Browsing by Author "KRIACHENKO, Iryna"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЕКСПОРТУ ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВ. RECOMMENDATIONS FOR IMPROVING THE EXPORT EFFICIENCY OF DOMESTIC ENTERPRISES(2021) ПЕТРИШИН, Наталія Ярославівна; PETRYSHYN, Nataliia; КРЯЧЕНКО, Ірина Сергіївна; KRIACHENKO, IrynaУ статті досліджено основні проблеми підвищення ефективності експорту на вітчизняних підприємствах; надано рекомендації з можливих шляхів вирішення проблеми низької ефективності експорту через завищені ціни на послуги посередників на зовнішніх ринках збуту; запропоновано технологію пошуку та залучення посередників для виходу на існуючі та нові зовнішні ринки збуту; надано рекомендації для залучення потенційних посередників для ТзОВ «Укрспецтехніка». Встановлено, що ці рекомендації допоможуть підприємству покращити своє становище на зовнішньому ринку, зменшити витрати на збут і маркетинг та згодом дозволять підвищити конкурентоспроможність. One of the prerequisites for deciding on foreign economic activity (FEA) is its effectiveness. It is determined by comparing the economic result (profit, revenue) with the costs incurred by the enterprise to obtain such a result. Analysis of the effectiveness of foreign trade by the company provides an opportunity to make an informed management decision in the field of exports: which product is better to sell abroad, with which counterparties it is more profitable to cooperate, in what quantity, on what terms. . Implementation of the proposed recommendation will have a positive impact on the enterprise and will achieve the following effects: economic, due to reduced costs of sales, marketing, transportation, which will pass to the intermediary, as well as due to increased sales by increasing the company's visibility in foreign markets; social, due to the reduction of the burden on employees of sales and marketing departments, as some of their responsibilities will be transferred to the intermediary.Item ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ВПІЗНАВАНОСТІ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ НА ЗОВНІШНІХ РИНКАХ. WAYS TO INCREASE THE RECOGNIZABILITY OF ENTERPRISE’S PRODUCTS IN FOREIGN MARKETS(2022) ПЕТРИШИН, Наталія Ярославівна; PETRYSHYN, Nataliia; КРЯЧЕНКО, Ірина Сергіївна; KRIACHENKO, IrynaУ статті досліджено основні шляхи підвищення впізнаваності продукції вітчизняних підприємств на зовнішніх ринках; надано рекомендації з можливих шляхів вирішення проблеми низької впізнаваності продукції за кордоном; запропоновано технологію підготовки та реалізації участі у закордонних виставках та ярмарках; надано рекомендації з вибору міжнародної виставки для ТзОВ «Укрспецтехніка». Встановлено, що ці рекомендації допоможуть підприємству покращити своє становище на зовнішньому ринку, збільшити обсяг реалізації за кордон, що у майбутньому призведе до збільшення прибутку і результативності діяльності підприємства. Foreign economic activity (FEA) is one of the most important areas of economic activity of enterprises. There are many benefits to exporting or importing efficiently. But we must not forget that the effectiveness of sales both in the domestic market and abroad directly depends on the competitiveness of the product and the company as a whole. Competitiveness is the ability of a product or enterprise to compete with other enterprises in the market through comparative advantage. One of the comparative advantages is the recognizability of the product, brand, company in the market. Exhibitions and fairs are one of the main elements in the system of marketing communications. For domestic producers, participation in these events is a unique opportunity to promote their capabilities in foreign markets. With their help it is possible to acquaint potential clients with new goods, services, and also to carry out an exchange of experience, competently to establish the prices for production, to carry out a policy of sale and advertising.