Психологічне забезпечення правоохоронної діяльності

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    Роль психологічної готовності до ризику в професійній діяльності жінок-поліцейських
    (2018) Білевич, Н. О.
    Метою публікації є розгляд ролі психологічної готовності до ризику в професійній діяльності жінок-поліцейських. Методологічний інструментарій становлять концептуальні засади вивчення схильності до ризику у вітчизняній та зарубіжній науці. Описано типологію уявлень про ризик як основної детермінанти професійно орієнтованої поведінки в екстремальній ситуації. Визначено сутність і зміст поняття «ризик». Встановлено взаємозв’язок між показниками толерантності до невизначеності, досвідом професійної діяльності й віком співробітників: під час зростання стажу професійної діяльності показник толерантності до невизначеності знижується. Наукова новизна полягає в систематизації результатів досліджень різних оперативних служб і вивчення можливостей їх інтеграції в професійну діяльність працівників Національної поліції України. Висновки статті полягають в окресленні напрямів досліджень щодо визначення стрес-факторів екстремальної ситуації, що впливають на професійну діяльність поліцейських, а також гендерних особливостей процесу прийняття рішень у ситуації невизначеності. Така робота є необхідною умовою розробки програми й психотехнології тренінгу, спрямованого на вдосконалення професійної діяльності жінок-поліцейських в екстремальних умовах.Тhe purpose of this article is to examine the role of psychological preparedness for risk in the professional activities of policewomen. Methodological tools were the conceptual foundations of the study of risk appetite in domestic and foreign science. The typology of ideas about risk as the main determinants of professional-oriented behavior in an extreme situation is described. The essence and content of the concept "risk" is defined in comparison with the basic connotations "uncertainty" and "randomness" (probability), which allowed expanding the conceptual apparatus and identifying risk as a structural element of epistemological uncertainty from the standpoint of decision making by the subject of activity. It has been established that there is a relationship between indicators of tolerance for uncertainty, professional experience and age of employees: with an increase in the length of professional experience, the indicator of tolerance to uncertainty decreases. The scientific novelty of the article is to systematize the results of research of various operational services and explore the possibilities of their integration into the professional activities of the National Police of Ukraine. The conclusions of the article are in the description of the directions of research to determine the stress factors of an extreme situation that affect the professional activities of police officers, as well as the gender characteristics of the decision-making process in a situation of uncertainty. Such work is a prerequisite for the development of a program and psychotechnology training aimed at improving the professional activities of female police officers in extreme conditions.
  • Item
    Проблематика формування особистості управлінця органів Національної поліції України.Problems of Personality Formation the Manager of the Bodies National Police of Ukraine
    (2018) Кузьменко, І. Г.; Kuzmenko, I.
    Окреслено питання щодо формування особистості управлінця органів Національної поліції України. Викладено проблеми готовності особистості до управлінської діяльності різного рівня. З’ясовано вплив психологічних факторів на службову діяльність підрозділів поліції. Встановлено напрями та особливості управлінської діяльності керівників поліцейських організацій. Виокремлено компоненти управлінської діяльності сучасного керівника органу Національної поліції. Проаналізовано соціально-психологічні витоки управління, методологію та структуру проактивного управління персоналом. Досліджено психологічні ресурси вдосконалення системи управління персоналом. Запропоновано психологічні засоби оптимізації взаємодії керівників з персоналом. Визначено психологічні умови побудови команди поліцейських підрозділів, лідерства та профілактики конфліктів. Розроблено психологопедагогічні та методичні засади післядипломної підготовки керівників органів Національної поліції до проактивного управління персоналом.The article outlines the issues related to the formation of the personality of the manager of the bodies of the National Police of Ukraine. The problems of personality’s readiness for management activity of various level sand the influence of psychological factors on the official activity of police units are stated. The directions and peculiarities of the management activity of the heads of police organizations are outlined. The components of the managerial activity of the currenthead of the National Police are outlined. Thesocio-psychological sources of management, methodology and structure of proactive personnel management are analyzed. It is determined that the proactive approach to the implementation of management activities in the bodies of the National Policeis optimal, sinceit is based on the idea of early warning of problems and problems in the organization as well as in the external environment.
