Browsing by Author "Chelpan, Oleh"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Кримінологічна характеристика та запобігання пошкодженню шляхів сполучення і транспортних засобів. Criminological characteristics and prevention of damage to roads and vehicles.(2021-03) Челпан, Олег Вікторович; Chelpan, OlehЗа своїм змістом та структурою дисертація є одним із перших у вітчизняному кримінальному праві та кримінології комплексним дослідженням пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів, їх кримінально-правової та кримінологічної характеристики та запобігання. У дисертації досліджено комплекс теоретичних та прикладних проблем кримінально-правової, кримінологічної характеристики та запобігання пошкодженню шляхів сполучення і транспортних засобів. Здійснено комплексний аналіз теоретичних і практичних проблем, що виникають у процесі запобігання пошкодженню шляхів сполучення і транспортних засобів, розроблення на цій основі науково обґрунтованих рекомендацій, спрямованих на запобігання та припинення пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів, підвищення ефективності існуючих форм і методів запобігання досліджуваним кримінальним правопорушенням. Охарактеризовано стан наукового дослідження пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів, окрему увагу приділено періодизації правової охорони безпеки руху та експлуатації транспорту, яка відбувалася з розвитком нових видів транспорту. Виділено періоди формування юридичної відповідальності за пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів. Також досліджено особливості кримінальної відповідальності за пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів. Установлено, що кількість пошкоджень шляхів сполучення і транспортних засобів з 2010 до 2014 роки характеризувалася постійним зростанням (у середньому на 10,4 %), а з 2015 року чисельність досліджуваних кримінальних правопорушень суттєво знизилась (зростання відбувалося в середньому на 1,5 %), що обумовлено відсутністю даних на тимчасово непідконтрольних територіях. Також важливим є те, що зменшення кількості зареєстрованих досліджуваних кримінальних правопорушень пояснюється недосконалістю їх кваліфікації. Значна частина таких дій кваліфікується за ч. 1 ст. 185 КК України, що підтверджується аналізом вироку суду за ст. 277 та результатами опитування співробітників слідчих підрозділів. У дослідженні надано кримінологічну характеристику осіб, що пошкодили шляхи сполучення і транспортні засоби. Доведено, що дії винних осіб характеризуються прагненням отримання матеріальної вигоди (72,7 %) і бажанням покращити власне матеріальне становище (27,3 %). Виправдання своїм діям знаходить незначна частка осіб (4,1 %), 89,7 % засуджених визнає провину та розкаюється, серед них 9,6 % –тільки після консультацій із захисником. Особливістю цих злочинів є те, що переважна частина вчиняється чоловіками (96,8,0 %,) Установлено, що специфіка причин та умов пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів має соціальний, економічний, правовий характер: 1) недоліки забезпечення безпеки шляхів сполучення; 2) низький економічний розвиток; 3) неефективність заходів соціального забезпечення громадян; 4) недоліки в організаційно-управлінській діяльності; 5) проблеми правозастосовної діяльності; 6) особистісні фактори. За результатами дослідження сукупності всіх обставин, які вплинули на рішення особи обрати протиправний варіант поведінки в певній ситуації і, розглядаючи ситуацію як складовий елемент механізму протиправної поведінки, вчинення досліджуваного правопорушення обумовлено взаємодією причин соціального, економічного, організаційно-управлінського характеру. Розроблено комплекс заходів загальносоціального, спеціально-кримінологічного та індивідуального запобігання пошкодженню шляхів сполучення і транспортних засобів. In terms of the content and structure, in domestic criminal law and criminology, this dissertation is one of the first comprehensive studies of damage to roads and vehicles, their criminal law, criminological characteristics, and prevention. The dissertation investigates a set of theoretical and applied problems of criminal law, criminological characteristics, and prevention of damage to roads and vehicles. The author carries out a comprehensive analysis of theoretical and practical issues arising in the process of preventing damage to roads and vehicles, the development of scientifically based recommendations aimed at preventing and stopping damage to roads and vehicles, improving the effectiveness of existing forms and methods of preventing criminal offenses. The state of scientific research of damage to roads and vehicles is explored; special attention is paid to the periodization of the legal protection of traffic safety and transport