Browsing by Author "IHNATIUK, Viktoriia"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item МОТИВУВАННЯ ПЕРСОНАЛУ НА ТРАНСПОРТНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ В СУЧАСНИХ УМОВАХ ГОСПОДАРЮВАННЯ. MOTIVATION OF STAFF AT TRANSPORT ENTERPRISES IN MODERN ECONOMIC CONDITIONS(2022) ГРИНЦЕВИЧ, Ярослава Ігорівна; HRYNTSEVYCH, Yaroslava; ІГНАТЮК, Вікторія Василівна; IHNATIUK, ViktoriiaДослідження присвячено актуальній проблемі мотивування персоналу на транспортних підприємствах, оскільки пошук шляхів її вирішення є одним з найважливіших питань. Українські підприємства приділяють увагу тільки матеріальній мотивації: використовують традиційні механізми матеріальної мотивації: видача заробітної плати, надбавок та одноразових премій, що зі свого боку знецінює прагнення працівників до конкурентоспроможності праці. Розроблено пропозиції мотивування працівників на транспортних підприємствах в сучасних умовах. The study is devoted to the actual problem of motivating personnel at transport enterprises, the urgency of which is beyond doubt, since finding ways to solve it is one of the most important issues of improving the economic mechanism. At the current stage, the problem of motivation is of great importance. The majority of Ukrainian enterprises pay significant attention only to material motivation, namely, they use traditional mechanisms of material motivation, i.e. the payment of wages, allowances and one-time bonuses, which in turn devalues the desire of employees for labor competitiveness. Personnel is the most complex and specific type of resources used by the enterprise in its activities. Therefore, the essence of motivation comes down to creating the conditions that denied workers the feeling that they could satisfy their needs with such behavior that ensures the achievement of goals organizations. The efficiency of the enterprise largely depends on the efficiency of the personnel. It is due to the employee's interest in the results of his work, when creating proper working conditions, it is possible to achieve an increase in labor productivity. Motivation is one of the main functions of management at all enterprises, because only under the conditions of effective motivation can the enterprise realize its potential for the highest quality economic growth. That is why the issue of improving the motivation of personnel at transport enterprises is one of the most urgent. The results. Proposals for motivating employees at transport enterprises in modern conditions have been developed. Scientific novelty. It is determined by a set of scientific provisions, conclusions and recommendations of a theoretical nature, aimed at solving the problem of motivating the personnel of transport enterprises.Item ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДО ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ У МЕНЕДЖМЕНТІ. THEORETICAL APPROACHES TO DIGITAL TRANSFORMATION IN ENTERPRISE MANAGEMENT(2023) МИТРОХІН, Леонід Денисович; MYTROKHIN, Leonid; ІГНАТЮК, Вікторія Василівна; IHNATIUK, ViktoriiaУ статті розглянуто визначення цифровізації, досліджено теоретичні основи цифрової трансформації у менеджменті; обумовлено значимість трансформації організації як головного чинника підвищення конкурентоспроможності. Цифрова трансформація дає змогу компаніям адаптуватися до змін і застовувати нові можливості для підвищення ефективності тапродуктивності праці. На сьогодні проблеми впровадження дієвої цифрової трансформації на підприємстві набувають особливої актуальності у контексті того, що трансформація постає одним з ключових чинників підвищення конкурентоспроможності організації. Розроблено рекомендації із застосування цифрової трансформації у менеджменті. The paper is devoted to the study of digital transformation in management. Currently, the problems of implementing an effective digital transformation at enterprises are becoming particularly relevant in the context of the fact that the transformation is one of the key factors in increasing the competitiveness of the organization. Due to the continuous development of technology and the growth of the digital economy, organizations are facing significant changes in the business environment. Digital transformation allows companies to adapt to these changes and use new opportunities to improve efficiency and productivity. The paper examines the definition of digitalization, explores the theoretical foundations of digital transformation in management; due to the significance of the transformation of the organization as the main factor in increasing competitiveness. Digital transformation in today's business environment has become a must for companies seeking to innovate and achieve competitive advantage. Due to the rapid development of technologies, management processes and methods are undergoing significant changes. Digital solutions allow you to automate business processes, simplify data collection and analysis, improve communication and collaboration between different departments and employees. This helps reduce routine work, increase productivity and focus on strategic planning and innovation. However, digital transformation also creates new challenges for management that require attention and solutions. The rapid development of the digital economy, the excessive level of changes in the external environment and market competition require enterprises to optimize and effectively build business processes, as well as focus on improving the competitive strategy.