  • Item
    Психологічне забезпечення формування комунікативної толерантності в працівників Національної поліції України.Psychological Support in Forming Communicative Tolerance of the Ukraine National Police Officers
    (2018) Рівчаченко, О. А.; Rivchachenko, O.
    Встановлено особливості психологічного забезпечення формування комунікативної толерантності в працівників Національної поліції України як однієї з основних характеристик успішності професійної діяльності. Доведено, що толерантність є складним явищем, яке не має однозначного тлумачення. Її здебільшого визначають як активну форму ставлення до світу, адаптацію до навколишньої дійсності; морально чи професійно важливу якість, ціннісну орієнтацію, толерантність, емоційну стабільність, а також специфічну технологію соціальної діалогічної взаємодії індивідів для пошуку взаємоприйнятних рішень і форм поведінки тощо. Реформування правоохоронних органів вимагає від поліції наявності високих моральних, ділових і професійних якостей, суворої дисципліни, навичок роботи в команді. Досліджено роль індивідуальних психологічних особливостей у формуванні комунікативної толерантності правоохоронців на прикладі співробітників Національної поліції України, які проходять курси підвищення кваліфікації в Національній академії внутрішніх справ. Перспективним науковим напрямом дослідження визнано розробку комплексних програм моніторингу й тренінгів для формування загальної та комунікативної толерантності поліції.Tolerance is a complex phenomenon and has no univocal definition and is understood by scientists and practitioners in different ways: as an active form of relation to the world, as an adaptation to the surrounding reality, as a moral or professionally important quality, value orientation, tolerance, emotional stability, as well as specific technology of social dialogical interaction of individuals to find mutually acceptable solutions and forms of behavior, etc. Reforming law enforcement agencies, namely the creation of a new police as a state service, requires the police to have high moral, business and professional qualities, strict discipline, teamwork skills, effective communication with management, colleagues and different categories of citizens. One of the most important professional qualities of a policeman is general and communicative tolerance, which is the basis of justice and legality in the activity of the law-enforcement system. Their formation requires special training and retraining of the staff of the National Police. The purpose of the article is to research the individual psychological characteristics during the formation of communicative tolerance among the employees of the National Police of Ukraine as one of the main characteristics of the success in the professional activity. The research was carried out among the staff of the National Police of Ukraine, which are undergoing advanced training courses at the Institute of Postgraduate Education, including diagnosis and analysis of personality characteristics of tolerance, conducting training sessions, and determining the conditions for improving the efficiency of this process. Taking into account the results of diagnosing the level of development of general and communicative tolerance of the employees of the NPU at the beginning of the study of the special discipline "Tolerance and non-discrimination in the work of the police" provides the opportunity for trainers to significantly increase the effectiveness of training sessions. Further the promising scientific research is the development of comprehensive monitoring programs and trainings for the formation of general and communicative tolerance of the police.
  • Item
    Зарубіжний досвід ефективної комунікації в діяльності поліцейських.Foreign Experience of Effective Communication in Police Activities
    (2018) Волошина, О. В.; Voloshyna, O.
