Browsing by Author "AVERIKHINA, Tetiana Volodymyrivna"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item АНАЛІЗ ПЕРЕДУМОВ ВИХОДУ ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ НА МІЖНАРОДНІ РИНКИ. ANALYSIS OF BACKGROUND OF THE OUTPUT OF DOMESTIC FOOD INDUSTRY ENTERPRISES ON INTERNATIONAL MARKETS(2020) АВЕРІХІНА, Тетяна Володимирівна; AVERIKHINA, Tetiana Volodymyrivna; ВЛАЄВА, Аліна Юріївна; VLAIEVA, Alina Yuriivna; АВЕРІХІН, Микола Максимович; AVERIKHIN, Mykola MaksymovychУ статті розглянуто передумови виходу вітчизняних підприємств харчової промисловості на міжнародні ринки. Охарактеризовано сучасний стан зовнішньоторговельних відносин, етапи виходу на зовнішній ринок, визначено можливості та загрози, що можуть постати перед вітчизняними промисловими підприємствами. Сформовано перелік першочергових стратегічних заходів для вітчизняних підприємств на етапі їх виходу на європейські ринки. Проаналізовано переваги та недоліки, виокремлено характер взаємозв’язку господарської та зовнішньоекономічної діяльності підприємства. At present, the task of expanding the market for selling Ukrainian products to Ukrainian enterprises is very urgent, as well as establishing foreign relations not only for better profit of the enterprise, but also for attracting additional investments, which will contribute to the rapid development of production. The analysis of the prerequisites for the entry of Ukrainian enterprises into the international market made it possible to distinguish the most important of them: the export of the corresponding product of the enterprise potentially provides higher profitability in comparison with its realization in the domestic market; the company needs the currency to buy the necessary equipment abroad, equipment that is either missing from the domestic market or of poor quality; by means of export the enterprise tries to use the available production capacities or to expand the field of its activity at the expense of those industries whose products are in demand abroad; The company manufactures high quality products that meet the world standards due to the high qualification of personnel and the introduction of advanced technology, and at the same time has overall marketing advantages.Item АНАЛІЗ РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ. ПРОБЛЕМИ І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ. ANALYSIS OF THE TOURIST SERVICES MARKET IN UKRAINE. PROBLEMS AND PROSPECTS OF DEVELOPMENT(2020) АВЕРІХІНА, Тетяна Володимирівна; AVERIKHINA, Tetiana Volodymyrivna; ВЛАЄВА, Аліна Юріївна; VLAIEVA, Alina YuriivnaУ статті досліджено підходи авторів до визначення поняття «туристичні послуги» та надано авторське визначення даного поняття. Проведено аналіз основних показників розвитку ринку туристичних послуг в Україні. Обґрунтовано проблеми та перспективи розвитку вітчизняного ринку туристичних послуг. Відповідно до проведеного дослідження туристичної безпеки в Україні раціонально виділити непромислові території та особливі зони, для яких розвиток туризму було б пріоритетним завданням. The tourism industry is a powerful socio-economic and political factor that determines the economic development and policy of many countries and regions of the world. . In order to increase the representativeness of the Ukraine tourist image, the introduction of promising directions for the development of regional tourism, it is necessary to take into account those components of the tourist potential that have the necessary properties for the development, creation and successful use of a competitive tourist product on the regional and national tourist markets. An important step to optimize the tourism potential of Ukraine should be to eliminate the advertising vacuum, especially for foreign citizens, through the involvement of various advertising companies. Creating an effective advertising campaign, holding tenders for the restoration and promotion of cultural heritage sites in Ukraine will help to solve many problems related to the destruction of historical and cultural monuments, as well as to form and strengthen a positive image of the country.Item МОНІТОРИНГ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЕКОНОМІКИ. MONITORING OF THE TOURISM INDUSTRY AS A MEANS OF IMPROVING THE EFFICIENCY OF STATE ECONOMY REGULATION(2020) АВЕРІХІНА, Тетяна Володимирівна; AVERIKHINA, Tetiana Volodymyrivna; ВЛАЄВА, Аліна Юріївна; VLAIEVA, Alina YuriivnaУ статті досліджено сутність та значення моніторингу як засіб підвищення ефективності державного регулювання економіки, визначено функції, задачі та принципи моніторингу на державному рівні. Обґрунтовано актуальність та важливість проведення моніторингу туристичної галузі задля отримання інформації про репутацію туристичних територій України як підґрунтя для виявлення стратегічних напрямків її розвитку. У статті окреслено проблеми організації системи моніторингу ринку туристичних послуг та представлено можливі шляхи їх вирішення. The development of the tourism industry significantly affects the development of the country's economy as a whole. Its role is determined not only in the financial contribution, but also in stimulating other related industries that perform both ancillary and independent functions. The modern Ukrainian tourist market is undergoing many changes, so one of the current problems today is the use of effective tools for finding and systematizing the necessary information to forecast the development of the tourism industry. To increase the growth rate of the tourism industry, the formation of a positive tourist image of the region, increase its visibility requires constant monitoring of the state and development of the tourism market. Monitoring will allow tracking the trends of the tourism market in the dynamics and promptly make changes to the developed programs and plans for the development of the tourism industry, develop recommendations for their adjustment, increase the effectiveness of tourism management.