Київський центр первинної професійної підготовки «Академія поліції» ННІ № 1 НАВС

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 22
  • Item
    Особливості впровадження електронної демократії на деокупованих територіях. Peculiarities of the introduction of electronic democracy in the de-occupied territories
    (2024-03-18) Юріков Олександр Олександрович; Yurikov Oleksandr
    У статті висвітлено особливості впровадження електронної демократії на деокупованих територіях. Науково доведено, що в умовах воєнного стану для розвитку електронної демократії необхідно запровадити на телебаченні та в інших медіа соціальну рекламу з метою підвищення рівня цифрової грамотності населення, яка б передбачала інформування суспільства про можливі способи реалізації влади народу за допомогою ІКТ; розробити нові та внести зміни до вже наявних НПА щодо узгодження дій усіх суб’єктів електронної демократії в різних сферах життєдіяльності; вжити ефективніших заходів протидії корупції в органах державної влади та місцевого самоврядування; розпочати обов’язкове навчання (покращення знань та навичок) осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, цифровій грамотності, роботі з ІКТ, базами даних. The article highlights the peculiarities of the implementation of electronic democracy in the de-occupied territories. It has been scientifically proven that in the conditions of martial law, for the development of electronic democracy, it is necessary to introduce social advertising on television and other media in order to increase the level of digital literacy of the population, which would involve informing the society about possible ways of exercising people's power with the help of ICT; to develop new ones and make changes to the existing NPAs regarding the coordination of the actions of all subjects of electronic democracy in various spheres of life; take more effective anti-corruption measures in state and local self-government bodies; start mandatory training (improvement of knowledge and skills) of persons authorized to perform the functions of the state or local self-government in digital literacy, work with ICT, databases
  • Item
    Поняття, сутність і завдання електронної демократії. Concept, essence and tasks of electronic democracy
    (2024-03-20) Юріков Олександр Олександрович; Yurikov Oleksandr
    Електронна демократія - це така форму суспільних відносин, за якої громадяни держави, особи без громадянства, іноземці, а також організації, маючи безперешкодний та постійний доступ до публічної інформації, залучаються до державотворення, державного управління та місцевого самоврядування через електронну (цифрову) взаємодію з органами державної влади та місцевого самоврядування Electronic democracy is a form of social relations in which citizens of the state, stateless persons, foreigners, as well as organizations, having unhindered and constant access to public information, are involved in state formation, state administration and local self-government through electronic (digital) interaction with bodies state power and local self-government.
  • Item
    Стратегія реалізації електронної демократії в період повоєнної відбудови України. Strategy for the implementation of electronic democracy in the period of post-war reconstruction of Ukraine
    (2024-04-29) Юріков Олександр Олександрович; Yurikov Oleksandr
    У статті визначено, що електронна демократія є однією зі складових електронного урядування, яке вже тривалий час впроваджують в нашій державі. Повномасштабне вторгнення в Україну, окупація її частини території, постійні бойові дії уповільнюють розвиток електронної демократії. Попри це органи державної влади та місцевого самоврядування намагаються усіляко підтримувати процес застосування інноваційних технологій, зокрема інформаційно-комунікаційних технологій, в демократичних процесах під час державотворення. The article states that e-democracy is one of the components of e-governance, which has been implemented in our country for a long time. The full-scale invasion of Ukraine, the occupation of part of its territory, and constant hostilities are slowing down the development of electronic democracy. Despite this, state and local self-government bodies try to support the process of applying innovative technologies, in particular information and communication technologies, in democratic processes during state formation.
  • Item
    Кримінально-правова охорона об’єктів електронних комунікацій. Criminal law protection of electronic communications objects
    (2023) Юріков Олександр Олександрович; Yurikov Oleksandr
    У монографії вивчено сучасний стан доктринального опрацювання кримінально-правової охорони об’єктів електронних комунікацій. Висвітлено історичні аспекти розвитку кримінально-правової охорони в Україні об’єктів електронних комунікацій. Здійснено аналіз зарубіжного досвіду з окресленої тематики. Досліджено об’єктивні та суб’єктивні ознаки складу кримінального правопорушення, передбаченого ст. 360 КК України. Висвітлено особливості кваліфікації умисного пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі. Сформовано моделі нових санкцій кримінального правопорушення, передбаченого ст. 360 КК України. The monograph examines the current state of the doctrinal development of criminal law protection of electronic communications objects. The historical aspects of the development of criminal law protection of electronic communications objects in Ukraine are highlighted. An analysis of foreign experience on the outlined subject was carried out. The objective and subjective features of the composition of the criminal offense provided for in Art. 360 of the Criminal Code of Ukraine. The peculiarities of the qualification of intentional damage or destruction of the telecommunications network are highlighted. Models of new sanctions for the criminal offense provided for in Art. 360 of the Criminal Code of Ukraine.
