Browsing by Author "Levchenko, Yu."
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Кримінально-правова характеристика насильницьких злочинів проти статевої свободи та статевої недоторканості дитини. Criminal-Legal Characteristics of Violent Crimes against Sexual Freedom and Sexual Integrity of the Child(2021) Левченко, Ю. О.; Levchenko, Yu.; Лобан, Д.В.; Loban, D.Метою статті єаналіз наукових поглядів щодо застосування законодавства про кримінальну відповідальність за насильницькі злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості дитини з огляду на імплементацію конвенцій Ради Європи. Методологія.Методологічний інструментарій обрано відповідно до поставленої мети, специфіки об’єкта та предмета дослідження. У процесі дослідження використано діалектичний метод наукового пізнання соціально-правових явищ в їхніх суперечностях, розвитку та змінах, що дає змогу об’єктивно оцінити розподіл статевих кримінальних правопорушень проти статевої свободи йстатевої недоторканості дитини; формально-логічний метод, завдяки якому виявлено елементи правового механізму статевих кримінальних правопорушень проти статевої свободи та статевої недоторканості дитини; порівняльно-правовий метод застосовано під час аналізу чинного законодавства йміжнародних нормативних актів. Теоретичним підґрунтям публікації стали праці вітчизняних та іноземних учених, присвячені аспектам статевих кримінальних правопорушень проти статевої свободи істатевої недоторканості дитини. Наукова новизнапублікації полягає в тому, що здійснено розподіл статевих кримінальних правопорушень проти статевої свободи та статевої недоторканості дитини й надано кримінально-правову характеристику об’єктивних і суб’єктивних ознак насильницьких злочинів проти статевої свободи та статевої недоторканості дитини (ст. 152, 153 КК України). Висновки. Встановлено, що головним безпосереднім об’єктом досліджуванихзлочинів є статева недоторканість дитини, тобто абсолютна заборона вступати в сексуальні контакти з особою, яка не є носієм статевої свободи, усупереч справжньому волевиявленню такої особи або ігноруючи його. З’ясовано, що «статева свобода» та «статева недоторканість» –кримінально-правові категорії, що мають самостійний характер. Статева недоторканість –це право особи не зазнавати сексуального насильства, право на захищеність від сексуальних посягань (пасивне право), водночас статева свобода –це право на вибір статевих партнерів і не заборонених законом форм сексуальної поведінки. Із суб’єктивної сторони всі злочини проти статевої недоторканості дитини мають характерну ознаку –прямий умисел. Водночас психічне ставлення винного до віку потерпілого може набувати вигляду необережної форми вини. Акцентовано на невідповідності кваліфікованих складів злочинів, передбачених ч. 4 ст.152 та ч. 4 ст.153 КК України, основних складах цих злочинів щодо наявності добровільної згоди малолітньої особи й запропоновано кримінально-правові шляхи усунення виявлених законодавчих суперечностей, зокрема: відмова від ознаки кваліфікованих складів злочинів, передбачених ч.4 ст.152 та ч.4 ст.153 КК України, сформульованої як «незалежно від її добровільної згоди» з одночасним перенесенням відповідальності за (добровільні) статеві зносини з малолітньою особою до ст. 155 КК України; усунення ознаки насильства в кримінально-правовій характеристиці дій сексуального характеру, передбачених ст. 153 КК України. The purposeof this article analyzes the scientific views on the application of legislation on criminal liability for violent crimes against sexual freedom and sexual integrity of the child, taking into account the implementation of Council of Europe conventions. Methodology.Methodological tools are selected in accordance with the purpose, specifics of the object and subject of research. The research used a dialecticalmethod of scientific knowledge of socio-legal phenomena in their contradictions, development and changes, which allows to objectively assess the distribution of sexual crimes against sexual freedom and sexual integrity of the child; formal-logical method,by means of which the elements of the legal mechanism of sexual criminal offenses against sexual freedom and sexual integrity of the child are revealed; comparative law method was used in the analysis of current legislation and international regulations. The theoretical basis of the publication were the works of domestic and foreign scholars on aspects of sexual criminal offenses against sexual freedom and sexual