operation, which occurred with the development of new modes of transport. Periods of formation of legal liability for damage to roads and vehicles are highlighted. The current study also investigates the peculiarities of criminal liability for damage to roads and vehicles. It is established that the amount of damage to roads and vehicles from 2010 to 2014 is characterized by constant growth (on average by 10.4 %), and since 2015 the number of investigated criminal offenses has decreased significantly (on average by 1.5 %), due to lack of data in temporarily uncontrolled areas. It is also important that the decrease in the number of registered investigated criminal offenses is caused by the imperfection of their qualifications. A significant part of such actions is qualified under part 1 of art. 185 of the Criminal Code of Ukraine, which is confirmed by the analysis of the court verdict under art. 277 and the survey results of employees of investigative units. Extensive coverage is given to the criminological profiles of individuals who damaged roads and vehicles. The author proves that the actions of the perpetrators are characterized by the desire to obtain material benefits (72.7 %) and the motivation to improve their own financial situation (27.3 %). A small proportion of individuals (4.1 %) justify their actions, 89.7 % of convicts pleaded guilty and repented, among them, 9.6 % did so only after consultation with a lawyer. The peculiarity of these crimes is that most of them are committed by men (96.8.0 %). It is established that the specifics of the causes and conditions of damage to roads and vehicles have a social, economic, legal nature: 1) shortcomings in ensuring the safety of roads; 2) low economic development; 3) ineffectiveness of measures for social security of citizens; 4) shortcomings in organizational and managerial activities; 5) problems of law enforcement activities; 6) personal factors. According to the results of the study of all the circumstances that influenced a person's decision to choose illegal behavior in a particular situation and, investigating the situation as an integral part of the mechanism of illegal behavior, the offense resulted from the interaction of social, economic, organizational and managerial reasons. A set of measures for general social, special criminological, and individual prevention of damage to roads and vehicles has been developed.Item Кримінологічна характеристика та запобігання пошкодженню шляхів сполучення і транспортних засобів. Criminological characteristics and prevention of damage to roads and vehicles.(2021-03) Челпан, Олег Вікторович; Chelpan, OlehЗа своїм змістом та структурою дисертація є одним із перших у вітчизняному кримінальному праві та кримінології комплексним дослідженням пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів, їх кримінально-правової та кримінологічної характеристики та запобігання. У дисертації досліджено комплекс теоретичних та прикладних проблем кримінально-правової, кримінологічної характеристики та запобігання пошкодженню шляхів сполучення і транспортних засобів. Здійснено комплексний аналіз теоретичних і практичних проблем, що виникають у процесі запобігання пошкодженню шляхів сполучення і транспортних засобів, розроблення на цій основі науково обґрунтованих рекомендацій, спрямованих на запобігання та припинення пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів, підвищення ефективності існуючих форм і методів запобігання досліджуваним кримінальним правопорушенням. Охарактеризовано стан наукового дослідження пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів, окрему увагу приділено періодизації правової охорони безпеки руху та експлуатації транспорту, яка відбувалася з розвитком нових видів транспорту. Виділено періоди формування юридичної відповідальності за пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів. Також досліджено особливості кримінальної відповідальності за пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів. Установлено, що кількість пошкоджень шляхів сполучення і транспортних засобів з 2010 до 2014 роки характеризувалася постійним зростанням (у середньому на 10,4 %), а з 2015 року чисельність досліджуваних кримінальних правопорушень суттєво знизилась (зростання відбувалося в середньому на 1,5 %), що обумовлено відсутністю даних на тимчасово непідконтрольних територіях. Також важливим є те, що зменшення кількості зареєстрованих досліджуваних кримінальних правопорушень пояснюється недосконалістю їх кваліфікації. Значна частина таких дій кваліфікується за ч. 1 ст. 185 КК України, що підтверджується аналізом вироку суду за ст. 277 та результатами опитування співробітників слідчих підрозділів. У дослідженні надано кримінологічну характеристику осіб, що