Діяльність працівників правоохоронних органів

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 7 of 7
  • Item
    Сутність та актуальні питання арешту майна в кримінальному провадженні на стадії досудового розслідування.Entity and Current Questions of Property Seizure in Criminal Proceedings at the Stage of Pre-Trial Investigation
    (2018) Зелькіна, Т. Є.; Zelkina, T.
    Метою публікації є дослідження сутності й актуальних питань арешту майна в кримінальному провадженні на стадії досудового розслідування. Методологія дослідження. У роботі використано загальнонаукові та спеціально-наукові методи пізнання, поєднання яких обумовлене метою й завданнями дослідження. Використання формально-логічного методу дало змогу визначити окремі поняття категорії, а також упорядкувати понятійно-категоріальний апарат. Застосовано методи формальної та змістовної логіки, зокрема аналогії, узагальнення, аналізу й синтезу, дедукції та індукції тощо. Наукова новизна статті полягає в дослідженні арешту майна в кримінальному провадженні на стадії досудового розслідування на сучасному етапі державно-правового розвитку, зокрема виокремлення низки актуальних проблем у цій сфері.The purpose of the article is to study the essence and actual issues of property seizure in criminal proceedings at the stage of pre-trial investigation. Research methodology. The paper uses general scientific and special-scientific methods of cognition, the concrete combination of which is determined by the purpose and objectives of the study. Using the formal-logical method has allowed to define, clarify and supplement the individual concepts of the category and thus to organize the conceptual-categorical apparatus. Methods of formal and logical logic were also used, in particular methods of analysis and synthesis, deduction and induction, analogies and generalizations, and others like that.
  • Item
    Особливості тактики обшуку під час розслідування злочинів у сфері нелегального обігу синтетичних наркотиків.Certain Aspects of Search Strategy During Crime Investigation in the Area of Illegal Synthetic Drugs
    (2018) Калиновська, О. І.; Kalynovska, О.
    Одним з основних чинників, який призводить до поширення наркотиків, насамперед «синтетичних», є їх легкодоступність. Реалії сьогодення засвідчують, що масштабне розповсюдження наркотиків здійснюють через мережу Інтернет, тому будь-хто (незалежно від віку) може придбати ці речовини, причому забезпечують сувору конфіденційність зацікавлених осіб. Синтетичні наркотичні речовини мають «формально легальний» характер, тому що законом не встановлена на них заборона. Висвітлено особливості підготовки та проведення обшуку в провадженнях, пов’язаних із незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин, виокремлено речовини, що становлять оперативний інтерес, можливі місця їх виявлення, проаналізовано вплив цих особливостей на проведення зазначеної слідчої (розшукової) дії. The accessibility of drugs is one of the main reasons why this substance, namely, «synthetic», acquires distribution. The facts of contemporary life indicate that the large-scale distribution of drugs is carried out through the Internet, anyone (regardless of age) can buy narcotic substances via this channel since there is a complete confidentiality of people concerned from both sides. Another important factor is that synthetic drugs formally have a legal nature, because the Law does not prohibit them, since a lengthy legislative process needs to be completed in order to prohibit any new psychotropic substance. Finally, when it comes to prohibition, the new alternatives have already emerged at the market, causing a lot of problems. For example, Chief Physician of Department for Drug Addiction Treatment at one of the hospitals in Munich warns that synthetic drugs used nowadays have a much stronger effect than those that were known before.
  • Item
    Віктимологічна проілактика злочинів проти життя та здоровя дітей.
    (2018) Железняк, П. А.; Zhelezniak, P.
