Browsing by Author "RAZUMOVA Kateryna Mykolaivna"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item APPLYING OUTSOURCING FOR IMPROVING ACTIVITY OF UKRAINIAN RAILWAYS TAKING INTO ACCOUNT THE EUROPEAN UNION EXPERIENCE. ЗАСТОСУВАННЯ АУТСОРСИНГУ ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ УКРАЇНСЬКОЇ ЗАЛІЗНИЦІ З УРАХУВАННЯМ ДОСВІДУ ЄС(2019) РАЗУМОВА Катерина Миколаївна; RAZUMOVA Kateryna Mykolaivna; ЛИТВИНОВ Володимир Володимирович; LYTVYNOV Volodymyr VolodymyrovychThis work defines the term outsourcing as an agreement in which one company hires another company to be responsible for a planned or existing activity that is or could be done internally and sometimes involves transferring employees and assets from one firm to another. The reasons why companies associate their competitiveness with outsourcing are primarily due to the fact that the necessary component of any activity is the cost not only of the core business, but also of managing non-core assets, which are necessary for normal operation. Ця робота визначає термін аутсорсинг як договір, в якому одна компанія наймає іншу компанію, щоб та несла відповідальність за заплановану або існуючу діяльність, яка може бути або може здійснюватися внутрішньо, а іноді передбачає перенесення працівників та активів від однієї фірми до іншої. Причини, по яких компанії пов’язують свою конкурентоспроможність з аутсорсингом, пов’язані насамперед з тим, що необхідною складовою будь-якої діяльності є витрати не тільки на основний бізнес, але і на управління непрофільними активами, необхідними для нормальної роботи.Item AVIATION TRANSPORT DEVELOPMENT TRENDS IN UKRAINE. ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ АВІАЦІЙНОГО ТРАНСПОРТУ В УКРАЇНІ(2020) КИРИЛЕНКО Оксана Миколаївна; KYRYLENKO Oksana Mykolaivna; НОВАК Валентина Олексіївна; NOVAK Valentyna Oleksiivna; РАЗУМОВА Катерина Миколаївна; RAZUMOVA Kateryna Mykolaivna; МОСТЕНСЬКА Тетяна Леонідівна; MOSTENSKA Tetiana LeonidivnaThe paper substantiates the number of passenger flows by different modes of transport for the last 40 years and analyzes passenger flows by Ukrainian airlines. The share of different types of transport in the total volume of passenger traffic during the years of independence of Ukraine is compared, and the corresponding conclusions concerning tendencies of development of air transport in Ukraine are made. It has been proven that high-income passengers remain the main type of passengers on domestic routes. Further growth in demand will depend on the growth of the country's economy, airline tariff policy, frequency of flights and ease of connections. У статті обґрунтовано кількість пасажиропотоків різними видами транспорту за останні 40 років та проаналізовано пасажиропотік українськими авіакомпаніями. Порівнюється частка різних видів транспорту у загальному обсязі пасажиропотоків за роки незалежності України та зроблено відповідні висновки стосовно тенденцій розвитку повітряного транспорту в Україні. Доведено, що пасажири з високим рівнем доходу залишаються основними пасажирами на внутрішніх маршрутах. Подальше зростання попиту залежатиме від зростання економіки країни, тарифної політики авіакомпаній, частоти польотів та простоти сполучень.Item МАРКЕТИНГО -ЛОГІСТИЧНІ ПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ СТРАТЕГІЇ УПРАВЛІННЯ ПАСАЖИРСЬКИМИ ПЕРЕВЕЗЕННЯМИ НА ТРАНСПОРТІ З УРАХУВАННЯМ ДОСВІДУ ЄС. MARKETING AND LOGISTICS APPROACHES IN DEVELOPING THE MANAGEMENT STRATEGY OF PASSENGER TRANSPORTATION BY TRANSPORT CONSIDERING THE EXPERIENCE OF THE EUROPEAN UNION(2019) КИРИЛЕНКО Оксана Миколаївна; KYRYLENKO Oksana Mykolaivna; РАЗУМОВА Катерина Миколаївна; RAZUMOVA Kateryna MykolaivnaУ статті запропоновано здійснювати маркетинго-логістичні підходи до розвиту стратегії управління пасажирськими перевезеннями транспортом на основі Комплексної програми їх розвитку. Така програма дозволить сконцентрувати увагу на головних напрямках діяльності і етапах їх розвитку. Доведено, що основним у комплексній стратегічній програмі повинен бути бізнес-блок науково-технічного розвитку кожного підприємства. Розробляти даний блок необхідно на основі даних маркетингових досліджень, з прив’язкою всіх інших бізнес-блоків. The article proposes the marketing and logistical approaches to the development of passenger transportation management strategy by transport to be carried out on the basis of the Comprehensive Program of their development. This program will allow to focus on the main areas of activity and stages of their development. It is proved that the basic in the complex strategic program should be the business block of scientific and technical development of each enterprise. It is necessary to develop this block on the basis of the data of marketing researches, with reference to all other business blocks. This is achieved by clearly fulfilling the overall goal of the advertising program and focusing on maximum performance when executed. The development of this program requires the creative use of unique decision-making methods and technologies.