  • Item
    Кваліфікація кримінальних правопорушень. Qualification of criminal offenses
    (2023-12-30) Юріков Олександр Олександрович; Yurikov Oleksandr
    У Збірнику представлено практичні завдання щодо кваліфікації діянь, що містять ознаки різних кримінальних правопорушень. Умови практичних завдань побудовані з урахуванням особливостей криміногенної обстановки в Україні, запровадженого правового режиму воєнного стану, веденням бойових дій, а також із використанням судової, слідчої та оперативно-розшукової практики. The Collection presents practical tasks regarding the qualification of acts containing signs of various criminal offenses. The conditions of the practical tasks are built taking into account the peculiarities of the criminogenic situation in Ukraine, the introduced legal regime of martial law, the conduct of hostilities, as well as the use of judicial, investigative, and investigative practices
  • Item
    Розвиток е-демократії в Україні у повоєнний період. Development of e-democracy in Ukraine during the post-war period
    (2023-09-06) Юріков Олександр Олександрович; Yurikov Oleksandr
    Повномасштабне вторгнення російської федерації в Україну мало негативний вплив на розвиток електронної демократії. Діяльність органів державної влади на той час була спрямована на організацію захисту територіальної цілісності та незалежності України, але повністю робота над електронною демократією не припинялася. The full-scale invasion of the russian federation into Ukraine had a negative impact on the development of electronic democracy. The activities of state authorities at that time were aimed at organizing the protection of the territorial integrity and independence of Ukraine, but the work on electronic democracy did not stop completely.
  • Item
    Особливості парламентаризму в Українській Народній Республіці часів Великої Злуки. Problems of anti-corruption policy implementation in Ukraine
    (2023-04-27) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, Oleksandr
    Велика Злука УНР і ЗУНР, з одного боку, стала поштовхом до об’єднання українців і формування єдиної нації в межах однієї соборної, незалежної держави, а з іншого – утворила проблеми щодо управління державними справами через небажання поступатися повноваженнями УНРади та Директорії. Результатом цього стало утворення тимчасового законодавчого органу – Трудового конгресу України, який фактично дублював повноваження зазначених вище органів влади. The Great Split of the UNR and the ZUNR, on the one hand, became an impetus for the unification of Ukrainians and the formation of a single nation within the boundaries of one conciliar, independent state, and on the other hand, it created problems regarding the management of state affairs due to the reluctance to cede the powers of the UNRada and the Directory. The result of this was the formation of a temporary legislative body - the Labor Congress of Ukraine, which effectively duplicated the powers of the above authorities
  • Item
    Проблеми реалізації антикорупційної політики в Україні. Problems of anti-corruption policy implementation in Ukraine
    (2021-12-10) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, Oleksandr
    Корупція – одне з найнебезпечніших соціально-правових явищ, що заважає розвитку правової, економічної, політичної та інших сфер суспільного життя у будь-якій державі. Високий рівень корупції породжує недовіру громадян до органів державної влади та уповноважених осіб, які виконують функції держави або місцевого самоврядування. Розв‘язання проблеми корупції є одним із пріоритетів для українського суспільства на сучасному етапі розвитку держави. Одним із важливих аспектів державної правової політики в Україні є закінчення реформування системи запобігання та протидії корупції. Досягнення успіху в цьому процесі є передумовою для формування в суспільстві довіри до влади, зростання економічного потенціалу держави, покращення добробуту громадян. Corruption is one of the most dangerous socio-legal phenomena that hinders the development of legal, economic, political and other spheres of public life in any state. High levels of corruption create distrust of citizens in public authorities and authorized persons who perform the functions of state or local self-government. Addressing corruption is one of the priorities for Ukrainian society at the current stage of state development. One of the important aspects of the state legal policy in Ukraine is the completion of the reform of the system of prevention and counteraction of corruption. Achieving success in this process is a prerequisite for building public confidence in government, increasing the economic potential of the state, improving the welfare of citizens
  • Item
    Слідчий як службова особа, яка займає відповідальне становище, у змісті ст. 368, 368-5, 369 і 382 КК України.Investigator as an official who holds a responsible position, within the meaning of Art. 368, 368-5, 369 and 382 of the Criminal Code of Ukraine
    (2021-11-26) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, Oleksandr
    Слідчий є представником влади, тобто працівником державного органу, який наділений правом у межах своєї компетенції ставити вимоги, а також приймати рішення, обов’язкові для виконання фізичними та юридичними особами незалежно від їхньої відомчої належності чи підлеглості. Він наділений повноваженнями, які стосуються не лише учасників кримінального провадження, а й інших фізичних осіб, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, що обумовлює підвищений ризик зловживання своїм службовим становищем. Використання своїх службових повноважень всупереч інтересам служби, зокрема через одержання неправомірної вигоди, завдає істотної шкоди охоронюваним державою суспільним відносинам, знижує рівень довіри громадян до органів державної влади, зокрема правоохоронних органів, приводить до втрати їх авторитету. An investigator is a representative of the government, ie an employee of a state body who has the right within his competence to impose requirements and make decisions that are binding on individuals and legal entities, regardless of their departmental affiliation or subordination. It is endowed with powers that apply not only to participants in criminal proceedings, but also to other individuals, public authorities, local governments, enterprises, institutions and organizations, regardless of ownership, which increases the risk of abuse of office. The use of their official powers against the interests of the service, in particular through the receipt of illegal benefits, causes significant damage to public relations protected by the state, reduces the level of public confidence in public authorities, including law enforcement agencies, leads to loss of their authority.
