#01
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing #01 by Author "CHUNIKHINA, Tetіana"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item MANAGEMENT OF THE ORGANIZATION PROCESS OF THE COMPANY STRATEGIC PARTNERSHIP: MARKETING ASPECT. УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ ОРГАНІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЧНОГО ПАРТНЕРСТВА КОМПАНІЇ: МАРКЕТИНГОВИЙ АСПЕКТ(2023) CHUNIKHINA, Tetіana; ЧУНІХІНА, Тетяна Сергіївна; DATSENKO, Viktoriia; ДАЦЕНКО, Вікторія Володимирівна; KYRCHATA, Iryna; КИРЧАТА, Ірина Миколаївна; HARMIDER, Larysa; ГАРМІДЕР, Лариса ДмитрівнаThe process of marketing formation of partnerships between the subjects of economic activity entering into the interaction is investigated and the methodical approach to numerical evaluation of this process is justified taking into account aspects of their production activity. As the environment becomes more complex, increasingly competitive and less predictable, a company, if it wants to survive, must operate at the higher level and involve a wide range of capabilities. Development of multiple capabilities and achieving benefits across a range of activity indicators puts managerial dilemmas at the company which cannot be solved as a simple compromise. The company must be effective today and at the same time adapt to the future; it must produce lowvalue goods and innovations; she needs to use the vast resources of the large corporation and demonstrate entrepreneurial talent; they must achieve high levels of reliability and consistency and be flexible adapting to changes. Досліджено процес маркетингового формування партнерських відносин між суб’єктами господарської діяльності, що вступають у взаємодію, та обґрунтовано методичний підхід до чисельного оцінювання цього процесу з урахуванням аспектів їх виробничої діяльності. Оскільки середовище стає все більш складним, все більш конкурентним і менш передбачуваним, компанія, якщо вона хоче вижити, повинна працювати на вищому рівні та залучати широкий спектр можливостей. Розвиток різноманітних можливостей і досягнення переваг за низкою показників діяльності ставить перед компанією управлінські дилеми, які неможливо вирішити простим компромісом. Компанія повинна бути ефективною сьогодні і водночас адаптуватися до майбутнього; він повинен виробляти маловартісні товари та інновації; їй необхідно використовувати величезні ресурси великої корпорації та демонструвати підприємницький талант; вони повинні досягти високого рівня надійності та послідовності та бути гнучкими, адаптуючись до змін.