Browsing by Author "MASHOSHYNA, Nataliia"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item ВИКОРИСТАННЯ ДІДЖИТАЛ ІНСТРУМЕНТІВ В ОРГАНІЗАЦІЇ РЕСУРСНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ МАЛОГО БІЗНЕСУ. THE DIGITAL TOOLS USAGE IN THE ORGANIZATION OF RESOURCE SUPPORT FOR SMALL BUSINESS ACTIVITY(2021) МАШОШИНА, Наталія Вікторівна; MASHOSHYNA, Nataliia; ПУРІХОВ, В’ячеслав Максимович; PURIKHOV, Viacheslav; КОВАЛИК, Оксана Анатоліївна; KOVALYK, OksanaСтаттю присвячено проблемам використання інструментарію цифрового (digital) маркетингу підприємствами малого бізнесу. Уточнюється сутність digital маркетингу, аналізуються його відмінності від інтернетмаркетінга. Визначено завдання маркетингової діяльності малих підприємств у цифровому середовищі. Розглянуто особливості застосування окремих інструментів цифрового маркетингу: пошукове просування (search engine optimization, SEO), контекстна реклама, медійно- контекстна реклама, e-mail-маркетинг, просування в соціальних мережах (social media marketing, SMM). Крім того, у статті розглянуто основні тенденції розвитку цифрового маркетингу в Україні та за кордоном, зроблено висновки про перспективи використання різних digital технологій на малих підприємствах у найближчі роки. The paper is devoted to the problems of using digital (digital) marketing tools by small businesses. The essence of digital marketing is clarified, its differences from Internet marketing are analyzed. The tasks of marketing activities of small enterprises in the digital environment are determined. The features of the use of individual digital marketing tools are considered: search engine optimization (SEO), contextual advertising, media context advertising, email marketing, social media marketing (SMM). In addition, the paper examines the main trends in the development of digital marketing in Ukraine and abroad, draws conclusions about the prospects for using various digital technologies in small businesses in the coming years. One of the main tasks of digital marketing is to connect offline audiences to the company's online channels. For example, advertising messages in an offline environment can lead potential customers to the company's website or its page on the social network. Each small business selects communication channels based on the specifics of their own business, available resources and the characteristics of the target audience. For some companies it will be acceptable to use only online tools, for others this direction will be ineffective or unprofitable. Therefore, an important component of the process of developing and implementing digital marketing policy is testing different channels of communication with the consumer. In today's rapidly transforming digital marketing environment, the regular introduction of new information and communication technologies and methods of working with mobile and Internet content to succeed in a highly competitive market, small businesses are no longer enough to use Internet marketing tools. These tools need to be integrated with offline promotion channels and develop comprehensive marketing solutions based on the characteristics and needs of a particular business. These decisions should cover all areas of marketing activities: from market research and product positioning to advertising. Entrepreneurs need to take into account changes in the psychology of consumers of digital information and adjust their marketing campaigns in accordance with the most current trends in the digital environment.Item КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПИТАННЯ РОЗВИТКУ КАДРОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ. CONCEPTUAL ISSUES OF HUMAN RESOURCES DEVELOPMENT OF HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTION(2021) МАШОШИНА, Наталія Вікторівна; MASHOSHYNA, Nataliia; ПУРІХОВ, В’ячеслав Максимович; PURIKHOV, Viacheslav; СКРИПНИК, Наталія Анатоліївна; SKRYPNYK, NataliiaКонцепція управління талантами найбільш відповідає задачі розвитку кадрового потенціалу вищого навчального закладу. На основі синтезу теорії і практики авторами вироблено низку практичних рекомендацій, спрямованих на підвищення ефективності управління кадровим потенціалом університету: обґрунтовано необхідність створення Координаційної ради з розвитку кадрового потенціалу університету; розроблення концепції діяльності Центру розвитку персоналу, покликаного забезпечити вихід на новий рівень управління талантами у вищому навчальному закладі; позначено питання, які потребують особливої уваги для пошуку управлінських рішень в області політики розвитку кадрового потенціалу університету. The talent management concept is the most consistent with the task of developing human resources for a higher educational institution. On the basis of the synthesis of theory and practice, the authors have developed a number of practical recommendations aimed at improving the efficiency of the university's human resources management: substantiated the need to create a Coordination Council for the development of the university's human resources; development of the concept of the Center for Personnel Development, designed to provide