пошкодили шляхи сполучення і транспортні засоби. Доведено, що дії винних осіб характеризуються прагненням отримання матеріальної вигоди (72,7 %) і бажанням покращити власне матеріальне становище (27,3 %). Виправдання своїм діям знаходить незначна частка осіб (4,1 %), 89,7 % засуджених визнає провину та розкаюється, серед них 9,6 % –тільки після консультацій із захисником. Особливістю цих злочинів є те, що переважна частина вчиняється чоловіками (96,8,0 %,) Установлено, що специфіка причин та умов пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів має соціальний, економічний, правовий характер: 1) недоліки забезпечення безпеки шляхів сполучення; 2) низький економічний розвиток; 3) неефективність заходів соціального забезпечення громадян; 4) недоліки в організаційно-управлінській діяльності; 5) проблеми правозастосовної діяльності; 6) особистісні фактори. За результатами дослідження сукупності всіх обставин, які вплинули на рішення особи обрати протиправний варіант поведінки в певній ситуації і, розглядаючи ситуацію як складовий елемент механізму протиправної поведінки, вчинення досліджуваного правопорушення обумовлено взаємодією причин соціального, економічного, організаційно-управлінського характеру. Розроблено комплекс заходів загальносоціального, спеціально-кримінологічного та індивідуального запобігання пошкодженню шляхів сполучення і транспортних засобів. In terms of the content and structure, in domestic criminal law and criminology, this dissertation is one of the first comprehensive studies of damage to roads and vehicles, their criminal law, criminological characteristics, and prevention. The dissertation investigates a set of theoretical and applied problems of criminal law, criminological characteristics, and prevention of damage to roads and vehicles. The author carries out a comprehensive analysis of theoretical and practical issues arising in the process of preventing damage to roads and vehicles, the development of scientifically based recommendations aimed at preventing and stopping damage to roads and vehicles, improving the effectiveness of existing forms and methods of preventing criminal offenses. The state of scientific research of damage to roads and vehicles is explored; special attention is paid to the periodization of the legal protection of traffic safety and transport operation, which occurred with the development of new modes of transport. Periods of formation of legal liability for damage to roads and vehicles are highlighted. The current study also investigates the peculiarities of criminal liability for damage to roads and vehicles. It is established that the amount of damage to roads and vehicles from 2010 to 2014 is characterized by constant growth (on average by 10.4 %), and since 2015 the number of investigated criminal offenses has decreased significantly (on average by 1.5 %), due to lack of data in temporarily uncontrolled areas. It is also important that the decrease in the number of registered investigated criminal offenses is caused by the imperfection of their qualifications. A significant part of such actions is qualified under part 1 of art. 185 of the Criminal Code of Ukraine, which is confirmed by the analysis of the court verdict under art. 277 and the survey results of employees of investigative units. Extensive coverage is given to the criminological profiles of individuals who damaged roads and vehicles. The author proves that the actions of the perpetrators are characterized by the desire to obtain material benefits (72.7 %) and the motivation to improve their own financial situation (27.3 %). A small proportion of individuals (4.1 %) justify their actions, 89.7 % of convicts pleaded guilty and repented, among them, 9.6 % did so only after consultation with a lawyer. The peculiarity of these crimes is that most of them are committed by men (96.8.0 %). It is established that the specifics of the causes and conditions of damage to roads and vehicles have a social, economic, legal nature: 1) shortcomings in ensuring the safety of roads; 2) low economic development; 3) ineffectiveness of measures for social security of citizens; 4) shortcomings in organizational and managerial activities; 5) problems of law enforcement activities; 6) personal factors. According to the results of the study of all the circumstances that influenced a person's decision to choose illegal behavior in a particular situation and, investigating the situation as an integral part of the mechanism of illegal behavior, the offense resulted from the interaction of social, economic, organizational and managerial reasons. A set of measures for general social, special criminological, and individual prevention of damage to roads and vehicles has been developed.