Browsing by Author "Huliak, Tetiana"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item ЖАНРОВА СВОЄРІДНІСТЬ УКРАЇНСЬКОГО ЖІНОЧОГО ДЕТЕКТИВУ.The genre specificity of the Ukrainian female detective(2018) Гуляк, Тетяна; Huliak, TetianaСтаттю присвячено описові жанрової своєрідності українського жіночого детективу. Окреслено фактори виникнення і розвитку такого варіанта детективного роману. Подано класифікацію наявних сьогодні зразків жіночої детективістики. установлено національно-специфічні ознаки українського жіночого детективу: відображення нагальних проблем людства в цілому й української дійсності зокрема, наявність імпліцитної моралі в тексті, гра з класичними канонами детективного роману, диспропорція сюжетних ліній, зображення типових героїв у звичному середовищі, поліфонійністьItem Концепція детективного жанру в українській і російській літературі. The Concept of the Detective Genre in the Ukrainian and Russian Literature of the XX Century(2013) Гуляк, Тетяна; Huliak, TetianaУ статті здійснено огляд розвитку і становлення детективного жанру в українській і російській літературі ХХ ст. Схарактеризовано чинники, які впливають на концепцію творення детективу. Здійснено спробу періодизації історії розвитку детективного жанру в українській і російській літературі. Виокремлено національно-своєрідні та спільні риси жанру в названих літературахItem Образ чоловіка-детектива в інтерпретації Дороті Сейерс та Ірен Роздобудько. The Image of the Male Detective in the Interpretation of Dorothy Sayers and Irene Rozdobudko(2018) Гуляк, Тетяна; Huliak, TetianaУ статті проаналізовано типологічні подібності та відмінності презентації образу чоловіка-детектива у детективних романах «Смертельна отрута», «Де буде труп?, «Повернення в Оксфорд» Дороті Сейерс і «Пастка для жар-птиці» («Мерці»), «Ескорт у смерть», «Подвійна гра в чотири руки» Ірен Роздобудько. Досліджено історико-літературні джерела образу британського детектива – Пітера Уімзі. Визначено та описано основні засоби творення літературного героя письменницями Дороті Сейерс та Ірен Роздобудько. Зокрема, встановлено, що обидві письменниці презентують чоловіків-детективів, використовуючи власні висловлювання, мову своїх персонажів, епізодичний психологічний аналіз, пейзаж, екскурс в минуле чоловіків-детективів. Окрім того, британська письменниця завжди використовує епіграфи в своїх творах, як засіб презентації літературних героїв,а Ірен Роздобудько схиляється до використання ліричних відступів.Item ФЕМІНІСТИЧНИЙ КОМПОНЕНТ У ЖІНОЧОМУ ДЕТЕКТИВНОМУ РОМАНІ: КОМПАРАТИВНИЙ АСПЕКТ (НА МАТЕРІАЛІ ТВОРІВ ІРЕН РОЗДОБУДЬКО “ПОДВІЙНА ГРА В ЧОТИРИ РУКИ” І “ВИПУСКНИЙ ВЕЧІР” ДОРОТІ СЕЙЕРС); THE FEMINISTIC COMPONENT IN THEFEMALE DETECTIVE NOVEL: THE COMPARATIVE ASPECT (ON THE BASIS OF WORKS BY IRENE ROZDOBUDKO “THE DOUBLE GAME IN FOUR HANDS” AND “GAUDY NIGHT”BY DOROTHY SAYERS)(2019) Гуляк, Тетяна; Huliak, TetianaУ статті розглянуто феміністичний компонент у детективних романах «Подвійна гра в чотири руки» І. Роздобудько і «Випускний вечір» Д. Сейерс. Виокремлено його домінантні ознаки: оригінальні жіночі образи і жіноче письмо, яке проявляється через деталізацію та експлуатацію вставних конструкцій. Охарактеризовано спільні та відмінні особливості використання феміністичного компоненту в українському й англійському жіночому детективному дискурсі. Проаналізовано подібність і розбіжність в образах Мусі Гурчик і Гарріет Вейн, які є виразниками творчого методу детективісток. Описано емотивну і деталізуючу функцію вставних конструкцій. Підкреслено, що феміністичний компонент відіграє важливу роль у творенні жанру жіночого детективного роману.Item ХУДОЖНЯ МОДЕЛЬ ЧАСОПРОСТОРУ В ДЕТЕКТИВНИХ РОМАНАХ І. РОЗДОБУДЬКО І Д.Л. СЕЙЕРС: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АСПЕКТ(2016) Гуляк, Тетяна; Huliak, TetianaУ статті розглядаються особливості часопросторової організації жіночих детективних романів І. Роздобудько і Д. Л. Cейерс. Мета дослідження – виокремити спільні й відмінні ознаки функціонування хронотопу в українському і британському детективному романі. Дослідницька методика. В основу дослідження лягли порівняльно-історичний і структурно-типологічний методи, які допомогли виявити специфіку часопросторової організації українського та британського детективних романів за спільними та відмінними ознаками, а відтак розкрити закономірності формування жанрової парадигми у творчості різних авторів. Результати. На основі дослідження моделі часопростору в романах І. Роздобудько «Ескорт-сервіс» і Д. Л. Cейерс «Де буде труп?» виявлено спільні й відмінні риси часопросторової організації вказаних творів. В обох письменниць художній час є авантюрно-побутовим, натомість історичний має низку відмінних ознак. На відміну від роману української письменниці, де хронологію подій порушено, у творі Д. Л. Сейерс послідовність збережена, проте використано ахронії. Художній простір обох детективів є відкритим, при цьому макрокосм і мікрокосми відрізняються, що пов’язано з національними та індивідуально-авторськими чинниками. Наукова новизна. Незважаючи на актуальність проблеми хронотопу літературного твору й уже існуючі наукові праці М. Бахтіна, Ю. Лотмана, В. Проппа та інших літературознавців, хронотоп детективного роману досліджений тільки поверхово Дж. Cімонсом, А. Адамовим, А. Вулісом, Л. Дученко, Я. Голобородьком. Досі не існує праці, присвяченої моделям часопросторової організації жіночих детективних романів, зокрема І. Роздобудько «Ескорт-сервіс» і Д. Л. Сейерс «Де буде труп?» в компаративному аспекті. Практичне значення. Результати дослідження вказують на різноманіття проблематики жіночого детективного роману і залишають місце для майбутніх літературознавчих студій.