access to a new level of talent management at the university; the issues that require special attention for the search for management decisions in the field of policy for the development of the university's personnel potential are identified. The current transformations of the domestic system of higher professional education, including the transition to a multilevel model of education, the introduction of new educational standards, the development of innovative methods of organization and management of the educational process, diversification and expansion of educational programs, necessitate strengthening the development of human resources implementation of modernization processes. Thus, the issue of building a management system for the development of higher education staff, which takes into account the specifics of the main categories of employees: teaching staff, scientists and administrative staff. In general, the system of personnel development management as a set of interrelated actions, covering such subsystems as the development of strategies and policies for human resources development, training, work with the human resources reserve, talent management, career planning and support, competence and performance management, requires certain decisions in the field of organizational design. In other words, the effectiveness of the implementation of a systematic approach to the development of human potential of the university depends, among other things, on the degree of rational distribution of areas of responsibility and the performance of relevant functions between its structural units.Item МІЖНАРОДНА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ВІТЧИЗНЯНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ. INTERNATIONAL COMPETITIVENESS OF DOMESTIC HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS: PROBLEMS AND PROSPECTS(2021) МАШОШИНА, Наталія Вікторівна; MASHOSHYNA, Nataliia; ПУРІХОВ, В’ячеслав Максимович; КОВТУНЕНКО, Ксенія Валеріївна; KOVTUNENKO, KseniiaСеред ключових факторів глобальної конкурентоспроможності університетів автор виділяє стратегічно важливу роль держави. На підставі статистичних даних проаналізовано рівні державних і приватних витрат на вищу освіту й показники якості вищої освіти в 50 країнах, а також присутність національних університетів цих країн у глобальних рейтингах. Виявлено оптимальні параметри державних і приватних витрат у розрахунку на одного студента, досягнення яких сприяє формуванню національних університетів світового класу й забезпечення високої якості освіти. Визначено основні фактори, що підтримують і обмежують нарощування конкурентного потенціалу українських вузів. Систематизовані політичні пріоритети, стратегічні цілі та напрями державної політики в науково освітній сфері, які повинні сприяти становленню висококонкурентних університетів в Україні. Among the key factors in the global competitiveness of universities, the author highlights the strategically important role of the state. Based on statistics, the levels of public and private spending on higher education and quality indicators of higher education in 50 countries, as well as the presence of national universities in these countries in the global rankings were analyzed. The optimal parameters of public and private expenditures per student have been identified, the achievement of which contributes to the formation of world-class national universities and the provision of high quality education. The main factors that support and limit the growth of the competitive potential of Ukrainian universities are identified. The political priorities, strategic goals and directions of the state policy in the scientific and educational sphere, which should promote the formation of highly competitive universities in Ukraine, are systematized. A globally competitive university is a higher education institution capable of occupying and maintaining a stable position in certain segments of the global market of educational services and intellectual products through effective implementation of intellectual potential, developed innovation system and sufficient financial resources to ensure high level and quality of teaching and research. Thus, the global competitiveness of universities is due to their international competitive advantages in conducting research, providing educational services and performing important social tasks. A university becomes globally competitive when it can attract talented researchers, teachers and students, has sufficient material and financial resources and a modern infrastructure base, and operates within an effective management model. In conditions of limited resources for the formation of competitive universities, institutional and financial support from the state is critically important, designed to contribute to the modernization of the university sector and its qualitative evolutionary development. Universities in countries where combined national strategies for the development of competitive universities are successfully implemented and where the costs of higher education per student are relatively high are gaining global competitive advantages.