    Досліджено особливості застосування заходів віктимологічної профілактики злочинів проти життя та здоров’я дітей. Визначено види цих злочинів. Зауважено, що особливої уваги потребує аналіз злочинів, учинених спеціальним суб'єктом (батьками або особами, що їх заміняють). Необхідність дослідження жертви злочину зумовлена підвищенням ефективності профілактики конкретних злочинів та профілактики злочинності шляхом впливу на потенційного потерпілого. Схарактеризовано сучасний стан і тенденції віктимізації дітей у контексті злочинів проти життя та здоров’я. Констатировано значущість охорони життя і здоров’я неповнолітнього, а також визначено особливості кримінальної відповідальності, передбаченої за посягання на нього.In the article the features of application of measures of victimological prevention of crimes against children’s life and health are explored. The types of crimes encroaching on children’s life and health are defined. Particular attention reuires the analysis of crimes committed by a special subject (parents or persons substituting them). The need to study a victim of a crime is due to an increase in the effectiveness of the prevention of specific crimes and the prevention of crime through the impact on the potential victim. The current state and trends of victimization of children from crimes against life and health are characterized.
  • Item
    Практична взаємодія поліції та громади як запорука безпеки громадян в Україні.The Practical Interaction Between the Police and the Community is a Guarantee of the Security of Citizens in Ukraine
    (2018) Лебедєва, Н. В.; Ткачов, А. С.; Lebedіeva, N.; Tkachov, A.
    Проаналізовано діяльність Національної поліції України на прикладі проектів ефективної співпраці цього органу з громадою в контексті тісної взаємодії дільничного офіцера поліції з об’єднаною територіальною громадою, урахування поліцейським її потреб. Висвітлено теоретичні та практичні засади цієї співпраці в умовах перехідного етапу суспільних перетворень. Увагу акцентовано на механізмі координаційних угод між органами поліції та органами місцевого самоврядування, його ролі в спільному забезпеченні правопорядку на місцевому рівні. Доведено, що запровадження громадянського контролю над діяльністю Національної поліції України дасть змогу враховувати принцип гуманізму, оптимально реалізувати правову реформу в Україні. У процесі вивчення правової бази взаємодії громадянського суспільства та новоствореної поліції виявлено низку актів законодавчого й підзаконного рівнів, що регламентують відносини, пов’язані зі спільною діяльністю Національної поліції та інститутів громадянського суспільства. Ця робота має ґрунтуватися на принципах діяльності поліції, головними з-поміж яких є принципи верховенства права, забезпечення прав і свобод людини, справедливості, відкритості й прозорості, політичної нейтральності, взаємодії з населенням на основі партнерства. Розглянуто взаємодію поліції, зокрема служби дільничних офіцерів поліції, із громадою як важливий елемент участі громадян у забезпеченні громадської безпеки в громадах України з налагодження співробітництва поліції з населенням, залучення громадян до профілактики правопорушень, протидії злочинності.The article carried out a theoretical and practical analysis of the activities of the National Police of Ukraine on the example of projects of effective police cooperation with the public in video surveillance and a project for the interaction of the district police officer with the united territorial community (OTG) and the orientation of the police officer to her needs. This scientific article deals with theoretical and legal grounds of cooperation of civil society and National police of Ukraine in the context of transitional stage of public transformation. Particular attention is paid to the mechanism of the agreements on coordination between police and municipal bodies and their part in insurance of law and order on the local level. Involvement of civilian control over activity of National police will bring it on the principles of humanism and also demonstrate citizens principal aim of legal reform in Ukraine. In the process of establishing and analyzing the legal basis for interaction between civil society and new Ukrainian police the author has found out that under this legal basis we mean a set of regulations of legislative and by-law levels regulating the relations related to the joint activity of the National Police and institutions of civil society. Special attention is paid to the fact that such work should be based on the principles of the police activities. The main principles is the rule of law, keeping human rights and freedoms, justice, openness and transparency, political neutrality, interaction with the population based on the partnership principles, continuity. The significance of realizing the tasks and functions of the police activities finds its external identification in the relevant forms that are defined by the type of relationship in a particular area of human activity. The author also considered the scope of the interaction of the National Police (namely, police officers) with the community as an important element of citizen participation in the provision of public security in the communities of Ukraine for establishing cooperation between the police and the population, involving citizens in the prevention of offenses, and combating crime.
  • Item
    Виконання доручень слідчих щодо розшуку осіб, які ухиляються від слідства за господарські злочини.Execution of Orders of Investigators about Searching Persons who Evade Investigation for Economic Crimes
    (2018) Сітайло, О. М.; Sitailo, O.
