Browsing by Author "STANISLAVYK Olena Viacheslavivna"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item ОСОБЛИВОСТІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ СОЦІАЛЬНО-ТРУДОВИХ ВІДНОСИН ПЕРСОНАЛУ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗА ЙОГО АУТСОРСИНГУ. FEATURES OF PROVIDING THE EFFICIENCY OF SOCIAL AND LABOR RELATIONS OF UNIVERSITY PERSONNEL BY ITS OUTSOURCING(2019) КОВТУНЕНКО Ксенія Валеріївна; KOVTUNENKO Kseniia Valeriivna; КОВАЛЕНКО Олександр Михайлович; KOVALENKO Oleksandr Mykhailovych; СТАНІСЛАВИК Олена В’ячеславівна; STANISLAVYK Olena ViacheslavivnaУ статті розглянуто особливості забезпечення ефективності соціально-трудових відносин персоналу закладу вищої освіти в умовах його аутсорсингу. Позначено основні проблеми, які впливають на ефективність соціально-трудових відносин в умовах аутсорсингу персоналу закладу вищої освіти. Under conditions of today the labor management system in the institution of higher education is tasked with finding new more effective forms of labor, how to increase the motivation of workers, material and moral interest of employees in work, reduce or even eliminate potential conflicts, how to ensure consistency in management personnel activities and performers, etc.Item ОСОБЛИВОСТІ ІННОВАЦІЙНОЇ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СУЧАСНОГО ВИРОБНИЧОГО ПІДПРИЄМСТВА. FEATURES OF INNOVATIVE MARKETING ACTIVITY OF THE MODERN MANUFACTURING ENTERPRISE(2019) СТАНІСЛАВИК Олена В’ячеславівна; STANISLAVYK Olena Viacheslavivna; КОВАЛЕНКО Олександр Михайлович; KOVALENKO Oleksandr Mykhailovych; МОРГУНОВА Тетяна Іванівна; MORHUNOVA Tetiana IvanivnaВисвітлено суть маркетингової стратегії, яка полягає в забезпеченні відповідності можливостей підприємства умовам конкурентного ринку, як на поточний момент, так і на перспективу. Розглянуто стратегічні і тактичні складові інноваційної маркетингової діяльності та особливості визначення ціни на інноваційні продукти виробничого підприємства. Показано сутнісні аспекти здійснення маркетингової діяльності з просування на ринок нової продукції і технологій та комерційного обміну на ринку інновацій. Позначено особливості досягнення комерційного успіху при просуванні на ринок нової продукції виробничого підприємства. In the modern conditions for many domestic enterprises are characterized by episodic, unsystematic and, as a result, ineffective use of marketing. This state of things negatively affects their competitiveness, and well-known international agreements only aggravate the competitiveness problem, which cannot be solved by traditional methods. Therefore, the creation of holistic marketing system and the development of approaches to establish effective management of it are very important. Despite the existing work on the marketing activities of the enterprise and ensuring its effectiveness, today there is a need to study its features in relation to the enterprise that performs innovative activities, in particular the features of innovative marketing activities of the modern manufacturing enterprise.Item ТЕХНОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ. TECHNOLOGICAL ASPECTS OF EVALUATION OF ENTERPRISE EFFICIENCY(2020) КОВАЛЕНКО Олександр Михайлович; KOVALENKO Oleksandr Mykhailovych; СТАНІСЛАВИК Олена В’ячеславівна; STANISLAVYK Olena ViacheslavivnaУ статті розглянуто систему оцінки ефективності діяльності підприємства, починаючи з планування та вироблення стратегії. Охарактеризований показник «економіко-технологічний рівень технології» та позначено ключові показники ефективності. Серед індикаторів і показників виділено такі: технологічна продуктивність, додана вартість, чисельність працівників, річні витрати капіталу на технологію, рівні виробничого та комерційного розвитку підприємства, індекс продуктивності праці, показники фактичної економічної та фінансової ефективності господарської діяльності підприємств. Висвітлено важливі аспекти діяльності органів контролю на підприємстві, які забезпечують діагностику процесів, координацію та контроль реалізації затверджених планів, а також оцінку ефективності діяльності підприємства. Відзначено роль системи контролінгу в підвищенні якості управлінських процесів. Виділено особливості управління ресурсними потоками. In today's market conditions, due to the emergence of new private small and large enterprises, evaluation, forecasting and planning of activities become extremely necessary, especially in markets with high competition. To do this, the company must have formed a relevant system for evaluating the effectiveness of its activities. Thus, the scheme of implementation of the diagnostics technology and, accordingly, evaluation of the enterprise efficiency is considered, which is combined with general scheme of the management cycle. The results of the implementation of this technology are used for the choice of decisions about initiation of organizational changes and modification of management models, used for the adjustment of purposes and planning the enterprise activities. The system of indicators and key indexes, and the cause- and-effect relationships between them, is developed and adjusted in accordance with the established purposes and requirements for diagnostics and, accordingly, evaluation of effectiveness of the main and auxiliary processes at the enterprise. Common problematic situations in enterprise management are situations of resource deficit and surplus due to the asynchronous nature of their flows. The resource flow management process is focused on the timely execution of the portfolio of consumer orders. When creating a controlling system at the enterprise, technologies and diagnostic tools and, accordingly, evaluating the effectiveness of its activities and managing the resource flows should be interconnected with the methods of coordination and regulation.