Browsing by Author "Rohatiuk, I."
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Особливості зняття процесуального імунітету судді після вчинення ним злочину.Features of Removal of Procedural Immunity of a Judge after Committing a Crime(2019) Рогатюк, І. В.; Rohatiuk, I.Трансформація кримінального процесуального законодавства України зумовлює галузеві зміни й у дотичному законодавстві про судоустрій і статус українських суддів. Зазначене засвідчують зміни до Основного Закону, прийняті в липні 2016 року й відповідно імплементовані до інших законів України. Закріплений Конституцією України оновлений статус недоторканності судді створює новий базис для процесуальної тактики розслідування кримінального провадження в цій категорії злочинів. У зв’язку із цим необхідно дослідити нову законодавчу регламентацію, емпіричні результати і практичну складову діяльності прокурора й слідчого. Розглянуто процесуальний алгоритм дій прокурора – процесуального керівника та слідчого щодо розслідування кримінального правопорушення, суб’єктом якого є суддя, тобто особи з імунітетом. Також досліджено статистичні дані, щоб порівняти процесуальний статус недоторканності судді до судової реформи та після її проведення 2016 року. Мета статті – схарактеризувати особливості процесуального статусу судді як суб’єкта злочину та діяльність прокурора під час розслідування злочину стосовно зазначеного спеціального суб’єкта, проаналізувати законодавчі норми і статистичні показники для окреслення шляхів подальшого вдосконалення методики досудового слідства. Методологія. Для досягнення поставленої мети застосовано порівняльно-правовий, формально-логічний, системно-структурний, статистичний методи. Наукова новизна. На підставі аналізу останніх змін у законодавстві визначено процесуальні перешкоди, без подолання яких не відбудеться подальше розслідування кримінального провадження. Увагу акцентовано на специфіці процесуальної поведінки прокурора та слідчого під час розслідування таких правопорушень для подальшого повідомлення про підозру й спрямування до суду суб’єкта злочину. Висновки. Результати аналізу оновлених положень Конституції, Кримінального процесуального кодексу України та інших законодавчих актів з окресленої проблематики трансформовано в рекомендації щодо розслідування злочинів, суб’єктом у яких є суддя з чинними повноваженнями.The transformation of the Ukrainian Criminal Procedural Law entails sectoral changes in the tangible legislation on the judiciary and the status of Ukrainian judges. Confirmation of this is the amendments to the Constitution adopted in July 2016 and, accordingly, are implemented to other laws of Ukraine. The updated status of the immunity of a judge, enshrined in the Basic Law of Ukraine, creates a new basis for procedural tactics of investigation of criminal proceedings in this category of crimes. In connection with the above, it is necessary to study the new legislative regulation, empirical results and the practical component of the activities of the prosecutor and the investigator. The procedural algorithm of the actions of the prosecutor-procedural head and investigator concerning the investigation of a criminal offense by the subject of which is the judge, that is, the person with immunity, is considered. Compares the procedural status of a judge's immunity to a judicial reform and after its holding in 2016. Statistical data are analyzed. The purpose of the article is to characterize the peculiarities of the procedural status of a judge as a crime subject and the activity of the prosecutor during the investigation of a crime against a specified special subject, analysis of legislative norms and statistical indicators for the possibility of further improvement of the methodology of pre-trial investigation. Methodology. To achieve the goal, the comparative legal method, formal-logical, system-structural, and statistical methods are used. Scientific novelty. By analyzing the latest changes in the law, procedural obstacles are identified, without which it will not be possible to further investigate the criminal proceedings. Attention is drawn to the specifics of the procedural behavior of the prosecutor and the investigator when investigating the said offenses for further notification of suspicion and referral to the court of the subject of the crime. Conclusions. The results of the analysis of the updated provisions of the Constitution of Ukraine of the CPC and other legislative acts on this issue, transformed into a recommendation on the investigation of crimes, the subject of which is a judge with current powers.Item Прокурор за чинним КПК: обвинувач чи наглядач? Is the Prosecutor under the Current Criminal Procedure Code:Prosecutor or Supervisor?(2020) Рогатюк, І. В.; Rohatiuk, I.