  • Item
    КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА УМИСНЕ ПОШКОДЖЕННЯ АБО РУЙНУВАННЯ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОЇ МЕРЕЖІ ЗА ЗАКОНОДАВСТВОМ ЗАРУБІЖНИХ ДЕРЖАВ. CRIMINAL LIABILITY FOR INTENTIONAL DAMAGE OR DESTRUCTION OF TELECOMMUNICATIONS NETWORK UNDER THE LEGISLATION OF FOREIGN COUNTRIES
    (2021-08-30) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, Oleksandr
    Здійснено порівняльно-правове дослідження зарубіжного та національного кримінального законодавства у частині відповідальності за умисне пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі. Обґрунтовано, що: 1) родовим об’єктом більшості досліджуваних норм є суспільні відносини у сфері права власності; 2) потерпілий від посягання на об’єкти телекомунікацій конкретизований лише у відповідній нормі КК Французької Республіки; 3) переважна більшість досліджуваних норм є бланкетними; 4) не усі об’єкти телекомунікацій є предметами досліджуваних кримінальних правопорушень; 5) посягання на об’єкти телекомунікацій за кримінальним законодавством зарубіжних держав вчиняється як активною поведінкою винного – дією, так і пасивною – бездіяльністю; 6) формами прояву об’єктивної сторони є пошкодження, руйнування, демонтування, приведення у непридатний для експлуатації стан, приведення до перебоїв у роботі (перешкоджання), порушення правил охорони об’єктів телекомунікацій; 7) посягання на об’єкти телекомунікацій, з урахуванням особливостей конструкції об’єктивної сторони, є кримінальними правопорушеннями з матеріальним складом, тобто наслідки у вигляді припинення надання телекомунікаційних послуг є обов’язковою ознакою; 8) суб’єкт досліджуваних кримінальних правопорушень загальний; 9) суб’єктивна сторона посягань на об’єкти телекомунікацій за кримінальним законодавством зарубіжних держав характеризується різними формами вини (умисною, необережною, змішаною). Аргументовано, що доповнення ст. 360 КК України кваліфікуючою ознакою «під час воєнного або надзвичайного стану, або у зонах безпеки, прилеглих до району бойових дій» дозволить комплексно протидіяти посяганням не тільки на об’єкти телекомунікацій, а й на територіальну цілісність та конституційний лад України. Автором запропоновано запровадити до чинного законодавства деякі позитивні аспекти із норм зарубіжного законодавства. Результати дослідження були використані під час формування пропозицій щодо внесення змін до норм КК України, які передбачають кримінальну відповідальність за умисне пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі (ст. 360 КК України). A comparative legal study of foreign and national criminal law in terms of liability for intentional damage or destruction of the telecommunications network. It is substantiated that: 1) the generic object of most of the studied norms is public relations in the field of property rights; 2) the victim of encroachment on telecommunications facilities is specified only in the relevant provision of the Criminal Code of the French Republic; 3) the vast majority of the studied norms are blanket; 4) not all objects of telecommunications are the subject of the investigated criminal offenses; 5) encroachment on the objects of telecommunications under the criminal legislation of foreign states is committed both by the active behavior of the perpetrator - action, and passive – inaction; 6) forms of manifestation of the objective side are damage, destruction, dismantling, bringing into unusable condition, leading to interruptions in work (interference), violation of the rules of protection of telecommunications facilities; 7) encroachment on the objects of telecommunications, taking into account the peculiarities of the construction of the objective side, are criminal offenses with material composition, ie the consequences in the form of termination of the provision of telecommunications services is a mandatory feature; 8) the subject of the investigated criminal offenses is general; 9) the subjective side of encroachments on telecommunications objects under the criminal law of foreign countries is characterized by various forms of guilt (intentional, careless, mixed). It is argued that the addition of Art. 360 of the Criminal Code of Ukraine qualifying feature «during a state of war or emergency, or in security zones adjacent to the area of hostilities» will allow comprehensive counteraction to encroachment not only on telecommunications facilities, but also on the territorial integrity and constitutional order of Ukraine. The author proposes to introduce into the current legislation some positive aspects of the norms of foreign legislation. The results of the study were used during the formation of proposals for amendments to the norms of the Criminal Code of Ukraine, which provide for criminal liability for intentional damage or destruction of the telecommunications network (Art. 360 of the Criminal Code of Ukraine).
