Browsing by Author "Striltsiv, O."
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Визначення платоспроможності особи як один зі способів перевірки її незаконного збагачення.Determination the Solvency of a Person as One of the Ways of Checking his Illegal Enrichment(2018) Стрільців, О. М.; Василинчук, В. І.; Вязмікін, С. А.; Striltsiv, O.; Vasylynchuk, V.; Viazmikin, S.Окреслено загальні напрями перевірки платоспроможності особи, яка може бути причетна до незаконного збагачення. Визначено, що така перевірка має охоплювати аналіз (порівняння) за певний період часу двох основних складових: а) отримані активи (доходи) зазначеної особи та членів її сім’ї; б) видатки і стиль життя. Під час визначення дохідної та видаткової частин необхідно ґрунтуватися на декларації особи, яка може бути причетна до незаконного збагачення, а також членів її сім’ї. Також слід ураховувати в процесі підрахунку дохідної частини коштів кожного повнолітнього працездатного члена сім’ї, який зазначений у декларації, сум коштів, що не підлягають декларуванню (50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня звітного року). Запропоновано одним зі способів використання як доказів у кримінальному провадженні про незаконне збагачення встановлення витрати побутового рівня – ураховувати суму мінімального прожиткового мінімуму, згідно зі щорічним чинним законодавством України, на одну особу. Для цього спочатку слід встановити різницю між загальною сумою отриманих активів (доходів) особи, яка може бути причетна до незаконного збагачення, та членів її сім’ї із загальною сумою витрат на побутовому рівні, а потім отриману суму порівняти з активами, які є предметом незаконного збагачення. Зазначене надасть додаткові докази щодо протиправного стилю життя особи та членів її сім’ї, а також можливостей отримувати протиправні активи.In article determinates general ways of person’s solvency audition, that may be participated in illegal enrichment. Determined, that such audition have to consist of analysis (comparing) for a certain period of time two main parts: а) received actives (incomes) that person and its relatives; b) expenditures and lifestyle. Herewith during determination of incomes and expenditures it is necessary to use declaration of person, that can be involved in illegal enrichment crimes, and its relatives. Emphasizes the need to take into account funds which are not an object of declaration (50 subsistence minimum established for able-bodied persons on January 1 of the reporting year) during process of calculating income part of funds of any adult able-bodied member of the family mentioned in declaration. Was proposed, as one of the ways of using as evidence in criminal proceedings about illegal enrichment, determination of household living expenses – determine amount of the minimum subsistence minimum established by the annual Ukrainian legislation in force per one person. It is considered necessary at first establish the difference between the total amount of the received assets (revenues) of the person that can be involved in illegal enrichment and his relatives with general amount of household living expenses. Secondary, gained sum compare with actives which are the object of illegal enrichment. The specified will provide additional evidences about illegal lifestyle of person and its family and about possibility in receiving illegal actives.Item Напрями вдосконалення кримінально-правової протидії використанню коштів, здобутих від незаконного обігу наркотиків.Directions for the Improvement of Criminal-Legal Counteraction to the Use of the Funds Obtained from Illegal Drug Trafficking(2018) Стрільців, О. М.; Striltsiv, O.; Безногих, В. С.; Beznohykh, V.Доведено, що важливим компонентом стратегії протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів є реалізація заходів, спрямованих на виявлення та конфіскацію коштів, здобутих від такої протиправної діяльності, мінімізація можливості їх використання в легальному обігу (бізнесі) та побуті. Такі підходи в протидії організованій злочинності та наркобізнесу визнано ефективними на міжнародному рівні, тому постала необхідність криміналізації використання коштів, здобутих від незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів. З моменту впровадження 1995 року в КК України ст. 22912, а з 2001 року ‒ ст. 306 (за новим КК України), які встановлюють покарання за використання коштів, здобутих від незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, і до 2018 року правоохоронні органи викрили лише 1700 таких злочинів, причому не було викрито жодного випадку розміщення коштів, здобутих у такий спосіб, у банках, на підприємствах, в установах, організаціях та їх підрозділах. Однією з причин незадовільного стану є недосконалість наявних положень КК України. Наявність в українському законодавстві двох норм (ст. 306 та 209 КК України), які покликані захищати однакові суспільні цінності, однак різняться походженням предмета злочину (наркотики, сутенерство, зброя, розповсюдження порнографії тощо) та суворістю покарання, за певних обставин створюють додаткове навантаження для правоохоронних і судових органів у процесі зʼясування та доказування конкретного джерела кримінальних доходів. Висвітлено проблемні питання, які виникають у практичній діяльності правоохоронних органів щодо нормативного забезпечення протидії використанню коштів, отриманих від незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів. Сформульовано пропозиції щодо оптимізації норм КК України в цій сфері. Зауважено, що спрощення застосування законодавства про кримінальну відповідальність щодо протидії відмиванню доходів, одержаних від будь-яких видів кримінальної діяльності, сприятиме зменшенню навантаження на правоохоронні та судові органи. Стратегічним напрямом діяльності правоохоронних органів України в протидії незаконному обігу наркотиків визнано підрив його економічного підґрунтя, створення та реалізацію комплексної системи правових, зокрема кримінально-правових, організаційних, оперативно-розшукових та інших заходів щодо виявлення та ліквідації каналів легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом.An important component of the strategy to counteract to the illegal circulation of narcotic drugs, psychotropic substances and precursors is the implementation of measures aimed at identifying and confiscating funds derived from this illegal activities and minimizing the possibility of their use in legal turnover of funds (business) and everyday life. Such approaches to combating organized crime and drug trafficking are considered effective at the international level, that is why the criminalization of the use of funds derived from illicit drug trafficking in Ukrainian criminal legislation should comply with the requirements of the international documents to which our state has joined. Since the introduction in 1995 of the Criminal Code of Ukraine Article 22912, and since 2001 ‒ Article 306 in new Criminal Code of Ukraine, which impose penalties for the use of funds derived from illicit drug trafficking, and until 2018, only 1,700 such offenses were detected by law enforcement agencies, at the same time none of those cases was placement of funds derived from the illicit trafficking of narcotic drugs, psychotropic substances, their analogues or precursors, in banks, in enterprises, in institutions, organizations and their subdivisions. The authors note that one of the reasons for this unsatisfactory state is the imperfection of the existing provisions of the Criminal Code of Ukraine. In addition, the existence of two norms in Ukrainian legislation (Articles 306 and 209 of the Criminal Code of Ukraine), which in essence should protect the same social values, but differ in the origin of the crime (drugs, pimping, weapons, distribution of pornography, etc.) and severity of punishment, in certain circumstances, cause an additional unnecessary burden on law enforcement and judicial authorities in the process of clarifying and proving a specific source of criminal incomes.Item Напрями правового врегулювання та організаційного забезпечення використання безпілотних повітряних суден в Україні на сучасному етапі.Areas of Legal Settlement and Organizational Provision of the Use of Unmanned Air Vehicles in Ukraine at the Modern Stage(2019) Стрільців, О. М.; Striltsiv, O.Метою статті є визначення напрямів правового врегулювання та організаційного забезпечення використання безпілотних повітряних суден в Україні як у цивільній сфері, так і в правоохоронній діяльності Національною поліцією.The purpose of the article is to identify the directions of legal regulation and organizational support for the use of non-pilot air vessels in Ukraine, both for civilian and law enforcement purposes by the National Police.