#06/1
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing #06/1 by Author "MASHOSHYNA, Nataliia"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item ВИКОРИСТАННЯ ДІДЖИТАЛ ІНСТРУМЕНТІВ В ОРГАНІЗАЦІЇ РЕСУРСНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ МАЛОГО БІЗНЕСУ. THE DIGITAL TOOLS USAGE IN THE ORGANIZATION OF RESOURCE SUPPORT FOR SMALL BUSINESS ACTIVITY(2021) МАШОШИНА, Наталія Вікторівна; MASHOSHYNA, Nataliia; ПУРІХОВ, В’ячеслав Максимович; PURIKHOV, Viacheslav; КОВАЛИК, Оксана Анатоліївна; KOVALYK, OksanaСтаттю присвячено проблемам використання інструментарію цифрового (digital) маркетингу підприємствами малого бізнесу. Уточнюється сутність digital маркетингу, аналізуються його відмінності від інтернетмаркетінга. Визначено завдання маркетингової діяльності малих підприємств у цифровому середовищі. Розглянуто особливості застосування окремих інструментів цифрового маркетингу: пошукове просування (search engine optimization, SEO), контекстна реклама, медійно- контекстна реклама, e-mail-маркетинг, просування в соціальних мережах (social media marketing, SMM). Крім того, у статті розглянуто основні тенденції розвитку цифрового маркетингу в Україні та за кордоном, зроблено висновки про перспективи використання різних digital технологій на малих підприємствах у найближчі роки. The paper is devoted to the problems of using digital (digital) marketing tools by small businesses. The essence of digital marketing is clarified, its differences from Internet marketing are analyzed. The tasks of marketing activities of small enterprises in the digital environment are determined. The features of the use of individual digital marketing tools are considered: search engine optimization (SEO), contextual advertising, media context advertising, email marketing, social media marketing (SMM). In addition, the paper examines the main trends in the development of digital marketing in Ukraine and abroad, draws conclusions about the prospects for using various digital technologies in small businesses in the coming years. One of the main tasks of digital marketing is to connect offline audiences to the company's online channels. For example, advertising messages in an offline environment can lead potential customers to the company's website or its page on the social network. Each small business selects communication channels based on the specifics of their own business, available resources and the characteristics of the target audience. For some companies it will be acceptable to use only online tools, for others this direction will be ineffective or unprofitable. Therefore, an important component of the process of developing and implementing digital marketing policy is testing different channels of communication with the consumer. In today's rapidly transforming digital marketing environment, the regular introduction of new information and communication technologies and methods of working with mobile and Internet content to succeed in a highly competitive market, small businesses are no longer enough to use Internet marketing tools. These tools need to be integrated with offline promotion channels and develop comprehensive marketing solutions based on the characteristics and needs of a particular business. These decisions should cover all areas of marketing activities: from market research and product positioning to advertising. Entrepreneurs need to take into account changes in the psychology of consumers of digital information and adjust their marketing campaigns in accordance with the most current trends in the digital environment.