  • Item
    ТЕХНІЧНІ ЗАСОБИ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙ ЯК ПРЕДМЕТ УМИСНОГО ПОШКОДЖЕННЯ АБО РУЙНУВАННЯ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОЇ МЕРЕЖІ. TECHNICAL MEANS OF TELECOMMUNICATIONS AS A SUBJECT OF INTENTIONAL DAMAGE OR DESTRUCTION OF THE TELECOMMUNICATIONS NETWORK
    (2021-04-14) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, Oleksandr
    Електричний та оптичний кабелі електрозв’язку – кабелі, що входять до складу телекомунікаційної мережі – слід віднести до предмета кримінального правопорушення, передбаченого ст. 360 КК України. Така думка обґрунтовується тим, що: по-перше, електричний та оптичний кабелі електрозв’язку є невід’ємною частиною телекомунікаційної мережі та служать для передавання електроенергії, а також знаків, сигналів, письмового тексту, зображень та звуків або повідомлень будь-якого роду інформації; по-друге, пошкодження таких кабелів (кабелю), що вже спричиняє шкоду потерпілому, також призведе (може призвести) до перебоїв у роботі усієї телекомунікаційної мережі, що своєю чергою спричиняє (може спричинити) більшу шкоду потерпілому (потерпілим). Electric and optical telecommunication cables - cables that are part of the telecommunications network - should be attributed to the subject of a criminal offense under Art. 360 of the Criminal Code of Ukraine. This view is based on the fact that: first, electric and optical telecommunication cables are an integral part of the telecommunications network and are used to transmit electricity, as well as signs, signals, written text, images and sounds or messages of any kind of information ; secondly, damage to such cables (cable), which already causes damage to the victim, will also lead (may lead) to disruption of the entire telecommunications network, which in turn causes (may cause) greater damage to the victim (victims).
  • Item
    ЩОДО ПИТАННЯ ПРО ВИЗНАЧЕННЯ РОДОВОГО ОБ’ЄКТА ЗЛОЧИНУ, ПЕРЕДБАЧЕНОГО СТ. 360 КК УКРАЇНИ. ON THE ISSUE OF THE DETERMINATION OF THE GENETIC OBJECT OF CRIME PROVIDED IN ART. 360 OF THE CRIMINAL CODE OF UKRAINE
    (2020-02-20) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, Oleksandr
    У статті здійснено аналіз родового об’єкта розділів VІ, ІХ та ХV Особливої частини КК України. Визначено, що родовим об’єктом злочину, передбаченого ст. 360 КК України, є суспільні відносини, що забезпечують право власності. Аргументовано, що на відміну від діяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування та об’єднань громадян, умисне пошкодження ліній зв’язку не включає в себе здійснення організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських функцій, метою яких є захист осіб, коли суб’єкт вчиняє злочин, з метою вплинути на відносини управління. Автором визначено, що злочини щодо умисного пошкодження ліній зв’язку не співпадають за сутністю суспільних відносин з іншими злочинами, розміщеними у розділі ХV Особливої частини КК України. Обґрунтовано доцільність розмістити норму щодо умисного пошкодження ліній зв’язку у VІ розділ Особливої частини КК України «Злочини проти власності», шляхом доповнення закону про кримінальну відповідальність ст. 194-2 КК України. The article analyzes the generic object of sections VI, IX and XV of the Special Part of the Criminal Code of Ukraine. It is determined that the generic object of the crime under Art. 360 of the Criminal Code of Ukraine, there are public relations that ensure the right of ownership. It is argued that, unlike the activities of public authorities, local governments and associations of citizens, intentional damage to communication lines does not include the implementation of organizational or administrative or economic functions, the purpose of which is to protect individuals when the subject commits a crime in order to influence management relations. The author determined that the crimes of intentional damage to communication lines do not coincide in essence of public relations with other crimes posted in Section XV of the Special Part of the Criminal Code of Ukraine. The expediency of placing the norm on intentional damage to communication lines in Section VI of the Special Part of the Criminal Code of Ukraine "Crimes against Property" by supplementing the law on criminal liability of Art. 194-2 of the Criminal Code of Ukraine.
