2021 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2021 рік by Author "AVERIKHINA, Tetiana"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ АДАПТИВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ТУРИСТИЧНОЇ СФЕРИ. INTRODUCTION OF THE ADAPTIVE MANAGEMENT SYSTEM AT THE ENTERPRISES OF THE TOURIST SPHERE(2021) АВЕРІХІНА, Тетяна Володимирівна; AVERIKHINA, Tetiana; ВЛАЄВА, Аліна Юріївна; VLAIEVA, AlinaУ статті досліджено теоретичні основи адаптивного управління та необхідність його впровадження у підприємства туристичної сфери у кризових економічних умовах, спричинених пандемією COVID-19. Обґрунтовано необхідність впровадження адаптивних систем управління на підприємствах туристичної сфери. Розроблено практичні рекомендації для підприємств туристичної сфери, що мають потенціал адаптації до постійно мінливих умов функціонування. Запропоновано етапи адаптивного управління на підприємствах туристичної сфери. In the current situation, enterprises themselves must take responsibility for their competitiveness and market position, using all options for management systems, while stimulating the development of market relations in the field of tourism services. Businesses are required to find new, sometimes non-standard solutions and approaches. In this case, the management system should be viewed through the prism of the constant search for new adaptive forms that have focus, flexibility and diversity. Adaptive management of a tourism business requires a much more open decision-making process in which stakeholders are directly involved and decision-making powers are shared between them. It also requires that the goals, assumptions and other elements of the decision-making process be clear and therefore subject to analysis and discussion. Finally, it requires a strong commitment from managers to the necessary monitoring and evaluation that underpins adaptive management, not as marginal activities but as essential elements of the process. There is no doubt that many, and perhaps most, projects in the tourism sector involve monitoring, and in some cases management actually takes into account the results of the monitoring. But this in itself is a long way from structured, adaptive decision-making in a learning-based environment.Item ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ КЕРІВНИЦТВА ПЕРСОНАЛУ В ПИТАННЯХ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА. RESPONSIBILITIES OF PERSONNEL MANAGEMENT IN QUESTIONS OF ENSURING THE QUALITY OF PRODUCTION OF THE ENTERPRISE(2021) АВЕРІХІНА, Тетяна Володимирівна; AVERIKHINA, Tetiana; БУРЯЧЕНКО, Марина Віталіївна; BURIACHENKO, Maryna; ВАСИЛЬЄВА, Валерія Олександрівна; VASYLIEVA, ValeriiaУ статті розглянуто систему управління якістю, покращення якості та аналіз. Підготовка персоналу підприємства в галузі якості, спілкування з персоналом, його мотивація. Працівники, як найважливіший ресурс компанії. Провідна роль керівника у підвищенні якості продукції підприємства. Принципова сутність методу підвищення оплати праці у підвищенні якості продукції підприємства. Процесна модель (визначення проблеми невідповідності продукції встановлені вимоги та технічні умови; аналіз причин невідповідностей; розроблення заходів стосовно вирішення проблеми; пошук ресурсів та оцінка збитків від усунення невідповідностей; контроль за якістю роботи та виробничим процесом. Кваліфікація та професіоналізм персоналу) «Мотивація персоналу» рекомендовано МС ISO 9001. In the practice of companies based on quality management, there are two main goals of its development. First of all, it is about optimizing the company in order to ensure its viability, in particular the competitiveness of products and services and increase production efficiency. And if such a goal is really in the forefront of the company, especially for the first manager, it is already promising, and such a company has a chance to implement the current quality management system. It should be noted immediately that it cannot provide a quality management system. The quality management system is a kind of structure to which appropriate decisions to improve processes and product quality should be tied. Quality management is a system of personnel management, which should be supplemented by the introduction of a number of motivational measures, because the company needs not only to have qualified specialists, but also to motivate them to effectively use their potential.Item СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ СВІТОВОГО РИНКУ ЕЛЕКТРООБЛАДНАННЯ. MODERN TRENDS OF THE WORLD MARKET OF ELECTRICAL EQUIPMENT(2021) АВЕРІХІНА, Тетяна Володимирівна; AVERIKHINA, Tetiana; БУРЯЧЕНКО, Марина Віталіївна; BURIACHENKO, Maryna; ВАСИЛЬЄВА, Валерія Олександрівна; VASYLIEVA, ValeriiaУ статті розглянуто світовий ринок електрообладнання, динаміка зростання та його річний обсяг. Умови забезпечення енергопостачання та електроенергії. Структура остаточного використання кабельних та провідникових виробів на 2020 р. Структура кінцевого використання кабельно-провідникової продукції. Розмір світового ринку кабельно-провідникової продукції за напругою 2015-2022 рр., млрд дол. США. Обсяг попиту на кабельно-провідникову продукцію за регіонами, млн т. Основні країнивиробники кабельно-провідникової продукції 2020 р. Найбільші світові виробники кабельної продукції за 2020 р. The world market of electrical equipment is developing very fast. There are many companies in the market that sell electrical equipment, among them there are companies that occupy leading positions. Today, the world market of energy engineering is estimated at 87 billion dollars per year, based on the structural dynamics of growth, the annual volume can reach 110-115 billion dollars per year until 2025. The global market for energy equipment service in 2020 is 31.7 billion dollars, including: LTSA (longterm service) 47 %, modernization – 20 %, field service – 24 %, engineering – 9 %. That the global cable ladder market is developing rapidly. This market is expected to grow in the development of smart grid technologies, renewable energy cultivation and government initiatives to modernize transmission and distribution systems.