Browsing by Author "LAVRYK, Pavlo"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item ВИЗНАННЯ ЗАКОНУ НЕКОНСТИТУЦІЙНИМ ЧЕРЕЗ НАЯВНІСТЬ ЗАКОНОДАВЧОЇ ПРОГАЛИНИ: ПРАКТИКА КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ. DECLARING A LAW UNCONSTITUTIONAL THROUGH THE LEGISLATIVE GAP: THE PRACTICE OF THE CONSTITUTIONAL COURT OF UKRAINE(2021) ЛАВРИК, Павло Юрійович; LAVRYK, Pavlo; ТКАЧОВА, Вікторія Сергіївна; TKACHOVA, ViktoriiaУ статті звернуто увагу на зміни, які відбулися завдяки другій конституційній реформі в Україні. Зміни торкнулися порядку організації та діяльності Конституційного Суду України, процедури розгляду Судом справ, виконання рішень, а також повноважень Суду. Звернено увагу на актуальне питання, чи може Суд визнавати своїм рішенням неконституційною норму через наявність у ній прогалини, внаслідок якої порушуються права та свободи людини, адже, як відомо, права можуть порушуватися не тільки внаслідок діяльності, але й бездіяльності. Проаналізовано основні рішення Конституційного Суду України, в яких розглядається це питання. Зазначено, що позиції Суду є застарілими, внаслідок чого порушуються права та свободи людини. Практика свідчить, що в Західних країнах меншістю є конституційні суди, які не переглядають законодавчі прогалини на предмет конституційності. У статті зазначено, що перевірка прогалин на конституційність може бути впроваджена у практику Конституційного Суду найближчим часом. У висновку наголошено, що визнанням прогалин неконституційними Суд фактично змушує парламент зрушитись з мертвої точки і вчинити певні дії з врегулювання прогалин в законодавстві, покращуючи такими діями якість української законодавчої бази. The paper draws attention to the changes that have taken place due to the second constitutional reform in Ukraine. The changes changed the organization and activities of the Constitutional Court of Ukraine, the procedure for consideration of cases by the Court, decision-making and the powers of the Court. Attention is drawn to the topical question of whether the Court can declare its decision unconstitutional because of a gap in it, why human rights and freedoms are violated, because, as we know, the law can be violated not because of activities but also inaction. The main decisions of the Constitutional Court of Ukraine in any given issue are analyzed. It is stated that the position of the Court is outdated, as a result of which human rights and freedoms are violated. Practice shows that in Western countries, a minority are constitutional courts that do not review legislative gaps for constitutionality. The paper notes that the review of constitutional gaps may be introduced into the practice of the Constitutional Court in the near future. The conclusion emphasizes that by declaring the gaps unconstitutional, the Court is in fact forcing the parliament to break the deadlock and take certain actions to resolve the gap in the legislation, thus improving the quality of the Ukrainian legislation.Item ЗАКОН УКРАЇНИ "ПРО АДМІНІСТРАТИВНУ ПРОЦЕДУРУ". ПЕРШІ КРИТИЧНІ ЗАУВАЖЕННЯ. LAW OF UKRAINE "ON ADMINISTRATIVE PROCEDURE". FIRST CRITICAL COMMENTS(2022) ТКАЧОВА, Вікторія Сергіївна; TKACHOVA, Viktoriia; ЛАВРИК, Павло Юрійович; LAVRYK, PavloУ статті детально розглянуто шлях розроблення Закону України "Про адміністративну процедуру", який розпочався у 1998 р. Зазначено, що прийняттю цього Закону заважало радянське минуле України та неусвідомлення важливості прийняття цього нормативно-правового акту. Підкреслено, що Україна пройшла складний шлях до прийняття Закону України "Про адміністративну процедуру". Однак, на нашу думку, є три певні недоліки, які проаналізовано. У висновку наголошено, що прийняття Закону України "Про адміністративну процедуру" є одним з визначних досягнень України, та, незважаючи на наявність певних серйозних недоліків, цей Закон стане дуже корисним для українського суспільства. The paper examines in detail the way to develop the Law of Ukraine "On Administrative Procedure", which began in 1998. It is noted that the adoption of this Law was hampered by the Soviet past of Ukraine and the lack of awareness of the importance of adopting this legal act. The adoption of the law on administrative procedure in the post-Soviet space at the beginning of the XXI century, the experience and concept of this law in some European countries are analyzed. It is noted that Ukraine has repeatedly noted the priority and need to develop the provision of administrative services and the adoption of a law on administrative procedure in accordance with European standards.