Періодичні наукові видання НАВС
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Періодичні наукові видання НАВС by Author "ABLIAZOVA, Nataliia"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item УПРАВЛІННЯ У СФЕРІ СОЦІАЛЬНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА ЯК ІННОВАЦІЙНОЇ ФОРМИ ВЕДЕННЯ БІЗНЕСУ. SOCIAL ENTREPRENEURSHIP GOVERNANCE AS AN INNOVATIVE FORM OF DOING BUSINESS(2021) АБЛЯЗОВА, Наталія Рауфівна; ABLIAZOVA, Nataliia; КОЗЛОВСЬКА, Світлана Григорівна; KOZLOVSKA, SvitlanaСоціальне підприємництво є порівняно новим інструментом, який, застосовуючи інноваційні концепції отримання підприємницького прибутку, вирішує як місцеві, так і державні соціальні проблеми. У статті досліджено: сутність, класифікації, проблеми та перспективи управління у сфері соціального підприємництва. Поняття «соціального підприємництва» досліджувалось з позиції інструменту вирішення наявних соціальних проблем на інноваційних засадах. Зараз визначальним фактором зростання соціального підприємництва є соціальний тиск, який спонукає людей до пошуку нових способів ведення бізнесу, забезпечення власних потреб робити щось для суспільства, але водночас не виключає і чинник грошової винагороди. За результатами дослідження доведено необхідність використання інституту соціального підприємництва для розроблення, фінансування та впровадження інноваційних рішень у частині соціальних проблем. Обґрунтовано необхідність формування правового механізму регулювання соціального підприємництва в Україні. This paper is devoted research to the social entrepreneurship. The research: the nature, classification, business structure, problems and prospects management of social entrepreneurship. Social entrepreneurship is a relatively new instrument that, through the application of innovative entrepreneurial income generation concepts, addresses both local and state social challenges. Social entrepreneurship signals the imperative to drive social change, and it is that potential payoff, with its lasting, transformational benefit to society, that sets the field and its practitioners apart. The determining factor in the growth of social entrepreneurship is social pressure, which encourages people to do something for society, but, at the same time, does not exclude the factor of monetary gain, without which it is difficult to survive in this world. The necessity of forming a legislative mechanism for the regulation of social entrepreneurship is justified. For the development of social entrepreneurship in Ukraine needs to create an extensive legislative framework regulating social entrepreneurship; increasing the state's role in financing social projects in the initial stages; informing the public and authorities about the role and activities of social entrepreneurs.