    Висвітлено результати вивчення зарубіжного досвіду щодо ефективних моделей професійної комунікації поліцейських та шляхів його впровадження в практичну діяльність працівників Національної поліції України. Проаналізовано досвід ефективної комунікації в діяльності поліцейських зарубіжних країн на прикладі Німеччини, Великої Британії, Японії, США, Латвії та Росії. Встановлено, що досвід роботи з персоналом поліції в низці цивілізованих країн має ефективні нормативні та психологічні механізми опрацювання навичок ефективної комунікації, які цілком можуть бути апробовані в Національній поліції України. Висвітлено головні завдання дільничних поліцейських Німеччини, зокрема: постійне, незалежне від обставин встановлення та підтримка контактів з громадянами, громадськими угрупованнями, установами та організаціями певної дільниці; проведення кримінально-профілактичного консультування за місцем проживання; допомога жертвам злочинів та деякі інші завдання. Визначено особливості реалізації в США програми громадської діяльності патрульної служби поліції, які створені для забезпечення активного співробітництва поліції з населенням. Відображено результати проведення пілотного проекту «Робота поліції з громадськістю» на Талсінській дільниці поліції Латвії протягом 2009–2012 років та рекомендації щодо її вдосконалення, а саме: спонукати поліцейських сприймати населення як клієнтів; обмежувати концентрацію на конфліктах у навчальній програмі підготовки поліцейських; навчити працівників поліції спілкуватися в ситуаціях, де конфлікт відсутній, установлювати неформальний і не авторитарний контакт з населенням тощо. Відповідно визначено можливості застосування зарубіжних комунікативних моделей у роботі поліції України з громадськістю.The purpose of the article is to study the foreign experience of effective models of professional communication of policemen and ways of introducing better experience in practical activities of the staff of the National Police of Ukraine. The experience of effective communication in the work of foreign police officers is analyzed on the example of Germany, Great Britain, Japan, the USA, Latvia and Russia. It has been established that experience of working with police personnel in a number of civilized countries convincingly confirms the existence of effective normative and psychological mechanisms for working out effective communication skills, which can be fully tested in the National Police of Ukraine. The main tasks of the district police of Germany are highlighted, in particular: establishment and support of contacts with citizens, public groups, institutions and organizations of a certain district, independent of the circumstances; conducting of preventive counseling at the place of residence; assistance to crime victims and some other tasks. The peculiarities of realization in the USA of the program of public activity of the police patrol service, created to ensure active cooperation of the police with the population, are determined. The results of the pilot project "Public Police Work" at the Talsi Police Station of Latvia during 2009-2012 and recommendations for its improvement are shown, namely: to urge the police to perceive the population as clients; to limit the concentration on conflicts in the training program for police officers; to train police officers to communicate in situations where there is no conflict, to establish informal and non-authoritarian contact with the population, etc. The possibilities of using foreign effective models in the work of the police of Ukraine with the public are determined.
  • Item
    Особливості правосвідомості сучасних поліцейських залежно від стажу служби в правоохоронних органах.Peculiarities of the Legal Awareness of Modern Policemen Depending on Length of Service in Law Enforcement Agencies
    (2018) Юрченко-Шеховцова, Т. І.; Yurchenko-Shekhovtsova, T.
    На основі проведеного емпіричного дослідження здійснено аналіз особливостей формування правосвідомості поліцейських у професійному середовищі. У дослідженні взяли участь 184 респонденти. Залежно від стажу служби в правоохоронних органах вибірку було розподілено на три групи. До першої групи увійшли поліцейські, стаж служби в правоохоронних органах яких не перевищує 3 років, до другої групи – поліцейські, які мають стаж служби в правоохоронних органах від 3 до 10 років, до третьої групи – від 10 до 20 (та понад 20 включно). За результатами проведеного дослідження виявлено статистично значущі відмінності щодо особливостей формування правосвідомості поліцейських з різним стажем служби. Серед поліцейських зі стажем служби до 3 років найбільша кількість респондентів, у яких виникли складнощі щодо відповіді на запитання анкети, і тих, хто потребує допомоги та підтримки у вирішенні професійних питань. Половина з них вважає, що в їх оточенні є поліцейські, які через незнання деяких законів порушують правові норми. Найбільше впевнених у власних поглядах, знаннях, досвіді респондентів зі стажем служби від 3 до 10 років. Респонденти зі стажем служби понад 10 років здебільшого зазначили про те, що їм завжди готові допомогти у вирішенні професійних питань їх підлеглі, колеги чи керівництво.In the article, on the basis of the empirical research, an analysis of the peculiarities of the formation of police officers’ legal awarenessin the professional environment is presented. The study was attended by 184 respondents. Depending on length of service in law enforcement agencies, the sample was divided into three groups. The first group includes police officers whose length of service in law enforcement agencies does not exceed 3 years, the second group – policemen who have length of service in law enforcement agencies from 3 to 10 years, to the third group – from 10 to 20 (and more than 20 inclusive). The questions of the questionnaire included the identification of the opinion and assessment by each respondent of their professional environment (subordinates, colleagues, management) regarding: observance of their legal norms during the performance of official duties and out of service; the presence of facts of abuse of official position or performance of tasks not related to official duties, etc. Particular attention was paid to the readiness of law enforcement officers to assist each other in resolving professional issues. According to the results of the study, there were statistically significant differences regarding the peculiarities of the formation of police officers’ legal awarenesswith different length of service. Among police officers withlength of serviceof up to 3 years, there was the largest number of respondents who encountered difficulties when answering questionnaires and those who need help and support in dealing with professional issues. In addition, half of them believe that they are surrounded by police officers who, because of ignorance of some laws, violate legal norms. The respondents with length of service from 3 to 10 years are the most confident in their own views, knowledge, and experience. Respondents with length of service for more than 10 years have indicated that their subordinates, colleagues or leadership are always ready to assist in solving their professional issues.
