Статті
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Статті by Author "Кулик, Тетяна Олександрівна"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Кадрова криза в судах та її вплив на правосуддя в Україні. Court personnel crisis and its impact on justice in Ukraine(2022) Гультай, Михайло Мирославович /; Gultai, Mykhailo Myroslavovych; Кулик, Тетяна Олександрівна; Kulyk, Tetiana OleksandrivnaСтаття присвячена аналізу оновленої в 2016 році процедури призначення суддів на поса-ди, з’ясуванню причин наявної кадрової кризи в судах та пошуку шляхів вирішення окрес-леної проблеми. Було з’ясовано, що процедура призначення інституцій, що беруть участь у формуванні суддівського корпусу України є достатньо багатогранною, до якої залучено ще ряд суб’єктів, кожен із яких має свою процедуру формування, до якої залучаються ще ряд органів та посадових осіб.Так, у процедурі призначення судді на посаду беруть участь Вища рада правосуддя, Вища кваліфікаційна комісія суддів, для формування якої при Ви-щій раді правосуддя створюється Конкурсна комісія, Національна школа суддів, Громад-ська рада доброчесності і Президент України. Крім того, сам процес добору та призначен-ня на посаду судді складається із п’ятнадцяти стадій. В результаті має бути реалізовано положення Конституції України про те, що судді призначаються на посаду Президентом України за поданням Вищої ради правосуддя. У науці конституційного права є думка, що глава держави виконує функцію протокольну, із якою на нашу думку погодитись не можна. Отже, фактично досягнення реформи, щодо правосуддя – усунення від призначення суд-дів Верховної Ради України, в парламентсько-президентській республіці. Виходячи із практики реалізації новел законодавства, щодо правосуддя 2016 року, саме на етапі фор-мування органів, що мають сприяти проведенню прозорого, доброчесного та кваліфікова-ного добору суддів України, і виникли проблеми, що призвели до кадрової кризи в судах. В контексті Українського конституціоналізму, і загальних принципів здійснення державної влади в демократичній державі вважаємо, що існуюча система кадрового відбору, про-ведення конкурсу та призначення суддів на посади не задовольняє потреб суспільства та держави, не виправдала себе та породила ряд нових проблем, а отже має бути перегля-нута та спрощена. Наявність факту недостатньої кількості суддів в судах України відво-дить на другий план проблему якісного складу, тобто рівень професіоналізму та добро-чесності суддів, і загострює проблему функціонування ядра правозахисного механізму в державі, яким є система судоустрою, оскільки неможливість нормального функціонування судів спричиняє систематичні порушення права на справедливий суд, що гарантоване ст. 55 Конституцією України.The article is devoted to the analysis of the updated in 2016 proce-dure for appointing judges, finding out the causes of the current personnel crisis in the courts and finding ways to solve this problem. It was found that the procedure for appointing institu-tions involved in the formation of the judicial corps of Ukraine is quite multifaceted, involving a number of other entities. Thus, the National School of Judges, the Public School of Judges, the Public Council of Integrity and the President of Ukraine take part in the procedure of appointing a judge to office. In addition, the process of selecting and appointing a judge consists of fifteen stages. As a result, the provisions of the Constitution of Ukraine that judges are appointed by the President of Ukraine on the proposal of the High Council of Justice must be implemented. In the science of constitutional law, there is an opinion that the head of state performs a proto-col function, with which, in our opinion, it is impossible to agree. Thus, the actual achievement of the reform in the field of justice is the removal from the appointment of judges of the Verkho-vna Rada of Ukraine in the parliamentary-presidential republic. The problems that led to the personnel crisis in the courts arose at the stage of forming bodies that should promote trans-parent, fair and qualified selection of judges of Ukraine. In the context of Ukrainian constitutio-nalism and the general principles of state power in a democracy, we believe that the current system of personnel selection, competition and appointment of judges does not satisfy the needs of society and the state, has not justified itself and created a number of new problems, and therefore needs to be revised and simplified. Insufficient number of judges in the courts of Ukraine puts the problem of quality composition in the background, that is the level of profes-sionalism and integrity of judges, also this fact exacerbates the problem of the functioning of the core of the human rights mechanism in the state, which is the judicial system, as the im-possibility of the proper functioning of the courts causes systematic violations of the right to a fair trial, which is guaranteed by Art. 55 of the Constitution of Ukraine.Item Конституційна реформа щодо правосуддя в Україні: перший погляд на недоліки та переваги. First look at the disadvantages and advantages of constitutional reforming of justice in Ukraine(2017-05) Кулик, Тетяна Олександрівна; Kulyk, Tetiana OleksandrivnaУспіх проголошеної у 2015 Стратегії реформи судоустрою в Україні більшою мірою залежить від того, наскільки виваженими та результативними будуть зміни саме до Основного Закону держави. Вже у червні 2016 року парламентом було прийнято відповідні зміни до Конституції України щодо реформування правосуддя. Мова йде про змістовну та організаційну перебудову однієї із трьох гілок державної влади. При цьому якість функціонування державного механізму та додержання прав людини в першу чергу залежить саме від ефективності реалізації судової влади в України. Практика здійснення правосуддя та реалізації права громадян на судовий захист свідчить про існування низки проблем у цій сфері. Автором охарактеризовано ключові новели Основного За-кону України щодо реформування правосуддя, пропонуються удосконалені редакції ч. 2 ст. 124 та ч. 3 ст. 125 Конституції України. Strategy of judiciary reform in Ukraine proclaimed in 2015 can be successful when changes to the Basic Law of Ukraine are well weighted and effective. In June 2016 Parliament adopted changes to the Constitution of Ukraine regarding justice reforming. This is a substa-ntive and organizational restructuring of one of the three branches of state power. In the same time the quality of the state functioning and human rights standards guarantee in Ukraine irst of all depends on the ef iciency of implementation of judicial power in Ukraine. The practice of justice and the realization of right for judicial protection indicate existing of number of problems in this area. The author characterizes the key novelties of the Basic Law of Ukraine regarding justice reforming, improved editions of Art. 124, p. 2 and Art. 125, p. 3 of the Constitution of Ukraine are offered.