integrity of the child. Scientific novelty.The author distributes sexual criminal offenses against sexual freedom and sexual integrity of a child and provides a criminal description of objective and subjective signs of violent crimes against sexual freedom and sexual integrity of a child (Articles 152, 153 of the Criminal Code of Ukraine). Conclusions.It has been established that the main direct object of these crimes is the sexual integrity of a child, ie the absolute prohibition of sexual intercourse with a person who is not a holder of sexual freedom, contrary to the true will of such a person or ignoring him. It has been established that «sexual freedom» and «sexual inviolability» are criminal law categories that have an independent character. Sexual integrity is a person’s right not to be sexually abused, the right to protection from sexual assault (passive right), and sexual freedom is the right to choose sexual partners and forms of sexual conduct not prohibited by law. From a subjective point of view, all crimes against the sexual integrity of a child are characterized by direct intent. At the same time, the mental attitude of the perpetrator to the age of the victim may take the form of a careless form of guilt. Attention is drawn to the inconsistency of the qualified corpus delicti provided for in Part 4 of Art. 152 and Part 4 of Art. 153 of the Criminal Code of Ukraine, the main components of these crimes on the presence of voluntary consent of a minor and the proposed criminal law ways to eliminate identified legalinconsistencies, in particular: refusal of a sign of qualified corpus delicti under Part 4of Art. 152 and Part 4 of Art.153 of the Criminal Code of Ukraine, formulated as «regardless of her voluntary consent» with the simultaneous transfer of responsibility for (voluntary) sexual intercourse with a minor to Art. 155 of the Criminal Code of Ukraine; elimination of a sign of violence in the criminal-legal characteristic of actions of sexual character provided by Art. 153 of the Criminal Code of UkraineItem Кримінологічна віктимологія.Criminological Victimology(2006) Василевича, Віталій Вацлович; Джужа, Олександр Миколайович; Заросінський, Юрій Леонідович; Кальченко, Тетяна Леонідівна; Кирилюк, Анатолій Васильович; Кулакова, Наталія Володимирівна; Левченко, Юрій Олександрович; Мойсеєв, Євген Миколайович; Піщенко, Генадій Іванович; Третьякова, Тамара Анатоліївна; Куц, Ігор Георгійович; Костенко, Олександр Миколайович; Голосніченко, Дмитро Іванович; Іванов, Юрій Федорович; Мойсеєва, Олена Євгенівна; Vasilevicha, V.; Dzhuzha, O.; Zarosíns'kiy, Yu.; Kal'chenko, T.; Kirilyuk, A.; Kulakova, N.; Levchenko, Yu.; Moiseev, E.; Píshchenko, G.; Tret'yakova, T.; Kostenko, A.; Golosnichenko, D.; Ivanov, Yu.; Moiseyeva, E.У посібнику досліджено поняття, предмет, метод, система і завдання кримінологічної віктимології, значення та місце в системі суспільних наук. В роботі з урахуванням сучасного стану розвитку кримінологічної та віктимологічної наук розроблено теоретичну концепцію та практичну модель віктимологічної профілактики злочинних посягань, реалізація яких забезпечить зниження рівня злочинності в Україні. Посібник адресовано для науковців, студентів, слухачів, курсантів, ад’юнктів та аспірантів, правників-практиків та інших зацікавлених осіб.Item Проблемні питання поліцейського піклування щодо особи, яка має ознаки вираженого психічного розладу та створює реальну небезпеку для себе чи довколишніх.Problems Issues for Police Care for a Person who has the Signs of a Strong Mental Disorder and Creates a Real Danger of Anywhere(2019) Миронюк, Т. В.; Левченко, Ю. О.; Myroniuk, T.; Levchenko, Yu.Мета статті – визначити коло проблемних питань, що виникають у процесі реалізації поліцейського піклування щодо особи, яку підозрюють у втечі із психіатричного закладу чи спеціалізованого лікувального закладу, де її утримували на підставі судового рішення, й особи, яка має ознаки вираженого психічного розладу і створює реальну небезпеку довколишнім чи собі. Для досягнення поставленої мети в статті виконано такі завдання: розглянуто правовий інститут «поліцейське піклування» як один із нововведених превентивних поліцейських заходів; досліджено поняття «психічний розлад», «тяжкий психічний розлад»; окреслено прогалини в законодавстві та практиці здійснення цього заходу, а також питання, які потребують вирішення для забезпечення його реалізації в межах реформування психіатричної медицини та поліцейської реформи; надано