related industries that perform both ancillary and independent functions. The modern Ukrainian tourist market is undergoing many changes, so one of the current problems today is the use of effective tools for finding and systematizing the necessary information to forecast the development of the tourism industry. To increase the growth rate of the tourism industry, the formation of a positive tourist image of the region, increase its visibility requires constant monitoring of the state and development of the tourism market. Monitoring will allow tracking the trends of the tourism market in the dynamics and promptly make changes to the developed programs and plans for the development of the tourism industry, develop recommendations for their adjustment, increase the effectiveness of tourism management.Item РОЛЬ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ У ФОРМУВАННІ ІНОЗЕМНОЇ ВАЛЮТИ. ROLE OF TOURISM INDUSTRY IN GENERATING FOREIGN EXCHANGE(2021) КОВТУНЕНКО, Ксенія Валеріївна; KOVTUNENKO, Kseniia Valeriivna; ВЛАЄВА, Аліна Юріївна; VLAIEVA, Alina Yuriivna; КОВАЛЕНКО, Альбіна Борисівна; KOVALENKO, Albina BorysivnaУ статті розглянуто тенденції розвитку туристичної галузі у сучасних умовах. Досліджено роль туризму у генеруванні іноземної валюти. Надано актуальний стан туристичної галузі. Сформульовано з новим науковим змістом основні аргументи важливості розвитку туристичної галузі та її внесок у формування іноземної валюти. Надана характеристика основних аспектів збалансованого розвитку туристичної галузі України. Виявлено наслідки впливу коливань курсу долара США та євро на інтенсивність торгівлі туристичними послугами. The tourism industry affects the development of both individual countries and the world economy as a whole. With the expansion of international trade and other forms of international economic relations, raising the level of culture and education, tourism is developing rapidly. Significant impact on the activities of the tourism sector is caused by exchange rate fluctuations. As the tourism industry cannot adjust the exchange rate on its own, it has to adapt to currency fluctuations. Thus, the role of the tourism industry in the formation of foreign currency is significant, so the question of the impact of the tourism industry on the formation of foreign currency is relevant today. Thus, on the basis of the conducted analysis it is possible to define that really, there is an interdependence of development of tourist branch and formation of foreign currency in the country. Particular attention should be paid to further study of exchange rate changes and their impact on the intensity of tourism development. In countries where the local currency is pegged to the US dollar, the depreciation of the dollar will also depreciate the local currency. Changes in exchange rates affect the level of price competition in countries, as well as the growth rate of national income.