#11/3
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing #11/3 by Author "БОЖОК Наталя Олексіївна"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item КОНЦЕСІЯ ВОКЗАЛІВ ЯК ШЛЯХ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПАСАЖИРСЬКОГО КОМПЛЕКСУ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ. CONCESSION OF STATIONS AS A WAY TO INCREASE THE COMPETITIVENESS OF THE PASSENGER COMPLEX OF RAILWAY TRANSPORT(2020) ПШІНЬКО Олександр Миколайович; PSHINKO Oleksandr Mykolaiovych; ЧАРКІНА Тетяна Юріївна; CHARKINA Tetiana Yuriivna; БОЖОК Наталя Олексіївна; BOZHOK Nataliia OleksiivnaДля підвищення конкурентоспроможності пасажирського залізничного комплексу потрібно запровадити різні заходи. Одним з таких на Укрзалізниці може стати концесія вокзалів. Концесія вокзалів буде корисною не лише для «Укрзалізниці», а ще й для українського бізнесу, в якого з'являється нове джерело для рентабельного фінансування і отримання прибутку. До того ж концесія саме вокзалів – це ще один крок до виконання Європейських стандартів, та надання комфортабель-них послуг у перевезеннях пасажирів залізничним транспортом. The main factors of economic development of any country are the state and dynamics of its infrastructure, which in turn requires significant investment. In order to receive money for development, it is necessary to activate invest-ment processes in Ukraine, as a result, this will allow satisfying the needs of the economy in free investment. This situation forces us to look for new forms of economic relations that would allow them to attract. One of the forms of such relations at Ukrzaliznytsia can be a concession of stations. Under such conditions, a concession can be the optimal form of raising capital for both Ukrzaliznytsia JSC and private investors. Among its main advantages for the railway are the following: – effective management of assets transferred under the concession to private investors and their modernization; – receiving additional income in the form of concession payments; – improving the quality of passenger service; – minimization of costs for maintenance of non-core assets. In addition, the concession of railway stations is important step towards the implementation of European standards, and an opportunity to increase the competitiveness of the passenger complex of railway transport.