    Висвітлено особливості виконання оперативними підрозділами доручень слідчих щодо розшуку осіб, які ухиляються від слідства за господарські злочини. У процесі виконання доручень слідчого щодо розшуку осіб, які ухиляються від слідства за вчинені господарські злочини, важливе значення мають форми взаємодії слідчого з уповноваженими оперативними підрозділами: а) процесуальні: доручення слідчого щодо проведення негласної слідчої (розшукової) дії (ст. 40, 246 КПК України); надання допомоги слідчому під час провадження негласних слідчих (розшукових) дій (ст. 40 КПК України); б) організаційні: обмін інформацією; координація; консультації. Дорученням слідчого слід вважати письмову вимогу слідчого до керівника оперативного підрозділу, що передбачає спільну й узгоджену співпрацю з розподілом компетенції, функцій, повноважень, взаємних обов’язків, спрямовану на встановлення та затримання осіб, які ухиляються від слідства за господарські злочини. Запропоновано припинити практику формулювання слідчими завдань у дорученнях, які не належать до слідчих (розшукових) і негласних слідчих (розшукових) дій, та внести зміни до ч. 1 ст. 41 КПК України, передбачивши можливість дачі доручень слідчого не лише на проведення слідчих (розшукових) і негласних слідчих (розшукових) дій, а й на проведення інших процесуальних дій у кримінальному провадженні.In this article author revealed features of execution of operational units of orders of investigators about searching persons who evade investigation for economic crimes. In process of execution investigator’s orders about searching persons who evade investigation for committed economic crimes main attention related to form of cooperation between investigator and operational: а) processual: instructions from investigator about carrying out secret investigative (searching) action (Articles 40 and 246 Criminal Procedural Code of Ukraine); help to investigator in process of realization secret investigative (searching) (Article 40 Criminal Procedural Code of Ukraine); б) organizational: exchange of information; cooperation; consultations. Author proposed to consider under investigator’s order written demand from investigator to head of operational unit that includes mutual aids, joint and agreed cooperation with division of competences, functions, powers and responsibilities and directed on identification and arrest of persons, who evade from investigation for economic crimes. Is proposed to stop a practice of forming investigator’s issues, that not attitude to investigative (searching) and secret investigative (searching) action. Also proposed to make changes in part 1 of Article 41 Criminal Procedural Code of Ukraine where anticipate the possibility of giving orders by investigator not only for carrying out investigative (searching) and secret investigative (searching) actions, but also for carrying out another processual actions during criminal proceedings.
  • Item
    Реєстраційні процедури у сфері забезпечення безпеки на автомобільному транспорті.Registration Procedures for Road Transport Safety
    (2018) Скрипа, Є. В.; Skrypa, Ye.
    На основі аналізу норм чинного законодавства розглянуто реєстраційні процедури у сфері забезпечення безпеки на автомобільному транспорті. Надано авторське визначення поняття реєстраційних процедур у сфері забезпечення безпеки на автомобільному транспорті. Констатовано, що вони мають позитивний характер і слугують ефективним засобом забезпечення безпеки на автомобільному транспорті. Визначено, що практично всі здійснювані МВС України та Державною службою України з безпеки на транспорті реєстраційні процедури стосуються сфери експлуатації автомобільного транспорту, спрямовані на забезпечення безпеки в цій галузі. Доктринальна суть вказаних процедур відповідає їхньому практичному змісту, тобто йдеться про «прості» дії, які реалізують в адміністративному порядку шляхом збирання, обробки та внесення інформації у відповідні реєстри, книги, списки тощо. Наголошено, що реєстраційні процедури у сфері забезпечення безпеки на автомобільному транспорті є об’єктом активного впровадження інформаційних технологій, що виявляється у створенні електронних баз даних для накопичення інформації замість їх паперових аналогів, що, безперечно, підвищує ефективність реєстраційних процедур та надає їм вищого ступеня оперативності.The purpose of the article is to identify and consider registration procedures in the field of road transport safety. In the article, based on the analysis of the norms of the current legislation of Ukraine, the registration procedures in the field of safety of road transport are considered. Author's definition of the concept of registration procedures in the field of safety of road transport is provided. It is noted that they are positive and are an effective means of ensuring road safety. It has been determined that virtually all registration procedures carried out by the Ministry of Internal Affairs and Ukrtransbe and affecting the sphere of operation of motor transport in one way or another are aimed at ensuring safety in this area, and also the doctrinal nature of these procedures corresponds to their practical content, in other words, these are "simple" actions conducted in an administrative manner, the implementation of which is aimed at collecting, processing and submitting information to the relevant registries, books, lists, etc. It was emphasized that registration procedures in the field of safety of road transport are the object of active introduction of information technologies, which is expressed in the creation of electronic databases for the accumulation of information instead of their paper analogues, which, of course, improves the efficiency of registration procedures and gives them a higher degree. efficiency. It is concluded that the registration procedures, the realization of which is the sphere of direct activity of such state departments as service centers of the Ministry of Internal Affairs and Ukrtranssabspekta, in general, are of a positive character and serve as an effective means of ensuring safety in road transport.
