Browsing by Author "POIASNYK, Heorhii"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item ВПЛИВ ОСНОВНИХ ФАКТОРІВ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА. INFLUENCE OF THE MAIN FACTORS TO DETERMINE THE COMPETITIVENESS LEVEL OF THE ENTERPRISE(2022) ПОЯСНИК, Георгій Володимирович; POIASNYK, HeorhiiОднією з найважливіших характеристик організації, що виробляє продукцію або надає послуги, є ступінь її конкурентоспроможності, тобто можливість вирішувати поставлені завдання на рівні, відповідному ринковим вимогам. Високий рівень конкурентоспроможності є невіддільною частиною отримання високого та стабільного прибутку, що також дає можливості розвитку та перспективи зростання для підприємства. Конкурентоспроможність підприємства безпосередньо залежить від результатів господарської діяльності підприємства і є кінцевим підсумком роботи всіх виробничих, збутових та управлінських ланок компанії. Високий рівень конкурентоспроможності підприємства має підтримуватися не тільки за наявності лише одних факторів впливу, а й за рахунок їх використання в певній галузі, де вони застосовуються. У статті досліджено теоретичні положення сутності конкурентоспроможності та проаналізовано фактори, що впливають на визначення рівня конкурентоспроможності підприємства. One of the most important characteristics of the organization that creates products or provides services is the degree of its competitiveness, i.e. the ability to solve the problems at a level appropriate to market requirements. Ukraine's solution to the economic crisis is inextricably linked with increasing the competitiveness of domestic industrial enterprises. Competitiveness of the enterprise is the characteristic which determines its stability, ability to maintain its position in the market or expand its sector..Item МЕТОДИКА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА. METHODOLOGY FOR ENSURING THE FORMATION OF MARKETING STRATEGY OF ENTERPRISE DEVELOPMENT(2021) ПОЯСНИК, Георгій Володимирович; POIASNYK, HeorhiiРинкові умови висувають нові проблеми перед суб’єктами господарської діяльності. У даний час підприємства України самі розробляють план своєї діяльності на довгострокову й короткострокову перспективу, тобто всі фірми самостійно вибирають постачальників сировини й матеріалів, номенклатуру й обсяг виробництва, споживачів продукції, величину прибутку й порядок її розподілу. Тому важливими у діяльності організацій є питання розробки й реалізації стратегії підприємства. У статті проаналізовано особливості формування маркетингової стратегії розвитку підприємства, досліджено процес вибору й обґрунтування стратегії розвитку підприємств маркетингової орієнтації, обґрунтовано принцип вибору найбільш ефективних маркетингових стратегій. Market conditions pose new problems for economic entities. Currently, Ukrainian enterprises develop a plan of their market activity on the long and short term scopes on their own, meaning that all the enterprises independently choose the raw materials suppliers, range and volume of production, consumers, profits range, and the order of profits distribution. Therefore, the important part in the activities of an enterprise is the development and the implementation of the enterprise strategy. It is very important to choose the right marketing strategy, which will choose the main focal point in the enterprise development in today's economic system. Each strategy is characterized by consistency, execution time and efficiency in order to achieve the goals of the enterprise. The analysis of the modern methodological base gives us the chance to offer efficient methods for formation of marketing strategy for enterprise growth. Thus, the purpose of the process of selection and justification of the strategy of marketing-oriented enterprises development is to achieve the competitive advantages which will provide the company with the high profitability and the long-term operation potential in today's market conditions.Item ПОРЯДОК ЗАСТОСУВАННЯ КОНЦЕПЦІЇ МАРКЕТИНГОВОГО ПЛАНУВАННЯ НА ПІДПРИЄМСТВІ. PROCEDURE FOR APPLYING THE CONCEPT OF MARKETING PLANNING AT THE COMPANY(2021) ПОЯСНИК, Георгій Володимирович; POIASNYK, HeorhiiСучасні підприємства працюють в умовах високої конкуренції, де необхідно шукати різні способи підвищення ефективності своєї діяльності. Один із напрямів активізації підприємства повинен бути спрямованим на застосування концепцій маркетингового планування. Планування маркетингу вкрай необхідно з погляду корисності і важливості, оскільки потреби соціуму не мають кордонів, а ресурси підприємства часто обмежені, де правильна організація маркетингової діяльності може дати підприємству бажаний прибуток, а також завоювати нові ринки і сформувати позитивну репутацію. Грамотне планування в змозі убезпечити підприємство від більшості непередбачених ситуацій, що дозволить надалі займати високі позиції на ринку. У статті проаналізовано концепції, у керівництві якими підприємства планують маркетингову діяльність, досліджено три основні системи на яких базується маркетингове планування на підприємстві. During the period of instability and crisis, there is an increased risk and increased competition in the market. For the company, marketing is the mechanism by which it can seize new opportunities to survive and grow. Marketing planning is essential in terms of usefulness and importance, as the needs of society have no boundaries, while the company resources are often limited. The proper organization of marketing activities can give the company the desired profit, as well as conquer new markets and build a positive reputation. The rapid development of consumer demand is inextricably linked with the growing demands of a company to increase its market competitiveness. The activities of the companies are often carried out in different markets and therefore the enhancing of the marketing planning efficiency is becoming increasingly more important. Marketing planning should become a continuous process, the vector of which will be focused on the actions of the company operating at the flux market conditions, and through it ensure the stable profit growth and strong market positions.Item РАЦІОНАЛЬНЕ ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ УКРАЇНИ У ГЛОБАЛЬНІЙ СИСТЕМІ ПРИРОДОВІДТВОРЮВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. RATIONAL NATURE MANAGEMENT: PROBLEMS AND PROSPECTS OF UKRAINE IN THE GLOBAL SYSTEM OF NATURE RESTORATION ACTIVITIES(2023) ПОЯСНИК, Георгій Володимирович; POIASNYK, HeorhiiМета дослідження – визначити місце, проблеми та перспективи раціонального природокористування порівняно з іншими країнами світу, та перспективи розвитку природокористування після війни. Результати дослідження базуються на вивченні глобальних рейтингів природокористування. Дослідження місця України серед всіх країн світу в раціональності природокористування виділило низку ключових проблем. Розглянуто напрями вдосконалення природокористування, в основі яких лежить удосконалення системи управління, зменшення рівня корупції в усіх сферах природокористування. The paper is devoted to studying the current state of nature management in Ukraine, considering the key factors that create problems in the global system of natural reproduction in Ukraine. The purpose of the study is to identify the key place, problems, and prospects of national nature management in Ukraine compared with other countries of the world and to determine the prospects for developing nature management in the post-war recovery period. For the research, general scientific methods of cognition were used, particularly methods of induction, deduction, analysis, synthesis, grouping, and systematization. The research results are based on the study of global environmental management ratings, including the environmental performance rating, the Happy Planet Index, the Global Green Economy Index, and the sustainable economic development assessment. The study of Ukraine's place among all countries in the world in terms of environmental management has highlighted a number of key problems, including deforestation, pollution, inefficient waste management, water use, etc. Furthermore, the report considers ways to improve natural resource management based on improving the natural resource management system and reducing corruption in all areas of natural resource management. The priority areas for the conservation and development of natural resources are the use of alternative, renewable energy sources, improvement of the processing industry, and introduction of modern standards and technologies for using natural resources. The practical significance of the study lies in the possibility of its use in the development of sustainable development strategies for the next periods.