Browsing by Author "DATSENKO, Viktoriia"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item MANAGEMENT OF THE ORGANIZATION PROCESS OF THE COMPANY STRATEGIC PARTNERSHIP: MARKETING ASPECT. УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ ОРГАНІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЧНОГО ПАРТНЕРСТВА КОМПАНІЇ: МАРКЕТИНГОВИЙ АСПЕКТ(2023) CHUNIKHINA, Tetіana; ЧУНІХІНА, Тетяна Сергіївна; DATSENKO, Viktoriia; ДАЦЕНКО, Вікторія Володимирівна; KYRCHATA, Iryna; КИРЧАТА, Ірина Миколаївна; HARMIDER, Larysa; ГАРМІДЕР, Лариса ДмитрівнаThe process of marketing formation of partnerships between the subjects of economic activity entering into the interaction is investigated and the methodical approach to numerical evaluation of this process is justified taking into account aspects of their production activity. As the environment becomes more complex, increasingly competitive and less predictable, a company, if it wants to survive, must operate at the higher level and involve a wide range of capabilities. Development of multiple capabilities and achieving benefits across a range of activity indicators puts managerial dilemmas at the company which cannot be solved as a simple compromise. The company must be effective today and at the same time adapt to the future; it must produce lowvalue goods and innovations; she needs to use the vast resources of the large corporation and demonstrate entrepreneurial talent; they must achieve high levels of reliability and consistency and be flexible adapting to changes. Досліджено процес маркетингового формування партнерських відносин між суб’єктами господарської діяльності, що вступають у взаємодію, та обґрунтовано методичний підхід до чисельного оцінювання цього процесу з урахуванням аспектів їх виробничої діяльності. Оскільки середовище стає все більш складним, все більш конкурентним і менш передбачуваним, компанія, якщо вона хоче вижити, повинна працювати на вищому рівні та залучати широкий спектр можливостей. Розвиток різноманітних можливостей і досягнення переваг за низкою показників діяльності ставить перед компанією управлінські дилеми, які неможливо вирішити простим компромісом. Компанія повинна бути ефективною сьогодні і водночас адаптуватися до майбутнього; він повинен виробляти маловартісні товари та інновації; їй необхідно використовувати величезні ресурси великої корпорації та демонструвати підприємницький талант; вони повинні досягти високого рівня надійності та послідовності та бути гнучкими, адаптуючись до змін.Item МАРКЕТИНГОВА ДІЯЛЬНІСТЬ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ. MARKETING ACTIVITY IN THE CONDITIONS OF GLOBALIZATION(2022) СЕМЕНОВА, Людмила Юріївна; SEMENOVA, Liudmyla; ДАЦЕНКО, Вікторія Володимирівна; DATSENKO, Viktoriia; КУДРЯ, Анастасія Юріївна; KUDRIA, AnastasiiaУ статті досліджено особливості трансформації маркетингових технологій у системі маркетингової діяльності компаній в умовах глобалізаційних змін. Обґрунтовано доцільність застосування стратегії “celebrity endorsement” у маркетингових кампаніях для підвищення рівня ідентифікації цільової аудиторії компанії з брендом. Надано рекомендації компанії стосовно стратегії розроблення рекламного звернення, що гіпотетично дозволить підвищити рівень ідентифікації цільової аудиторії з брендом компанії. Запропоновано перспективи подальших досліджень, а саме розроблення методики оцінювання процесу ідентифікації клієнтів із брендом компанії в рамках стратегії “celebrity endorsement”, бюджетування і планування та інші процедури маркетингової діяльності.The paper to study is the peculiarities of transformations of marketing technologies in the marketing system of companies in the conditions of globalization changes. Development of global management institutes has created a wide range of theoretical research on the role and nature of marketing in international markets of goods and services. The micro-level economies showed the latest marketing concepts with innovative tools and methods of researching marketing activities of companies.Item СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ВІДКРИТИМИ ІННОВАЦІЯМИ. STRATEGIC MANAGEMENT OF OPEN INNOVATIONS(2022) ЧУНІХІНА, Тетяна Сергіївна; CHUNIKHINA, Tetіana; БЄЛЯКОВА, Оксана Володимирівна; BIELIAKOVA, Oksana; ДАЦЕНКО, Вікторія Володимирівна; DATSENKO, Viktoriia; ЧМЕРУК, Галина Григорівна; CHMERUK, HalynaУ статті розглянуто особливості теоретико-методичних аспектів стратегічного управління відкритими інноваціями. Доведено, управління екосистемами на основі відкритих інновацій як можливість доступу до додаткових активів є пріоритетним чинником конкурентних переваг компанії на світових ринках. Акцентовано, що в епоху цифрової конвергенції можливість компаній домінувати в усіх видах діяльності ланцюга створення вартості визначається доступу до інновацій. Констатовано, що компанії, які успішно використовують відкриті інновації, характеризуються організаційною гнучкістю з метою реструктуризації існуючих бізнес-моделей для врахування особливості відкритих інноваційних стратегій.The paper considers the features of theoretical and methodological aspects of strategic management of open innovations. Theoretical and methodological basis of the study are modern theories, concepts, hypotheses of enterprise management. Content analysis used. Methodological and informational basis of the work are scientific works, materials of periodicals, Internet resources. It has been proven that ecosystem management based on open innovations as an opportunity to access additional assets is a priority factor in the company's competitive advantages in world markets. It is emphasized that in the era of digital convergence, the ability of companies to dominate in all activities of the value chain is determined by access to innovation. It is stated that companies that successfully use open innovation are characterized by organizational flexibility in order to restructure existing business models to take into account the peculiarities of open innovation strategies. Unique forms of intellectual property rights, such as modularity, are analyzed. It is determined that dynamic capabilities are the ability of companies to integrate, create and reconfigure internal and external competencies in conditions of uncertainty in the external environment. It is substantiated that the process of "orchestration" of business models includes modification, addition, alienation and harmonization of tangible and intangible assets in the management of business processes of companies. The conceptual scheme of various forms of open innovations according to the model of development of innovative technologies and strategy of intellectual property is constructed. The relationship between dynamic opportunities and open innovations is determined on the basis of three clusters of dynamic opportunities: discovery, capture and transformation. Prospects for further research in this subject area are to focus on assessing the attributes of innovative business processes in order to determine the benefits and limitations of open innovation in the system of strategic management of the latest imperative.