Турбулентні зміни законодавства останніми роками є плідним підґрунтям для наукових досліджень. Інколи закони, які регулюють кримінальні процесуальні відносини, приймають так швидко й дивно, що згодом вони тільки завдають шкоди інтересам держави й ускладнюють роботу прокурора –процесуального керівника під час розслідування кримінального провадження. З огляду на це, актуальним є питання щодо ролі та місця прокурора в механізмі забезпечення прав і свобод громадян під часздійснення кримінального судочинства, реалізації його функцій і повноважень.Підтвердженням цього є зміни доКонституції України, прийняті влипні 2016 року, які вже протягом чотирьох років не імплементовані до інших законів України.Закріплений Основним Законом оновлений статус прокурора створює новий базис для процесуальної тактики розслідування кримінальних проваджень. Отже, варто дослідити нову законодавчу регламентацію, емпіричні результати та практичну складову діяльності прокурора. У роботі розглянуто функціональний алгоритм дій прокурора –процесуального керівника щодо розслідування кримінальних правопорушень. Turbulent changes in legislation in recent years have laid fertile ground for scientists. Sometimes, for some time, laws governing criminal procedural relations are passed so quickly and strangelythat they only harm the interests of the state and complicate the work of the prosecutor-procedural manager during the investigation of criminal proceedings. In this regard, the question of the role and place of the prosecutor in the mechanism of ensuringthe rights and freedoms of citizens in the criminal proceedings, the implementation of its functions and powers remains open.This is confirmed by the amendments to the Constitution of Ukraine adopted in July 2016, which are still not implemented in otherlaws of Ukraine four years later. The updated status of the prosecutor enshrined in the Basic Law of Ukraine creates a new basis for the procedural tactics of investigating criminal proceedings. In view of the above, it is necessary to investigate the newlegislation, empirical results and the practical component of the prosecutor’s activities. The paper considers the functional algorithm of actions of the prosecutor-procedural manager on the investigation of criminal offenses.The purposeof the article is to characterize the features of the procedural status of the prosecutor as a subject of criminal proceedings in the investigation of crimes, the component of this activity as a supervisor or prosecutor in criminal proceedings, comparing such powers and determining the nature of such activities by their number in law.Item Підтримання прокурором публічного обвинувачення в суді: процесуальна тактика в нестандартних умовах.Prosecutor’s Supervision of Public Charge in Court: Procedural Tactics in Nonstandard Conditions(2017) Рогатюк, І. В; Rohatiuk, I.Розглянуто питання підтримання прокурором публічного обвинувачення в суді. Обґрунтовано необхідність розроблення процесуальної тактики сторони обвинувачення в нестандартних умовах. Наведено приклади збирання та перевірки доказів прокурором у судовому засіданні.Рассмотрены вопросы поддержания прокурором публичного обвинения в суде. Обоснована необходимость разработки процессуальной тактики стороны обвинения в нестандартных условиях. Приведены примеры сбора и проверки доказательств прокурором в судебном заседании.Article focuses on important aspect of public charge support – appropriate prosecutor’s preparation to participation in the procedure which involves planning (mental processes aimed at analysis of the criminal proceeding and individual action plan elaboration with relevant methodology).Item Удосконалення механізму відповідальності за вчинення корупційного правопорушення. Improving the Mechanism of Liability for Committing Corruption Offenses(2021) Рогатюк, І.В.; Rohatiuk, I.; Комашко, В.В.; Komashko, V.У статті викладено пропозиції щодо напрямів правового та процесуального врегулювання проблеми кримінально-правової відповідальності за вчинення злочинів корупційної спрямованості з огляду на необхідність попередження дискримінаціїза ознакою вчиненого суспільнонебезпечного діяння та гарантії конституційних прав і свобод особи. Зміни законодавства щодо відповідальності за корупційні злочини засвідчили намагання законодавчої влади в певнийспосібпротидіяти такому явищу, як корупція. Це, безперечно, Закон України від 14 жовтня 2014 року No1698-VII, відповідно до якого з метою посилення заходівпротидії корупційним злочинамвнесено такі зміни до Кримінального кодексу України, що обмежують можливість застосування звільнення від кримінальної відповідальності, призначення м’якшого покарання, звільнення від покарання, заміну невідбутої частини покарання більш м’яким до осіб, які