Browsing by Author "BONDARENKO, Olha Mykhailivna"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item АУДИТ ГРОШОВИХ КОШТІВ: ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ, ПРОБЛЕМИ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ. AUDIT OF CASH ASSETS: ORGANIZATION, PROBLEMS AND IMPROVEMENT(2020) МАТКІВСЬКА, Тетяна Ярославівна; MATKIVSKA, Tetiana Yaroslavivna; БОНДАРЕНКО, Ольга Михайлівна; BONDARENKO, Olha MykhailivnaУ статті розглянуто актуальні питання щодо організації та методики проведення аудиту операцій з грошовими коштами у касі та на банківських рахунках. З’ясовано мету аудиту грошових коштів та обґрунтовано необхідність його проведення. Наведено основні завдання та етапи даного аудиту. Зазначено найтиповіші помилки та зловживання, які виявляються при здійсненні аудиту грошових коштів у касі та на рахунках у банку. Розглянуто основні проблеми аудиту операцій з грошовими коштами та надано рекомендації щодо його вдосконалення. Money belongs to the category that has always been very relevant in economic thought. Cash is considered the most liquid assets of the enterprise. Under current market conditions, most businesses lack cash assets, so it is important to rationally distribute and use them. To do this, it is necessary to properly organize the accounting and audit of funds. It should be noted that in the course of work the cashier can commit irregularities that in the future lead to significant penalties. Thus, the audit of cash and bank transactions helps to establish the legality and reliability of the performed money transactions and their correctness in accounting, to detect mistakes and abuses during such transactions. The purpose of the paper is to highlight the organizational and methodological aspects of conducting audit of cash assets, to identify the main problems that arise in the audit of money transactions, and to provide recommendations for their resolution. The audit of cash assets plays a significant role in determining the financial position of an entity. Based on the results of the audit of cash assess customers can assess the effectiveness of spending their money. Unfortunately, there may be issues that need to be addressed in the course of organizing and conducting the audit. There are many abuses and irregularities in the conduct of money transactions that the auditor needs to effectively identify. Therefore, resolving these issues and improving the audit of cash assets is very relevant.Item АУДИТ НЕОБОРОТНИХ АКТИВІВ НА АВІАЦІЙНОМУ ПІДПРИЄМСТВІ. AUDIT OF NON-CURRENT ASSETS IN AVIATION ENTERPRISE(2020) БОНДАРЕНКО, Ольга Михайлівна; BONDARENKO, Olha Mykhailivna; ЧАЙКОВСЬКА, Тетяна Сергіївна; CHAIKOVSKA, Tetiana SerhiivnaЗначимість необоротних активів на підприємствах різних галузей має високий рівень, що зумовлено їх безпосереднім впливом на фінансові показники господарювання. Необоротні активи становлять міць підприємства та забезпечують його безперебійну діяльність, що викликає необхідність проведення регулярного контролю над операціями з ними та відповідністю їх відображення в обліку, законодавчим вимогам. Проведення аудиту необоротних активів є одним із найважливіших етапів аудиту підприємства загалом, що дає можливість одержання об’єктивних, достовірних та незалежних аудиторських висновків, на основі яких приймаються відповідні управлінські рішення. У статті розглянуто особливості проведення аудиту необоротних активів на авіаційному підприємстві. The structure of a modern enterprise is mainly characterized by the presence of a large number of fixed assets. The aviation industry is no exception, which is why most businesses in this area build their operations using a significant amount of noncurrent assets. Drawing on the experience of domestic and foreign companies, it should be noted that an internal and external audit is one of the most important stages of managing non-current assets. Therefore, it should be noted that the proper work of the auditor, namely the effective methodology used to carry out the procedure, the use of the optimal plan and the necessary steps, is the key to expressing an objective audit opinion, on the basis of which the company will be able to make sound management decisions. In the course of the research it was found that audit of fixed assets of an enterprise is one of the most important processes in carrying out an activity regardless of its direction. Audit of non-current assets in the aviation industry has its own peculiarities, but properly planned and methodically constructed process of verification will eventually lead to the expression of objective audit opinion, which will become the basis for management decisions.Item МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ АУДИТУ. ФОРМУВАННЯ ТА СПИСАННЯ ДЕБІТОРСЬКОЇ ТА КРЕДИТОРСЬКОЇ ЗАБОРГОВАНОСТІ. AUDIT METHODOLOGY. FORMATION AND WRITE-OFF OF RECEIVABLES AND PAYABLES(2020) БОНДАРЕНКО, Ольга Михайлівна; BONDARENKO, Olha Mykhailivna; МАСЮК, Ірина Ігорівна; MASIUK, Iryna IhorivnaЧастка дебіторської і кредиторської заборгованості у структурі балансу має високий відсоток, що безумовно впливає на виробничі процеси загалом. Кожна дебіторська заборгованість є чиєюсь кредиторською заборгованістю і навпаки. Кожне підприємство стикалося з невиплатою боргів у будь-якому напрямку. Розглянуто контроль над розрахунками з контрагентами і процедуру списання та формування безнадійної дебіторської та кредиторської заборгованості. The share of receivables and payables in the structure of the balance sheet has a high percentage, which certainly affects the production process as a whole. Every receivable is someone's accounts payable and vice versa. Each company faced nonpayment of debts in any direction. In this article, we will consider the control over settlements with counterparties and the procedure for writing off and forming bad receivables and payables. Debt write-off is an important component in settlements with counterparties. More often than not, we are faced with bad debts. For the correctness of the display of information and write-off of receivables, the company creates a reserve of doubtful debts, which is reflected in account 38 "Reserve of doubtful debts". To write off accounts payable, the company must have important evidence, documents that are approved in accordance with the law.Item ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ МІНІМІЗАЦІЇ ДЕБІТОРСЬКОЇ І КРЕДИТОРСЬКОЇ ЗАБОРГОВАНОСТІ ТА УПРАВЛІННЯ НИМИ. WAYS TO IMPROVE MINIMIZATION OF RECEIVABLES AND PAYMENTS AND MANAGEMENT BY THEM(2020) БОНДАРЕНКО, Ольга Михайлівна; BONDARENKO, Olha Mykhailivna; МАСЮК, Ірина Ігорівна; MASIUK, Iryna IhorivnaНа сьогодні кожен суб’єкт господарювання стикався з дебіторською та кредиторською заборгованістю. Бувають випадки, коли заборгованість стає простроченою. Підприємство не може погасити свої борги через те, що дебітори не повертають свою заборгованість. Насправді дебіторська і кредиторська заборгованість тісно пов’язані між собою, що зі свого боку негативно впливає на структуру балансу та фінансові показники будь-якого контрагента. У статті розглянуто випадки виникнення заборгованостей та шляхи подолання (зменшення) дебіторської та кредиторської заборгованості. To date, every entity has faced accounts receivable and payable. There are times when debt becomes overdue. An entity cannot repay its debt because debtors do not repay their debt. In fact, receivables and payables are closely linked, which in turn has a negative effect on the balance sheet and financial performance of any counterparty. This article discusses cases of arrears and ways of overcoming (reducing) accounts receivable and payables. It is advisable to balance receivables and payables in order to control the debt at the enterprise. The constant cash flow should not stop. The debt of the debtors goes to pay off the debt to the creditors. The optimal ratio is when the accounts payable exceeds accounts receivable by 10-20%.