Browsing by Author "Lezhnieva T.M."
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item ОБМЕЖЕННЯ РОЗІРВАННЯ ШЛЮБУ, ПОВ’ЯЗАНІ ІЗ ВАГІТНІСТЮ ДРУЖИНИ ТА НАРОДЖЕННЯМ НЕЮ ДИТИНИ (КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ ТА ПОСТРАДЯНСЬКІ КРАЇНИ): ПОРІВНЯЛЬНО-ПРАВОВИЙ АНАЛІЗ. Divorce restrictions related to wife's pregnancy and childbirth (Eastern Europe countries and post-Soviet countries): comparative legal analysis(2022) ЧЕРНОП’ЯТОВ С.В.; Chernopiatov S.V.; ЛЕЖНЄВА Т.М.; Lezhnieva T.M.У статті здійснено порівняльно-правове дослідження обмежень розірвання шлюбу, пов’язаних із вагітністю дружини та народженням нею дитини. Об’єктом дослідження є правові системи пострадянських країнах та країнах Східної Європи, які могли зазнавати значного впливу радянського права. Встановлено, що обмеження розірвання шлюбу, пов’язані із вагітністю дружини та народженням нею дитини, притаманне лише пострадянським країнам. The paper provides a comparative legal study of divorce restrictions related to wife's pregnancy and childbirth has been conducted. The legal systems of post- Soviet countries and Eastern Europe countries, which could have been significantly influenced by Soviet law, are the object of the study. The divorce restrictions related to wife's pregnancy and childbirth have been found to be unique to post-Soviet states.Item ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ РОЗМІРІВ ПРОЖИТКОВОГО МІНІМУМУ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ ПОСАДОВИХ ОКЛАДІВ ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПРАЦІВНИКІВ. On establishing specific rates of living wage for defining salary rate of separate employees categories(2021) ЛЕЖНЄВА Т.М.; Lezhnieva T.M.Досліджується питання правомірності встановлення спеціальних розмірів прожиткового мінімуму для визначення посадових окладів окремих категорій працівників. Аналізується відповідна нормотворча практика, вперше реалізована в Законі України «Про державний бюджет на 2021 рік». Доводиться, що така практика: 1) не відповідає правовій та економічній природі прожиткового мінімуму, який має (або принаймні повинен мати) нормативний, об’єктивний і закономірний характер; 2) суперечить приписам законодавства про прожитковий мінімум та реалізована не в межах повноважень Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України; 3) порушує принцип верховенства права, зокрема такі його елементи, як принципи юридичної (правової) визначеності та легітимних (правомірних) очікувань; а також принципи рівності та недискримінації. The matter of lawfulness of establishing special living wage rates for defining salary rate of separate employees categories is investigated. The relevant rulemaking practice, first implemented in the Law of Ukraine “On the State Budget for 2021”, is analyzed. It is proved that such practice: 1) does not correspond to the legal and economic nature of living wage, which has (or at least should have) a normative, objective and natural character; 2) contradicts the provisions of the legislation on living wage; and had been implemented not within the legal powers of the Cabinet of Ministers of Ukraine and the Verkhovna Rada of Ukraine; 3) violates the rule of law principle, in particular its elements such as the principles of legal certainty and legitimate expectations; and the principles of equality and non-discrimination as well.