Browsing by Author "SHEREMET Oleh Oleksiiovych"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item ДЕРЖАВНЕ ІНСТИТУЦІЙНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ТА УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ. STATE INSTITUTIONAL REGULATION AND MANAGEMENT OF COMPETITIVENESS OF THE FOOD INDUSTRY(2019) ШЕРЕМЕТ Олег Олексійович; SHEREMET Oleh OleksiiovychУ статті досліджено теоретичні аспекти державного інституційного регулювання та управління конкурентоспроможністю харчової промисловості. Сформовано компоненти розвитку методології державного інституційного регулювання та управління конкурентоспроможністю харчової промисловості. Визначено специфічні відмінності системного та ситуаційного характеру у системі державного інституційного регулювання та управління конкурентоспроможністю харчової промисловості. The theoretical aspects of the state institutional regulation and management of food industry competitiveness are investigated in the article. The components of development of methodology of state institutional regulation and management of food industry competitiveness are formed. The specific differences of systemic and situational character in the system of state institutional regulation and management of food industry competitiveness are determined. It is substantiated and proven that industry competitiveness is closely linked to the competitive advantages of the food industry.Item ІНТЕГРАЦІЙНІ АСПЕКТИ КОНЦЕПТУАЛЬНИХ ПІДХОДІВ ДО ВИБОРУ РИНКОВИХ СТРАТЕГІЙ У ХАРЧОВІЙ ПРОМИСЛОВОСТІ. INTEGRATING ASPECTS OF THE CONCEPTUAL APPROACHES TO THE SELECTION OF MARKET STRATEGIES IN THE FOOD INDUSTRY(2019) ШЕРЕМЕТ Олег Олексійович; SHEREMET Oleh OleksiiovychУ статті досліджено теоретичні аспекти інтеграційної складової при обґрунтуванні концептуальних підходів до вибору ринкових стратегій у харчовій промисловості. Визначено групи факторів, які впливають на формування стратегії розвитку суб’єктів харчової промисловості, які функціонують в умовах внутрішньогалузевої конкуренції. Визначені аспекти, які у контексті співвідношення основних рушійних сил внутрішньогалузевої конкуренції забезпечують її інтенсивність між суб’єктами харчової промисловості. The article explores the theoretical aspects of the integration component in substantiating conceptual approaches to the choice of market strategies in the food industry. There are identified groups of factors that influence the development of food industry development strategies that operate in the context of intra-industry competition. Certain aspects, which in the context of the ratio of the main driving forces of intra-industry competition, provide its intensity between the subjects of the food industry.