  • Item
    ОСОБЛИВОСТІ КВАЛІФІКАЦІЇ УМИСНОГО ПОШКОДЖЕННЯ АБО РУЙНУВАННЯ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОЇ МЕРЕЖІ. Features of qualification of intentional damage or destruction of telecommunications network
    (2021-05-27) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, Oleksandr
    Статтю присвячено дослідженню особливостей кваліфікації умисного пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі, зокрема відмежуванню його від суміжних кримінальних і адміністративних правопорушень. Аргументовано, що хоча під час кримінально-правової кваліфікації мають значення всі ознаки складу кримінального правопорушення, однак відмежовувати умисне пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі від суміжних складів кримінальних та адміністративних правопорушень слід з огляду на предмет посягання, спричинені наслідки, суб’єктивне ставлення особи до вчиненого нею діяння та наслідків. Обґрунтовано такі наукові позиції щодо кваліфікації умисного пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі: 1) якщо особа пошкодила або зруйнувала саме телекомунікаційну мережу, технічні засоби телекомунікації чи споруди електрозв’язку, що належать до складу телекомунікаційної мережі, то її дії слід кваліфікувати за ст. 360, а не ст. 194 Кримінального кодексу України; 2) якщо таке діяння не спричинило наслідків у вигляді припинення надання телекомунікаційних послуг, то дії винного слід кваліфікувати за ст. 147 Кодексу України про адміністративні правопорушення; 3) якщо таке діяння не спричинило наслідків у вигляді припинення надання телекомунікаційних послуг, однак призвело до зниження якості функціонування телекомунікаційних мереж, то дії винного слід кваліфікувати за ст. 148-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення; 4) якщо пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі поєднане з незаконним заволодінням предмета кримінального правопорушення, то дії винного слід кваліфікувати за ст. 360 та однією зі ст. 185–187, 189–191 Кримінального кодексу України залежно від способу заволодіння майном; 5) якщо особа пошкодила або зруйнувала телекомунікаційну мережу, технічні засоби телекомунікації чи споруди електрозв’язку, що належать до складу телекомунікаційної мережі, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, з метою ослаблення держави, то дії винного слід кваліфікувати за сукупністю ст. 113 та 360 Кримінального кодексу України; 6) якщо особа здійснює діяння щодо пошкодження, знищення або руйнування майна, а саме технічних засобів телекомунікацій, іншої особи зі спеціальним правовим статусом, у зв’язку з її законною діяльністю, але якщо умислом винної особи охоплені й суспільно небезпечні наслідки у вигляді припинення надання телекомунікаційних послуг, то такі дії слід кваліфікувати за ст. 360 та однією зі ст. 347, 347-1, 352, 378 399 Кримінального кодексу України залежно від статусу потерпілого. The article is devoted to the study of the peculiarities of the qualification of intentional damage or destruction of the telecommunications network, including its separation from related criminal and administrative offenses. It is argued that although during the criminal qualification all the features of the criminal offense are important, however, to distinguish intentional damage or destruction of the telecommunications network from related criminal and administrative offenses should be given the subject of encroachment, the consequences caused, the subjective attitude of the person the act committed by her and the consequences. The following scientific positions on the qualification of intentional damage or destruction of the telecommunications network are substantiated: 1) if a person damaged or destroyed the telecommunications network, technical means of telecommunications or telecommunications facilities that are part of the telecommunications network, his actions should be classified under Art. 360, not Art. 194 of the Criminal Code of Ukraine; 2) if such an act did not cause consequences in the form of termination of the provision of telecommunications services, the actions of the perpetrator should be qualified under Art. 147 of the Code of Ukraine on Administrative Offenses; 3) if such an act did not cause consequences in the form of termination of the provision of telecommunications services, but led to a decrease in the quality of operation of telecommunications networks, the actions of the perpetrator should be qualified under Art. 148-1 of the Code of Ukraine on Administrative Offenses; 4) if the damage or destruction of the telecommunications network is combined with the illegal seizure of the subject of a criminal offense, the actions of the perpetrator should be qualified under Art. 360 and one of Art. 185–187, 189–191 of the Criminal Code of Ukraine, depending on the method of taking possession of property; 5) if a person has damaged or destroyed the telecommunications network, technical means of telecommunications or telecommunications facilities that are part of the telecommunications network, which have important economic or defense significance, in order to weaken the state, the actions of the perpetrator should be qualified under Art. 113 and 360 of the Criminal Code of Ukraine; 6) if a person commits an act of damage, destruction or destruction of property, namely technical means of telecommunications, another person with a special legal status, in connection with his lawful activities, but the intent of the guilty person covers socially dangerous consequences in the form of termination provision of telecommunications services, such actions should be qualified under Art. 360 and one of Art. 347, 347-1, 352, 378 399 of the Criminal Code of Ukraine, depending on the status of the victim.
