Адміністративно-правові засади добору на посаду поліцейського в Україні. Administrative and legal principles of selection for the position of a police officer in Ukraine

Abstract
Дисертацію присвячено комплексному дослідженню адміністративно-правових засад здійснення добору на посаду поліцейського в Україні. Охарактеризовано стан наукових розвідок історичних етапів адміністративно-правових засад здійснення добору на посаду поліцейського різних періодів та з’ясовано, що в нормативно-правових актах, в основному, знаходили закріплення тільки вимоги до кандидатів на службу в органи внутрішніх справ, а сам процес добору кандидатів, його принципи та засади, нормативно врегульовані не були. Запропоновано власні авторські визначення понять, які формують основу понятійного апарату проведення кадрових процедур у процесі здійснення добору на посаду поліцейського в Україні. Використання вказаного понятійного апарату відкриває можливості до його застосування у нормотворчих ініціативах, сприяє кращому розумінню та подальшому дослідженню теоретичних засад кадрових процедур. Сприяє покращенню організаційно-правових основ підготовки та проходження професійної перепідготовки в рамках заходів спрямованих на удосконалення адміністративно-правового регулювання організаційно-управлінської діяльності. Визначено сутність адміністративної процедури добору кандидатів на посаду поліцейського Національної поліції України та запропоновано поділ її на чотири етапи. Аргументується пропозиція щодо необхідності проведення закритих та відкритих конкурсів, що оголошуються на заміщення посад в підрозділах Національної поліції України. Відтак, внутрішній конкурс повинен проводитися серед співробітників органів поліції і носити пріоритетний характер, так як з його допомогою дозволяється забезпечувати непереривне кар’єрне зростання співробітників підрозділів Національної поліції. Проведення закритих конкурсів обумовлено кваліфікаційними вимогами до посад підрозділів поліції. Відкриті конкурси на заміщення посад в підрозділах Національної поліції України слід проводити як серед діючих співробітників, так і серед кандидатів на службу. Узагальнено, що в умовах реформування системи МВС України, коли політичним керівництвом країни узятий європейський курс на створення поліції нової формації, особливого значення набуває добір висококваліфікованих фахівців па посади поліцейського в підрозділи НПУ. Процедура добору кандидатів відіграє важливу роль в справі створення ефективної та дієвої, сучасної поліції, поліції, що користується довірою громадян, що має авторитет і повагу в суспільстві. Подальше вдосконалення правових основ проведення процедури добору кадрів для заміщення посад в підрозділах НПУ і базуються на них сучасних кадрових технологій - заставу наявності в поліції високопрофесійного складу співробітників. Кардинальне оновлення кадрів поліції в цілому дозволить в перспективі, нехай в умовах сучасної України і досить віддаленою, поступово трансформувати природу поліції, яке вже відбувається, наприклад, в державах Європейського Союзу і деяких пострадянських країнах. З’ясовано, що для здійснення кадрових процедур з добору на посаду поліцейського в Україні передбачена та законодавчо урегульована ціла низка форм і методів, організаційні аспекти реалізації яких зазнали значних змін та удосконалення у зв’язку з суттєвим оновленням нормативно-правової регламентації діяльності Національні поліції України. Відтак, на теоретичному рівні маємо всі підстави для висновку про здатність даних заходів забезпечити якісний добір високопрофесійних кадрів на службу до поліції. Однак, для повної відповідності процесу формування кадрового потенціалу Національної поліції заявленим вище принципам варто, на нашу думку, запровадити обов’язковий конкурсний відбір на посади середнього та вищого складу поліції, а також зробити обов’язковим тестування на поліграфі для посад керівного складу Національної поліції. Окреслено, що система матеріально-технічного забезпечення Національної поліції України залежить у тому числі від сучасного стану українського суспільства у цілому. І, відповідно, дана система має адаптуватися до змін, які постійно відбуваються. Для вдалого здійснення такої адаптації необхідно враховувати у тому числі досвід реалізації найефективніших організаційно-правових форм у практиці фінансування поліції розвинених зарубіжних країн. Узагальнено позитивний зарубіжний досвід в контексті проведення рекрутингу та добору осіб, як на служу в поліцію, так і на навчання до освітніх поліцейських установ. Вказаному питанню приділяється значна увагу, відповідним чином проводиться робота спрямована на підвищення, як авторитету підрозділів поліції, так і зміцненню іміджу правоохоронних органів. До створення позитивного результату залучення мотивованих осіб на служу у поліцію проводяться різноманітні заходи, серед яких, профорієнтаційна робота серед молоді, залучаються ЗМІ, інтернет-ресурси, можливе проведення тематичних днів відкритих дверей та використання різноманітних джерел спрямованих на підвищення престижу та зміцнення авторитету органів поліції. Запропоновано розробити та затвердити Положення про організацію кадрової роботи в органах поліції, в якому окреслити коло організаційно-правових питань кадрового забезпечення органів поліції, що включає в себе: понятійний апарат; механізм кадрового забезпечення; кадрову роботу; кадрові технології; порядок проходження підготовки та підвищення кваліфікації. The dissertation is devoted to the complex research of administrative and legal bases of selection for a position of the police officer in Ukraine.
Description
Keywords
Національна поліція України, суб’єкти публічної адміністрації, адміністративно-правове регулювання, добір, конкурсна комісія, організаційно-правові засади, National Police of Ukraine, subjects of public administration
Citation
Collections