відповідні пропозиції та рекомендації з удосконалення правового регулювання поліцейського піклування щодо психічно хворих осіб, організаційних, управлінських та інших заходів. The purpose of the article is to identify the range of problematic issues that arise in the course of police custody of a person suspected of escaping from a psychiatric institution or specialized medical institution where he/she was detained on the basis of a court decision, and a person who has signs of severe mental disorder and creates a real mental disorder. danger to others or yourself. In order to fulfill this goal, the following tasks were performed in the article: the law institute «police care» was considered as one of the newly introduced preventive police measures, the concept of «mental disorder», «severe mental disorder»; the issues of gaps in the legislation and in the practice of implementation of this measure, as well as the issues that need to be addressed to ensure its implementation within the framework of psychiatric medicine reform and police reform, are investigated; relevant suggestions and recommendations on improving the legal regulation of «police care» for mentally ill persons in organizational, managerial and other measures have been provided.Item Світовий досвід запобігання булінгу. World Experience Against Bullying(2021) Левченко, Ю. О.; Levchenko, Yu.Метою статті єдослідження теоретичних і прикладних аспектів запобігання булінгу в різнихдержавах і розробленняпропозицій щодо дієвих заходів запобігання булінгу в Україні на підставі всебічного аналізу іноземногодосвіду. Методологія.Методологічний інструментарій обрано відповідно до поставленої мети, специфіки об’єкта й предмета дослідження. У процесі дослідження використано діалектичний метод наукового пізнання соціально-правових явищ в їхніх суперечностях, розвитку та змінах, що дає змогу об’єктивно оцінити рівень й ефективність запобігання булінгу в Україні; формально-логічний метод, завдяки якому виявлено елементи правового механізму запобігання насильству; порівняльно-правовий метод застосовано під час аналізу чинного законодавства та міжнародних нормативних актів. Теоретичним підґрунтям публікації стали праці вітчизняних й іноземних учених, присвячені аспектам запобігання булінгу. Наукова новизнапублікації полягає у висвітленні основних заходів запобігання булінгу в іноземних державах. Запропоновано низку рекомендацій, які можна буде використати в запобіжних заходах щодо булінгу та для допомоги постраждалим. Висновки. Унаслідок катастрофічного поширення булінгу в країніпосталагостра потреба в постійному оновленні методичних рекомендацій для вчителів і психологівщодо запобігання цьому явищу в освітніх закладах. Наслідуючиприкладтаких країн, як Швеція, Велика Британія, Фінляндія, Сполучені Штати Америки, Іспанія, Норвегія, Канада та Японія,слід запровадити в середовищі освітянської діяльності спеціальні програми, метою яких стане виховання молоді в дусі толерантності один до одного, демократизм, людянеставлення до однолітків й інші позитивні аспекти. У поєднанніз численними правовими механізмами такий підхід сприятиме викоріненню булінгу не лише на практиці, а й у свідомості представників українського суспільства. Thepurpose of this article is to study the theoretical and applied aspects of bullying prevention in foreign countries and on the basis of a comprehensive analysis of foreign experience, to develop proposals for effective measures to prevent bullying in Ukraine. Methodology.Methodological tools are selected in accordance with the purpose, specifics of the object and subject of research. In the process of research the dialectical method of scientific knowledge of social and legal phenomena in their contradictions, development and changes is used, which allows to objectively assess the level and effectiveness of bullying prevention in Ukraine; formal-logical method, by means of which elements of the legal mechanism of violence prevention are revealed; comparative law method is used in the analysis of current legislation and international regulations. The theoretical basis of the publication were the works of domestic and foreign scientists on aspects of bullying prevention. The scientific noveltyof the publication is that it outlines the main measures to prevent bullying in foreign countries. A number of recommendations have been proposed that can be used in precautionary measures for bullying and victim assistance. Conclusions.Given the