  • Item
    Визначення платоспроможності особи як один зі способів перевірки її незаконного збагачення.Determination the Solvency of a Person as One of the Ways of Checking his Illegal Enrichment
    (2018) Стрільців, О. М.; Василинчук, В. І.; Вязмікін, С. А.; Striltsiv, O.; Vasylynchuk, V.; Viazmikin, S.
    Окреслено загальні напрями перевірки платоспроможності особи, яка може бути причетна до незаконного збагачення. Визначено, що така перевірка має охоплювати аналіз (порівняння) за певний період часу двох основних складових: а) отримані активи (доходи) зазначеної особи та членів її сім’ї; б) видатки і стиль життя. Під час визначення дохідної та видаткової частин необхідно ґрунтуватися на декларації особи, яка може бути причетна до незаконного збагачення, а також членів її сім’ї. Також слід ураховувати в процесі підрахунку дохідної частини коштів кожного повнолітнього працездатного члена сім’ї, який зазначений у декларації, сум коштів, що не підлягають декларуванню (50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня звітного року). Запропоновано одним зі способів використання як доказів у кримінальному провадженні про незаконне збагачення встановлення витрати побутового рівня – ураховувати суму мінімального прожиткового мінімуму, згідно зі щорічним чинним законодавством України, на одну особу. Для цього спочатку слід встановити різницю між загальною сумою отриманих активів (доходів) особи, яка може бути причетна до незаконного збагачення, та членів її сім’ї із загальною сумою витрат на побутовому рівні, а потім отриману суму порівняти з активами, які є предметом незаконного збагачення. Зазначене надасть додаткові докази щодо протиправного стилю життя особи та членів її сім’ї, а також можливостей отримувати протиправні активи.In article determinates general ways of person’s solvency audition, that may be participated in illegal enrichment. Determined, that such audition have to consist of analysis (comparing) for a certain period of time two main parts: а) received actives (incomes) that person and its relatives; b) expenditures and lifestyle. Herewith during determination of incomes and expenditures it is necessary to use declaration of person, that can be involved in illegal enrichment crimes, and its relatives. Emphasizes the need to take into account funds which are not an object of declaration (50 subsistence minimum established for able-bodied persons on January 1 of the reporting year) during process of calculating income part of funds of any adult able-bodied member of the family mentioned in declaration. Was proposed, as one of the ways of using as evidence in criminal proceedings about illegal enrichment, determination of household living expenses – determine amount of the minimum subsistence minimum established by the annual Ukrainian legislation in force per one person. It is considered necessary at first establish the difference between the total amount of the received assets (revenues) of the person that can be involved in illegal enrichment and his relatives with general amount of household living expenses. Secondary, gained sum compare with actives which are the object of illegal enrichment. The specified will provide additional evidences about illegal lifestyle of person and its family and about possibility in receiving illegal actives.