#04/1
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing #04/1 by Author "BORSHCH, Viktoriia Ihorivna"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item УПРАВЛІННЯ БРЕНДОМ СУЧАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ЯК ЧИННИК ЇЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ. BRAND MANAGEMENT OF A MODERN ORGANIZATION AS A FACTOR OF COMPETITIVENESS(2020) БОРЩ, Вікторія Ігорівна; BORSHCH, Viktoriia Ihorivna; КЛІМЕНКО, Вікторія; KLIMENKO, ViktoriiaУ статті доведена важливість ролі брендингу задля успішного функціонування підприємства, а також його вплив на конкурентоспроможність підприємства. Досліджено передумови розвитку концепції бренд-менеджменту. Авторами розкрито зміст поняття «бренд» та досліджено сутність та рівні управління брендом організації. Актуалізовано процес управління активами бренду, що представляє управління відносинами між клієнтами організації і її брендом, управління мірою потягу споживача до того чи іншого бренду, управління популярністю бренду, а отже, в результаті – фінансовою вартістю бренду. Було досліджено такий інструмент бренд-менеджменту як «брендбук» та детально проаналізовані його складові частини. Доведено зв’язок брендбуку із бізнес-процесами та вплив на всі рівні ієрархії та структурно-функціональні підрозділи організації. Authors have revealed and analyzed the importance of the role of branding for the company’s successful functioning and its influence on the company’s competitiveness. The purpose of the paper is to formulate the theoretical foundations of branding and brand management, as well as to determine the role of investment in the brand of the organization. In the paper prerequisites for the development of the concept of brand management are investigated and this topic’s relevance of the study is proved. Modern business actively uses the benefits of branding worldwide and in Ukraine. The content of the term "brand" is revealed as well as the essence and management levels of the company’s brand. The study proves that the management of brand assets is one of the most important processes. Brand management consist of administrating the relationships between the company’s clients and its brand, management of the extent of consumer attraction to a particular brand, management of the brand’s popularity, and, consequently, the brand’s financial value.