Browsing by Author "HRYHORIEV, Oleksandr"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ЦИФРОВОГО ОЦІНЮВАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОКАЗНИКІВ ПІДПРИЄМСТВ. METHODOLOGICAL RECOMMENDATIONS FOR DIGITAL EVALUATION OF SOCIAL INDICATORS OF ENTERPRISES(2021) ГРИГОР’ЄВ, Олександр Юрійович; HRYHORIEV, Oleksandr; ПЕТРИШИН, Наталя Ярославівна; PETRYSHYN, Natalia; ТОДОЩУК, Андрій Васильович; TODOSHCHUK, AndriiУ статті обґрунтовано ключові проблеми вітчизняної нормативно-методичної бази для визначення соціального рейтингу юридичної особи в умовах європейської інтеграції. Запропоновані методичні рекомендації з визначення соціального рейтингу юридичної особи на основі кредиту соціальної довіри, що застосовується в Китайській Народній Республіці та на основі досвіду провідних країн світу. Дані рекомендації пропонується застосовувати державними органами України з метою мінімізації корупції та прозорості надання пільг, привілеїв, державних замовлень тощо. One of the most important functions of the state in accordance with the Constitution is a constant increase of the well-being of the population of Ukraine. The main direction of raising the well-being is the implementation of the country's socioeconomic policy. Digital rating of legal entities and individuals is one of the directions of informatization of society in European integration. The importance of the rating is determined by the problem of creating a transparent society, the fight against corruption, the creation of equal conditions for individuals and legal entities, control over the loyalty of the population, etc. The proposed methodological recommendations on the social rating of enterprises allow to form the necessary basis for state bodies in the scope of managerial decisions on financing, support, protection, permission to participate in public bids, providing various benefits and brets and it is recommended to use not only by state social bodies, but also by others, by a variety of state authorities. The proposed recommendations will allow to eliminate disadvantages in the distribution of state subsidies, subsidies, subventions and other state-owned assistance, as well as serve as a benchmark in determining the optimal social policy both in the country as well as in regions. Social authorities will also be able to optimize the necessary issuance of targeted assistance not only legal but also on the basis of the existing base and individuals.Item МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ЦИФРОВОГО РЕЙТИНГУВАННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ПОКАЗНИКІВ ПІДПРИЄМСТВ. METHODOLOGICAL RECOMMENDATIONS FOR DIGITAL RATING OF ECONOMIC INDICATORS OF ENTERPRISES(2022) ГРИГОР'ЄВ, Олександр Юрійович; HRYHORIEV, Oleksandr; ПЕТРИШИН, Наталія Ярославівна; PETRYSHYN, Nataliia; ТОДОЩУК, Андрій Васильович; TODOSHCHUK, AndriiThe introduction of the economic rating will contribute to the centralization of control over the activities of economic entities by various state bodies. On the other hand, the economic rating will allow to avoid subjectivity in the evaluation of the economic activity of enterprises by state bodies and other subjects of economic activity and to establish a transparent and understandable work of the state bodies themselves for subjects of economic activity and society as a whole. The proposed methodological recommendations on the digital rating of У статті продовжено цикл публікацій з визначення проблем вітчизняної нормативно-методичної бази для визначення рейтингу юридичної особи за економічними показниками в умовах європейської інтеграції. Запропоновано методичні рекомендації з визначення господарсько-економічного рейтингу юридичної особи на основі кредиту соціальної довіри, аналог якого застосовується у Китайській Народній Республіці та на основі досвіду провідних країн світу. Ці рекомендації пропонується застосовувати державними органами України з метою мінімізації корупції та прозорості надання пільг, привілеїв, державних замовлень. Тhe economic indicators of enterprises will allow to improve the legal framework for determining the rating of the enterprise to obtain a scale of reliability of the enterprise as a business entity, to eliminate significant problems of corruption in the distribution of financial funds, to improve financial and credit discipline, first of all, in the central authorities , and secondly in industries, regions, cities and credit institutions, etc.Item МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ЦИФРОВОГО РЕЙТИНГУВАННЯ ПОДАТКОВИХ ПОКАЗНИКІВ ПІДПРИЄМСТВ. METHODOLOGICAL RECOMMENDATIONS ON DIGITAL RATING OF ENTERPRISES(2021) ГРИГОР'ЄВ, Олександр Юрійович; HRYHORIEV, Oleksandr; ПЕТРИШИН, Наталія Ярославівна; PETRYSHYN, Nataliia; ТОДОЩУК, Андрій ВасильовичУ статті продовжено цикл публікацій з визначення проблем вітчизняної нормативно-методичної бази для визначення рейтингу юридичної особи за податковими показниками в умовах європейської інтеграції. Запропоновано методичні рекомендації з визначення податкового рейтингу юридичної особи на основі кредиту соціальної довіри, що застосовується у Китайській Народній Республіці та на основі досвіду провідних країн світу. Надані рекомендації пропонується застосовувати державними податковими органами України з метою мінімізації корупції та прозорості надання пільг, привілеїв, державних замовлень тощо. The introduction of tax rating will help to centralize the control over the activities of economic entities by various government agencies. On the other hand, tax rating will avoid subjectivity in the assessment of enterprises by the tax authorities and establish a transparent and understandable work of the tax authorities themselves for taxpayers and society as a whole. The proposed guidelines for digital rating of tax indicators of enterprises will improve the regulatory framework for determining the rating of the enterprise to obtain a scale of reliability of the enterprise as a business entity, eliminate significant problems of corruption in the fiscal system, improve financial and tax discipline primarily in central authorities, and secondly in industries, oblasts, cities, etc. These recommendations make it possible to establish opportunities for honest enterprises to obtain various privileges from the state and to avoid unreasonable and often ineffective inspections by tax and other authorities.