Browsing by Author "TABENSKA, Oksana Ihorivna"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item ОСНОВНІ ПЕРЕВАГИ КЛАСТЕРНОЇ МОДЕЛІ ОРГАНІЗАЦІЇ ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ У РЕГІОН. MAIN ADVANTAGES OF THE CLUSTER MODEL OF THE TOURIST BUSINESS ORGANIZATION IN THE REGION(2020) ТАБЕНСЬКА, Оксана Ігорівна; TABENSKA, Oksana IhorivnaУ статті досліджено роль Європейського Союзу в об’єднанні Східної і Західної Європи, у розвитку стабільної економічної та соціальної ситуації у Німеччині. Розглянуто розвиток системи місцевого самоврядування, на прикладі громад землі Бранденбург, де акцент був зроблений на туризм і кіноіндустрію. Досліджено використання місцевих науково-дослідницьких організацій та їх інтеграції, розвиток нових сфер бізнесу, стартапів. Проаналізовано готелі та заклади харчування міста Котбуса, переваги створення проектної моделі туристично-рекреаційного кластера “Котбус" для розвитку регіону. The article explores the role of the European Union in the unification of Eastern and Western Europe, in the development of a stable economic and social situation in Germany, the development of tourism in Brandenburg, namely in the city of Cottbus. Therefore, it is precisely through the cooperation of public authorities, scientific, research institutions, tourist agencies, hotel and restaurant complexes, information-tourist centers, transport companies, banking institutions, insurance companies that the competitiveness of enterprises and organizations increases, a synergistic effect arises. Research on the problems and prospects of green tourism development in Germany needs to be continued.Item РОЗВИТОК СФЕРИ ТУРИЗМУ У НІМЕЧЧИНІ. DEVELOPMENT OF TOURISM IN GERMANY(2020) ТАБЕНСЬКА, Оксана Ігорівна; TABENSKA, Oksana IhorivnaДосліджено ефективний розвиток однієї з основних форм міжнародних економічних відносин – міжнародної торгівлі товарами та послугами, зокрема структурної одиниці ринку послуг – туризму. У статті розглянуто розвиток міжнародного та внутрішнього туризму, сукупність причин, які сприяють розвитку внутрішнього туризму у Німеччині, а також величні палаци, музеї, вражаючі картинні галереї міста Дрезден. Розглянуто відомі туристичні атракції у німецькому місті Котбусі, а саме: історичну будівлю – Casper Gewerbehof, замок Бранітц, кінотеатр, Художній музей, зоопарк – Tierpark Cottbus. The service sector is constantly and dynamically developing, creating jobs. With the important structural element of the international tourism services market, travelers are able to change previous perceptions of threats and challenges on our planet and to offer possible conditions for crisis management. . In the development of international and domestic tourism, a set of reasons that contribute to the development of domestic tourism in Germany. Famous tourist attractions in the German city of Cottbus were explored, namely: the historic building – Casper Gewerbehof, the Branitz Castle, a cinema, the Museum of Art, the Zoo – Tierpark Cottbus.Item ТУРИСТИЧНИЙ БРЕНД ВІННИЧЧИНИ: РЕАЛІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ. TOURIST BRAND OF VINNYTSIA REGION: REALITIES AND PROSPECTS(2020) ТАБЕНСЬКА, Оксана Ігорівна; TABENSKA, Oksana IhorivnaУ статті досліджено туристичні ресурси Вінниччини. Розглянуто умови проведення різноманітних фестивалів, екскурсій, проектів, а саме: Міжнародний оперний фестиваль OPERAFEST TULCHYN; креативний простір “Меридіан “Щедрик“ у м. Тульчин; авторський пізнавальний проект "Екскурсії для душі" менеджера туристичної агенції "Віатур Вінниця" Ксенії Чуракіної; бренд-платформа “Вінниччина туристична”. Проаналізовано переваги створення інноваційної кластерної моделі для розвитку регіонів на основі синергійного ефекту, а також бренд-іміджу туристичних дестинацій. The article explores the tourist resources of Vinnytsia region. The conditions of holding various festivals, excursions and projects are regarded, namely: the International Opera Festival OPERAFEST TULCHYN; the creative space “Merydian Shchedryk” in Tulchyn; the author’s educational project “Excursions for the soul” of Ksenia Churakina, manager of the tourist agency “Viatur Vinnytsia”; the brand-platform “Tourist Vinnytsia”. The advantages of setting an innovative cluster model for the development of regions based on the synergistic effect and the brand image of tourist destinations are analyzed. Therefore, the competitiveness of enterprises and organizations increases, as well as the synergistic effect arises precisely through the cooperation of public authorities, scientific and research institutions, tourist agencies, hotel and restaurant complexes, tourist and information centers, transport companies and banking institutions.