Browsing by Author "FOMINA, Nataliia"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item ПРОБЛЕМИ І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ В УМОВАХ ТРАНСФОРМАЦІЙНОЇ ЕКОНОМІКИ. PROBLEMS AND PROSPECTS FOR THE DEVELOPMENT OF SOCIAL ENTREPRENEURSHIP IN UKRAINE IN THE CONDITIONS OF TRANSFORMATION ECONOMY(2021) КОВТУНЕНКО, Юрій Володимирович; KOVTUNENKO, Yurii; КОВТУНЕНКО, Дмитро Юрійович; KOVTUNENKO, Dmytro; ФОМІНА, Наталія Миколаївна; FOMINA, NataliiaУ роботі вивчено основні підходи стосовно визначення поняття «соціального підприємництва», зокрема широкий підхід, комбінований (комерційно-соціальний), інноваційний та проблемно-орієнтований підходи. Узагальнено, що соціальне підприємництво – це діяльність, яка має на меті вирішення соціальних проблем та задоволення потреб суспільства; унікальна можливість об’єднання соціальної місії та бажання заробити гроші, надати деякі послуги та реалізувати товари. Виявлено, що процес формування інструменту управління соціальним підприємництвом в умовах трансформаційної економіки в державі відбувається досить повільно. The paper is devoted to the study of prospects, problems and opportunities for the development of social entrepreneurship, which necessitates the study and generalization of the experience of Ukraine and other countries. The paper examines the main approaches to defining the concept of “social entrepreneurship”, in particular a broad approach, combined (commercial and social), innovative and problem-oriented approaches. It is generalized that social entrepreneurship is an activity aimed at solving social problems and meeting the needs of society; a unique opportunity to combine a social mission and a desire to make money, provide some services and sell goods. The historical aspects of the formation of this type of entrepreneurship are considered. The functions aimed at adapting to crisis situations and the conditions necessary for the existence and full functioning of social entrepreneurship are highlighted. The main functions of social entrepreneurship are the creation of new jobs and reduction of social tension. The issues related to the negative factors and problems of development of this type of entrepreneurship are substantiated and covered. It was found that the process of forming a tool for managing social entrepreneurship in the country of transformation economy is quite slow. At the same time, the most acute problem is the lack of start-up investments and the lack of competition for funding, as well as bureaucracy, corruption, rapid price increases and the instability of the state economy. Opportunities and measures have been found that will allow companies to improve and develop in a positive way. These include: state support and the development of accompanying laws and regulations, the mobilization of untouched resources and the attraction of foreign investment.Item ПРОСУВАННЯ ПРОДУКЦІЇ ЯК ЧЕТВЕРТИЙ ЕЛЕМЕНТ КОМПЛЕКСУ МАРКЕТИНГУ. PRODUCT PROMOTION AS THE FOURTH ELEMENT OF THE MARKETING COMPLEX(2022) КОВТУНЕНКО, Ксенія Валеріївна; KOVTUNENKO, Kseniia; ФОМІНА, Наталія Миколаївна; FOMINA, Nataliia; ТВЕРДОХЛІБОВА, Анастасія Валеріївна; TVERDOKHLIBOVA, AnastasiiaУ статті вивчено основні підходи до визначення поняття «просування продукції». Узагальнено, що просування продукції – це комплекс заходів з поширення інформації про продукт, лінійку продуктів, бренд і компанію серед потенційних покупців з метою збільшення продажів і розвитку лояльності до бренду. Виявлено, що просування продукту – це важливий спосіб стимулювання продажів та збільшення доходу для покриття витрат на початкові дослідження та розроблення, витрати на виробництво та випробування продукції. Однак неретельно спланована рекламна кампанія може принести великі збитки. The paper is devoted to the study of the most widespread issues and difficulties of product promotion implementation nowadays, considering current complicated conditions of uncertainty. The paper covers the main definitions of product promotion as the fourth element of the marketing complex, which necessitates the study and generalization of the experience of Ukraine and other countries. The study examines product promotion as an important way to drive sales and increase revenue to cover initial research and development costs, manufacturing costs, and product testing. However, a poorly planned advertising campaign can bring big losses. Therefore, successful product promotion involves creative marketing strategies to increase sales by reaching a specific audience. Product launch and promotion are parts of a manufacturing company's process to increase revenue and brand loyalty. It can also be noted that product promotion is the process by which a company uses the means at its disposal to encourage customers to buy their products. Companies may offer exclusive offers, discounts, and other opportunities for a limited period to entice customers to purchase their product or service. Since customers usually want to receive a favourable offer, it is the quality of product promotion that becomes the determining factor in the process of the customer deciding whether to buy your product or your competitor's product. Promotion is the fourth element of the marketing complex (namely: product, price, distribution, and promotion), which is considered as a method of communication. This element is used by the enterprise to achieve a certain set of goals, such as: providing potential buyers with information about the availability of functions and use of the product; stimulating demand for the product by increasing awareness and interest among customers; emphasizing the difference between the company's product and the competitor's product by creating customer loyalty to the brand; stabilization of sales, emphasizing the importance and features of the product. These goals have shown that product promotion is one of the most important ways to increase the profits of the company and to keep further improvement in difficult conditions.