вчинили корупційні злочини,тощо. Однак питання,чи досягнуввін своєї мети через шістьроків дії, на нашу думку, залишається риторичним. Метою статті є вдосконалення особливостей притягнення до кримінальної відповідальності за вчинення корупційних правопорушень в Україні та, завдяки цьому, поліпшення стану профілактики таких злочинів. Методологія. Для досягнення поставленої мети застосовано формально-логічний, системно-структурний, порівняльно-правовий і статистичний методи. Наукова новизна. Проаналізувавши положення законодавства та судової практики, запропоновано поряд із чинним порядком відповідальності та покарання за корупційні злочини передбачити фінансову відповідальність і покарання, завдяки чому вчинювати злочин стане економічно невигідно. Пропозиції висунуто з огляду насудовупрактикуЄвропейського суду з прав людини. Висновки. Встановлено конкретний результат, який отримаєдержава від такихпропозицій: поновлення інтересів держави, поповнення державного бюджету йзниження навантаження на пенітенціарну систему. The article contains proposals on the directions of legal and procedural settlement of the problem of criminal liability for corruption offenses, given the need to prevent discrimination on the basis of a socially dangerous act and guarantee the constitutional rights of individual freedoms. Changes in the legislation on liability for corruption crimes have shown the efforts of the legislative branch to somehow counteract such a phenomenon as corruption. This is undoubtedly the Law of Ukraine No 1698-VII of 14.10.2014, which introduced such amendments to the Criminal Code of Ukraine in order to strengthen measures to combat corruption, limiting the possibility of exemption from criminal liability, milder punishment, release from punishment, replacement the unserved part of the sentence is more lenient for persons who have committed corruption crimes, etc. However, whether it has achieved its goal in 6 years, in our opinion, remains a rhetorical question. The purposeof the article is to improve the features of criminal prosecution for committing corruption offenses in Ukraine and thus improve the prevention of such crimes. Methodology.To achieve this goal, the formal-logical method, system-structural, comparative-legal, and statistical methods are used. Scientific novelty.By analyzing the provisions of law and judicial practice, it is proposed, along with the current procedure of liability and punishment for corruptioncrimes, to provide financial responsibility and punishment due to which the crime will be committed economically unprofitable. And all these proposals are put forward in view of and taking into account the case law of the European Court of Human Rights. Conclusions.The concrete result which the state will receive from the offered offers is established. And this is respectively the renewal of the interests of the state, replenishment of the state budget and reducing the burden on the penitentiary system.Item Удосконалення тактики дій сторони обвинувачення та захисту під час проведення тимчасового доступу до речей і документів. Improving the Tactics of the Prosecution and Defense during Temporary Access to Things and Documents(2021) Рогатюк, І. В.; Rohatiuk, I.У статті викладено основні рекомендації для вдосконалення діяльності сторони обвинувачення та сторони захисту в кримінальному провадженні під час проведення заходу забезпечення – тимчасового доступу до речей і документів. Під час розслідування в прокурора, слідчого майже в кожному провадженні постає необхідність у вилученні будь-яких носіїв доказової інформації про вчинений злочин. Своєю чергою захисники також дедалі частіше використовують свої повноваження для проведення тимчасового доступу до речей і документів. Практика застосування цього заходу забезпечення кримінального провадження засвідчує значну кількість допущених помилок сторонами кримінального провадження, унаслідок чого зазначений захід не проводять, суд відмовляє в ухваленні рішення, тож мету, яку ставили, не досягають. The article contains the main recommendations for improving the activities of the prosecution and the defense in criminal proceedings during the security measure – temporary access to things and documents. During the investigation, the prosecutor, investigator, in almost every proceeding there is a need to seize any media evidence of the crime. In turn, defenders are also increasingly using their powers to provide temporary access to things and documents. The practice of applying this measure to ensure criminal proceedings shows a large number of mistakes made by the parties to the criminal proceedings, as a result of which this measure is not carried out, the court refuses to make a decision and, accordingly, the goal is not achieved.