  • Item
    Структурно-функціональна модель професійної готовності працівника патрульної поліції
    (2018) Пліско, В. І.; Бондаренко, В. В.
    Проаналізовано наукові праці, у яких висвітлено особливості формування готовності майбутніх фахівців до професійної діяльності, специфіку роботи підрозділів патрульної поліції та вимоги до формування професійної готовності працівників. З’ясовано сутність поняття «професійна готовність працівника патрульної поліції». Визначено, що це – стан особистості, який дає змогу здійснювати службову діяльність на належному професійному рівні та інтегрує в собі низку компонентів у поєднанні зі здатностями оперативно їх поєднувати, постійно оновлювати, накопичувати і розвивати. На підставі здійснених досліджень обґрунтовано та розроблено структурно-функціональну модель професійної готовності працівника патрульної поліції. Модель візуально зображує складові компонентів готовності, які, інтегруючись, сприяють досягненню стану професійної готовності відповідно до виконуваних завдань. Головними компонентами професійної готовності є: професійно-теоретична, психологічна, фізична, тактична готовність і готовність до застосування, використання вогнепальної зброї. Складовими моделі визнано: уміння застосовувати набуті теоретичні знання під час професійної діяльності; достатній рівень сформованості спеціальних професійних і рухових умінь, навичок та розвитку професійно важливих якостей; професійний досвід. Ключовим чинником є формування і розвиток зазначених складових на тлі позитивної мотивації до навчання та професійної діяльності. Встановлено, що ефективно виконувати службові завдання здатні працівники патрульної поліції з різним рівнем сформованості виокремлених компонентів. Високий розвиток одних компонентів може частково компенсувати низький розвиток інших. Працівники патрульної поліції здатні досягнути високого рівня професійної готовності за умови оптимальної та комплексної їх розвиненості.The author analyzes the scientific works that highlight the peculiarities of forming the readiness of future specialists for professional activity. The specifics of the work of the units of the patrol police and the requirements for the formation of professional readiness of the employees are outlined. The essence of the concept of «professional readiness of the patrol police officer» is clarified. It is determined that this is a personality state that allows one to perform official activity at the appropriate professional level and integrates a number of components with the ability to combine them operative, constantly update, accumulate and develop. Based on the research carried out, the structural and functional model of professional readiness of the patrol police officer has been substantiated and developed. The model visually shows components of readiness, which combine to contribute to the achievement of professional readiness. The main components of professional readiness are: professional-theoretical, psychological, physical, tactical readiness and readiness for use, use of firearms. It is determined that the components of the model are: ability to apply the acquired theoretical knowledge during professional activity; sufficient level of formation of special professional skills and skills development and professionalqualities; professional experience. The necessary theoretical knowledge is: knowledge of the legislative bloc, legal grounds and the procedure for using police coercive measures, the specifics of the activities of the patrol police units and the characteristics of the patrolling area. The professional skills include: the ability to handle firearms safely, to observe personal safety rules, tactically correct actions during performance of service tasks, and the use of police measures. Developed physical, communicative, volitional qualities are a necessary component of the professional readiness of the patrol police officer. A key factor is the formation and development of these components, against the background of positive motivation for learning and professional activity. It has been established that officers of the patrol police with different levels of formation of the separated components can effectively perform official tasks. The high development of some components can partially offset the low development of others. The high level of professional readiness can be achieved by patrol police officers, provided that they are optimally and comprehensively developed.