#02/2
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing #02/2 by Author "Потишняк Олена Миколаївна"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item АПОДИКТИЧНА АТРИБУЦІЯ ФАКТИЧНОГО РОЗМІРУ ВИТРАТ НА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОГО РІВНЯ ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК І ТЕХНІЧНИХ ПАРАМЕТРІВ (НОРМ) ПРОДУКЦІЇ. SIGNIFICANT DETERMINING THE ACTUAL VALUE OF THE COST OF PROVIDING A COMPETITIVE LEVEL OF QUALITY CHARACTERISTICS, TECHNICAL PARAMETERS (RULES) PRODUCTS(2019) Ткаченко Сергій Анатолійович; Потишняк Олена МиколаївнаАргументовано, що досягнення успіху у вирішенні питань квантифікації та аналізу і оцінки витрат на забезпечення конкурентоспроможного рівня якісних характеристик й технічних параметрів готової продукції дозволить підприємствам (базам) промисловості та науково-виробничим об’єднанням отримувати достовірну інформацію про фактичну величину витрат на забезпечення конкурентоспроможного рівня технічних параметрів і якісних характеристик готової продукції. Обґрунтовано, що цей момент, без сумніву, займе провідне місце серед факторів, які справляють вплив на вироблення керівництвом підприємств промисловості і науково-виробничих об’єднань управлінських рішень орієнтованих на підвищення продуктивності їх маркетингових стратегій в умовах неподільного ринку. Providing a competitive level of product quality is conditioned by the requirements of objective economic laws of the market economy system, acts as a determinative and leading factor in the impact of effective marketing activities of enterprises, one of the conditions for the continuous strengthening of competitive positions of producer companies of industrial products in the global market environment. After conducting research on the topic of ensuring a competitive level of product quality, we note the following shortcomings that do not allow enterprises to actively use them in practice: ensuring a competitive level of product quality is not considered as one of the important factors influencing the growth of competitiveness of the company on the market; the lack of an idea regarding the linking of costs to ensure a competitive level of product quality with the level of efficiency of marketing activities of enterprises; insufficient coverage of the fact that the weaknesses in the practice of the subsystems of planning, accounting, analysis, and evaluation and regulation do not provide an opportunity to determine the exact actual cost of providing a competitive level of product quality.