  • Item
    ІСТОРИЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ КРИМІНАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА УМИСНЕ ПОШКОДЖЕННЯ АБО РУЙНУВАННЯ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОЇ МЕРЕЖІ У XIX СТ. HISTORICAL ASPECTS OF THE DEVELOPMENT OF CRIMINAL LIABILITY FOR INTENTIONAL DAMAGE OR DESTRUCTION OF THE TELECOMMUNICATIONS NETWORK IN THE XIX CENTURY
    (2021-09-15) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, Oleksandr
    Проаналізовано генезу кримінальної відповідальності за умисне пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі у XIX ст. Визначено, що предметом посягання на об’єкти телекомунікацій були технічні засоби і споруди телеграфу, зв’язку, радіомовлення, перші з яких виникли наприкінці XVIII ст., а широке застосування отримали лише в середині XIX ст. у зв’язку з появою електромагнітного телеграфу. Науково доведено, що на території України 27 квітня 1855 року вперше було встановлено відповідальність за посягання на телеграфи у зв’язку з набуттям чинності Закону Російської імперії № 29253 «Про покарання за пошкодження телеграфів». 1857 року було перевидано Звід законів Російської імперії, і зміст Закону № 29253 «Про покарання за пошкодження телеграфів» у первинному вигляді дублювався в ст. 1625–1635 підрозділу ІІ «Про порушення Уставів телеграфічних» глави XІ «Про порушення Уставів поштових і телеграфічних» розділу VІІІ «Про злочини і проступки проти громадського благоустрою і благочиння» тому XV Уложення про покарання кримінальні та виправні Зводу законів Російської імперії. 1864 року в Російській імперії було проведено судову реформу, у зв’язку з чим прийнято Статут про покарання, що накладаються мировими суддями. Глава 8 «Про порушення Уставів поштового і телеграфного» цього Статуту містила норми, які передбачали кримінальну відповідальність за посягання на телеграфне обладнання. У редакції 1885 року Уложення про покарання кримінальні та виправні відповідальність за посягання на об’єкти телеграфу було передбачено в ст. 1139–1148 підрозділу ІІ «Про порушення Устава телеграфного» глави XІ «Про порушення Уставів поштового та телеграфного» розділу VІІІ «Про злочини і проступки проти громадського благоустрою і благочиння». Констатовано, що попри перевидання Уложення про покарання кримінальні та виправні, дію Статуту про покарання, що накладаються мировими суддями, не припинено, що призводило до певних колізій під час притягнення винних до кримінальної відповідальності за посягання на об’єкти телекомунікацій (зв’язку). The genesis of criminal liability for intentional damage or destruction of the telecommunications network in the XIX century is analyzed. It is determined that the subject of encroachment on telecommunications facilities were technical means and facilities of the telegraph, communications, broadcast, the first of which appeared in the late XVIII century., And were widely used only in the middle of the XIX century due to the advent of the electromagnetic telegraph. It has been scientifically proven that on April 27, 1855, liability for encroachment on telegraphs was established for the first time in Ukraine in connection with the entry into force of the Law of the Russian Empire № 29253 «On Punishment for Damage to Telegraphs». In 1857, the Code of Laws of the Russian Empire was republished, and the content of Law № 29253 «On Punishment for Damage to Telegraphs» was duplicated in its original form in Art. 1625–1635 of Subsection II «On Violation of Telegraphic Statutes» of Chapter XI «On Violation of Postal and Telegraphic Statutes» of Section VIII «On Crimes and Misdemeanors Against Public Welfare and Devotion» vol. In 1864, the Russian Empire underwent a judicial reform, which resulted in the adoption of the Statute of Punishments Imposed by Justices of the Peace. Chapter 8 «On Violation of the Statutes of the Post and Telegraph» of this Statute contained provisions that provided for criminal liability for encroachment on telegraph equipment. In the wording of the 1885 Code of Punishment, criminal and corrective liability for encroachment on telegraph objects was provided in Art. 1139–1148 of subsection II «On Violation of the Telegraph Charter» of Chapter XI «On Violation of the Postal and Telegraph Statutes» of Section VIII «On Crimes and Misdemeanors against Public Improvement and Denomination». It was stated that despite the re-issuance of the Criminal and Correctional Penal Code, the Statute of Penalties imposed by justices of the peace has not been terminated, which has led to certain conflicts in bringing the perpetrators to justice for encroaching on telecommunications.
