Вивчення у вищих навчальних закладах України філософсько-українознавчих дисциплін. On the Issue of Studying of Philosophic and Ukrainian Studies Disciplines at the Universities of Ukraine.

Abstract
Обґрунтовано необхідність вивчення у вищих навчальних закладах України філософських та українознавчих дисциплін в умовах дії Закону України «Про вищу школу». Висвітлено окремі форми позанавчальної роботи зі студентами, спрямовані на вдосконалення процесу засвоєння державної мови та формування в державі українського світу. Обоснована необходимость изучения в вузах Украины философских и украиноведческих дисциплин в условиях действия Закона Украины «О высшей школе». Освещены некоторые формы внеучебной работы со студентами, направленные на усовершенствование процесса овладения государственным языком и формирование в государстве украинского мира. The article is caused by the decree № 1392 «About invalidation of the decree of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated on July 9, 2009 Number 642» published on November 25th, 2014 by the Ministry of Education and Science of Ukraine, which provided the organization and implementation of humanitarian studies by the students of universities. It is emphasized that rectors of universities have done a lot, and even more has been planned to do for the implementation of the order of the Ministry number 642, because in recent years, especially in conditions of Russian annexation of the Crimea and Russian aggression in the Eastern Ukrainian regions, the society has convinced, that the study of the Ukrainian language and the history of Ukraine at universities – is also a matter of national security.
Description
Keywords
філософські та українознавчі дисципліни; українська мова;, форми позанавчальної роботи; громадсько-політична практика студентів., философские и украиноведческие дисциплины; украинский язык;, формы внеучебной работы; общественно-политическая практика студентов., philosophical-Ukraine studying subjects; Ukrainian language; forms of extra-curricular work; public policy student practice.
Citation