catastrophic growth of this phenomenon in the country, there is an urgent need for constant updating of guidelines for teachers and psychologists to prevent bullying in schools. On the example of such countries as Sweden, Great Britain, Finland, the United States, Spain, Norway, Canada, Japan, it is necessary tointroduce special programs in the field of educational activities, the purpose of which is to educate young people in the spirit of tolerance, democracy and human needs. attitude to their peers and other positive aspects. In tandem with numerous legal mechanisms, such an approach will make it possible to eradicate bullying not only in practice but also in the minds of Ukrainian society.Item Соціальна та правова сутність булінгу. Social and Legal Character of Bullying(2021) Левченко, Ю. О.; Levchenko, Yu.Мета статті –проаналізувати поняття булінгу, визначити його соціальну та правову сутність, напідставі здійсненого аналізу сформулювати власну дефініцію булінгу. Методологія. Методологічну основу дослідження становлять загальнонаукові та спеціальні методи наукового пізнання соціально-правових явищ і процесів. Зокрема,це такі методи, як історико-правовий, діалектичний, формально-логічний, системно-структурний, статистичний тощо. Теоретичним підґрунтям цієї публікації стали праці вітчизняних та іноземних учених, присвячені питанням дослідження булінгу. Наукова новизна публікації полягає в тому, що вперше комплексно досліджено визначення булінгу, виокремлено його види, фази розвитку (драбина булінгу), сформульовано власну дефініцію поняття булінгу. Висновки. Якщо у світі проблему шкільного цькування почали активно досліджувати з 80-х років минулого століття, то науковий інтерес українських дослідників до цього питання активізувався лише в останнє десятиліття (перші дослідження в Україні розпочатолише 2005року). Зазначене пов’язано насамперед з тим, що булінг серед українських школярів набув значного поширення (або ж, можливо, суспільство частіше стає свідком виявів булінгу внаслідок потрапляння жахливих відео в мережу. За даними ВООЗ, Україна входить у першу десятку країн Європи за його поширеністю поміж школярамивіком 11–15 років. Невтішні показники змушують замислитися над проблемою всіх, хто може посприяти її розв’язанню: батьків, педагогічних працівників, правозахисників, психологів і, безперечно, управлінців, які формують політику в галузі освіти. Однак для розроблення ефективних механізмів протидії шкільному цькуванню, необхідно оперувати об’єктивними й актуальними даними щодо поточної ситуації, пов’язаної з відповідним явищем, розуміти його соціальну та правову сутність.urpose. Analyze the concept of bullying, determine its social and legal nature. Based on the analysis, formulate your own definition of bullying.Methodology.The methodological basis of the study are general and special methods of scientific knowledge of socio-legal phenomena and processes. In particular, these are such methods as: historical-legal, dialectical, formal-logical, system-structural, statistical, etc. The theoretical basis of this publication were the works of domestic and foreign scientists on the study of bullying. Thescientific novelty of the publication is that for the first time the definition of bullying has been comprehensively studied, its types have been singled out, the phases of its development (ladder of bullying) have been determined, and the concept of bullying has been given. Conclusions.If the problem of school bullying has been widely studied in the world since the 1980s, the attention of Ukrainian researchers to this issue has intensified only in the last decade (the first studies in Ukraine began only in 2005). This is primarily due to the fact that bullying has become widespread among Ukrainian schoolchildren (or, perhaps, society has become more likely to witness bullying as a result of horrific videos of children bullying each other). According to the WHO, Ukraine ranks in the top ten countriesin Europe in terms of its prevalence among 11–15-year-old schoolchildren. Disappointing indicators make us think about the problem of all those who can help solve it –parents, teachers, human rights activists, psychologists and, of course, managers who shape education policy. However, in order to develop effective mechanisms to combat school bullying, it is necessary to operate with objective and relevant data on the current situation related to the phenomenon, to understand its social and legal character.