  • Item
    ПОРІВНЯЛЬНО-ПРАВОВИЙ АНАЛІЗ НОРМ КРИМІНАЛЬНОГО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ ТА ФЕДЕРАТИВНОЇ РЕСПУБЛІКИ НІМЕЧЧИНИ, ЩОДО ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА УМИСНЕ ПОШКОДЖЕННЯ АБО РУЙНУВАННЯ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОЇ МЕРЕЖІ. COMPARATIVE AND LEGAL ANALYSIS OF THE NORMS OF THE CRIMINAL LEGISLATION OF UKRAINE AND THE FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
    (2021-05-28) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, Oleksandr
    Стаття 360 КК України, яка передбачає кримінальну відповідальність за умисне пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі, порівняно зі § 317 КК ФРН, потребує змін у частині збільшення кола форм прояву об’єктивної сторони. Тому пропонуємо ч. 1 ст. 360 КК України доповнити словами «або приведення у непридатний стан будь-яким іншим способом» та викласти її в такій редакції: «Умисне пошкодження, або руйнування, або приведення у непридатний стан будь-яким іншим способом телекомунікаційної мережі чи технічних засобів телекомунікації, чи споруд електрозв’язку, що входять до складу телекомунікаційної мережі, якщо такі дії спричинили припинення надання телекомунікаційних послуг». Не є доцільним впровадження в цю норму такі форми прояву об’єктивної сторони, як вилучення, змінення, позбавлення призначеної для роботи телекомунікаційної мережі електричної енергії у зв’язку з появою невиправдної конкуренції зі ст. 185 та 194-1 КК України Article 360 of the Criminal Code of Ukraine, which provides for criminal liability for intentional damage or destruction of the telecommunications network, compared to § 317 of the Criminal Code of Germany, requires changes in terms of increasing the range of forms of manifestation of the objective side. Therefore, we propose Part 1 of Art. 360 of the Criminal Code of Ukraine to add the words "or rendering unusable in any other way" and to state it in the following wording: telecommunications that are part of the telecommunications network, if such actions have led to the termination of the provision of telecommunications services. " It is not expedient to introduce into this norm such forms of manifestation of the objective side as withdrawal, change, deprivation of the electricity intended for operation of the telecommunication network in connection with the emergence of unfair competition under Art. 185 and 194-1 of the Criminal Code of Ukraine
  • Item
    ДЕТЕКТИВ БЮРО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ ЯК СУБ’ЄКТ ДОКАЗУВАННЯ В КРИМІНАЛЬНОМУ ПРОВАДЖЕННІ. DETECTIVE OF THE BUREAU OF ECONOMIC SECURITY OF UKRAINE AS A SUBJECT OF EVIDENCE IN CRIMINAL PROCEEDINGS
    (2021-05-17) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, Oleksandr
    Детектив Бюро економічної безпеки України під час виконання покладених на нього повноважень є представником влади, діє від імені держави і перебуває під її захистом. Детектив Бюро економічної безпеки України в межах досудового розслідування належить до сторони обвинувачення, користується всіма повноваженнями слідчого, які передбачені КПК України, і є суб’єктом доказування в кримінальному провадженні. Він є самостійним у своїй процесуальній діяльності, втручання в яку осіб, що не мають на те законних повноважень, забороняється. The detective of the Bureau of Economic Security of Ukraine in the performance of his duties is a representative of the government, acts on behalf of the state and is under its protection. The detective of the Bureau of Economic Security of Ukraine within the pre-trial investigation belongs to the prosecution, enjoys all the powers of an investigator under the CPC of Ukraine, and is the subject of evidence in criminal proceedings. He is independent in his procedural activities, interference in which persons who do not have the legal authority to do so is prohibited.
  • Item
    ВИКОРИСТАННЯ ДОПОМОГИ ЗМІ ТА ГРОМАДСЬКОСТІ ПРИ РОЗСЛІДУВАННІ ЗАЙНЯТТЯ ГРАЛЬНИМ БІЗНЕСОМ. USE OF MEDIA AND PUBLIC ASSISTANCE IN INVESTIGATION OF GAMING BUSINESS
    (2017-04-13) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, Oleksandr
    ЗМІ також відіграють важливе самостійне значення у виявленні фактів зайняття гральним бізнесом, яке може відбуватися як шляхом отримання інформації правоохоронними органами самостійно із ЗМІ, що є підставою для проведення оперативно-розшукової діяльності. У різних ЗМІ (газети, телебачення, інтернет-сайти) час від часу з’являються повідомлення про проведення журналістами розслідувань та виявлення фактів зайняття гральним бізнесом. Опубліковані матеріали з додаванням фотографій гральних закладів стали підставою для повторних перевірок НПУ законності їх діяльності. The media also play an important independent role in identifying the facts of gambling, which can occur both by obtaining information by law enforcement agencies independently from the media, which is the basis for operational and investigative activities. From time to time, various media outlets (newspapers, television, Internet sites) report that journalists are investigating and revealing gambling. Published materials with the addition of photos of gambling establishments became the basis for repeated inspections of the NPU legality of their activities.
  • Item
    ВІДМЕЖУВАННЯ УМИСНОГО ПОШКОДЖЕННЯ АБО РУЙНУВАННЯ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОЇ МЕРЕЖІ (СТ. 360 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ) ВІД ДЕЯКИХ СУМІЖНИХ КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ. DETERMINATION OF INTENTIONAL DAMAGE OR DESTRUCTION OF THE TELECOMMUNICATIONS NETWORK (ARTICLE 360 OF THE CRIMINAL CODE OF UKRAINE) FROM SOME SUMYS
    (2020-11-20) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, Oleksandr
    За наявності конкуренції кримінально-правових норм, які передбачені ст. 194 та 360 КК України, за правилами кваліфікації (теорії кваліфікації) необхідно застосовувати останню, оскільки вона є спеціальною по відношенню до ст. 194 КК України. Для відмежування кримінальних правопорушень, передбачених ст. 194-1, 270-1 та 360 КК України слід ураховувати предмет кримінально протиправного посягання. Відмежовувати зазначені кримінальні правопорушення за основним безпосереднім об’єктом, на нашу думку, не є доцільним через відсутність уніфікованих позицій правозастосувачів та науковців щодо його визначення In the presence of competition of criminal law norms which are provided by Art. 194 and 360 of the Criminal Code of Ukraine, according to the rules of qualification (theory of qualification) it is necessary to apply the latter, as it is special in relation to Art. 194 of the Criminal Code of Ukraine. To distinguish between criminal offenses under Art. 194-1, 270-1 and 360 of the Criminal Code of Ukraine should take into account the subject of criminal wrongful encroachment. In our opinion, it is not expedient to distinguish these criminal offenses by the main direct object due to the lack of unified positions of law enforcers and scientists on its definition.
  • Item
    ВИЗНАЧЕННЯ КОЛА ПОТЕРПІЛИХ ВІД КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПЕРЕДБАЧЕНОГО СТ. 360 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ. DETERMINATION OF THE CIRCUIT OF VICTIMS OF A CRIMINAL OFFENSE PROVIDED BY ART. 360 of the CRIMINAL CODE OF UKRAINE
    (2020-10-03) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, Oleksandr
    Проаналізовано ознаки потерпілого від кримінального правопорушення, передбаченого ст. 360 КК України. Обґрунтовано, що першочергово ним є власник (власники) об’єктів та обладнання телекомунікаційних мереж, а додатково (факультативно) потерпілими можуть бути користувачі телекомунікаційних послуг The signs of the victim of a criminal offense under Art. 360 of the Criminal Code of Ukraine. It is substantiated that first of all it is the owner (owners) of objects and equipment of telecommunication networks, and in addition (optionally) victims can be users of telecommunication services.
  • Item
    СПОРУДИ ЕЛЕКТРОЗВ’ЯЗКУ ЯК ПРЕДМЕТ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПЕРЕДБАЧЕНОГО СТ. 360 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ. TELECOMMUNICATION BUILDINGS AS A SUBJECT OF A CRIMINAL OFFENSE PROVIDED FOR IN ART. 360 of the CRIMINAL CODE OF UKRAINE
    (2021-05-07) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, Oleksandr
    У статті проаналізовано предмет кримінального правопорушення, передбаченого ст. 360 Кримінального кодексу України. Автором встановлено, що предметом умисного пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі, окрім технічних засобів, є також споруди електрозв’язку. Обґрунтовано, що до споруд електрозв’язку, які входять до складу телекомунікаційної мережі, належать будівлі, вежі, антени, що використовуються для організації електрозв’язку. Розкрито сутність цих споруд як предметів умисного пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі. The article analyzes the subject of a criminal offense under Art. 360 of the Criminal Code of Ukraine. The author found that the subject of intentional damage or destruction of the telecommunications network, in addition to technical means, are also telecommunications facilities. It is substantiated that the telecommunication structures that are part of the telecommunication network include buildings, towers, antennas used for the organization of telecommunication. The essence of these structures as objects of intentional damage or destruction of the telecommunication network is revealed.