Browsing by Author "Khokhlina, O."
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Проблема змісту базових категорій психології. Problem of Psychology Basic Categories Content.(2017) Хохліна, О. П.; Khokhlina, O.Розглянуто проблему змісту базових категорій психології. Досліджено засади категоріального апарату цієї науки як змістової логічної форми пізнання психічних феноменів, яка оптимально акумулює знання про істотне в психічному житті. Висвітлено обґрунтовану Б. Ф. Ломовим систему базових категорій, таких як «відображення», «особистість», «діяльність», «спілкування». The problem of the categorial apparatus and content of the psychology basic categories is dealt with. Theoretical research is based on the system of basic categories developed by B. F. Lomov – categories of reflection, personality, activities and communication. Based on the analysis of theoretical and methodological papers on psychology problems, the meaning and content of the defined categories are described. Category of reflection shows the most common and essential characteristics of mentality: psychic phenomena are seen as different forms and levels of subjective reflection of objective reality. We analyze the specificity of mental reflection at different levels.Item Проблема методологічних підходів у психології.Problems of Methodological Approaches in Psychology(2018) Хохліна, О. П.; Khokhlina, O.Для з’ясування теоретичних засад наукового дослідження чи практичної діяльності психолога важливе значення має визначення методологічних підходів – теоретичних позицій щодо розуміння психічного явища, його вивчення, інтерпретації, впливу на нього. У статті висвітлено зміст основних методологічних підходів у психології – особистісного, діяльнісного та системного. Використання зазначених підходів розглянуто як засіб удосконалення побудови та збагачення теорії науки, а також підвищення ефективності її застосування на практиці.When determining the theoretical basis of scientific research or the practical activity of a psychologist, a special attention is given to the choice of methodological approaches – theoretical positions for understanding the psychic phenomenon, its study, interpretation, influence on it. The article, which is the result of theoretical study of the problem, reveals the content of the main methodological approaches in psychology – personal, activity and systematic.Item Проблема структури особистості у психології. Problem of Personality Structure in Psychology(2016) Хохліна, О. П.; Khokhlina, O.Проаналізовано проблему структури особистості у психології. Визначено тенденцію створення багатовимірної системної психологічної структури особистості. Розглянуто найпоширеніші у вітчизняній психологічній науці та практиці структури особистості О. Г. Ковальова, К. К. Платонова, С. Д. Максименка та С. А. Мула, В. В. Рибалки, які належать до одновимірних, двовимірних і тривимірних. Висвітлено змістове наповнення найважливіших складових особистості – спрямованості, характеру, здібностей, темпераменту, самосвідомості, підструктури досвіду, підструктури форм відображення, біологічно обумовленої підструктури, внутрішнього світу, психічного стану. Констатовано, що з’ясування сутності особистості як цілісного утворення, яке має певну структуру, і визначення її складу є необхідною умовою ефективної психолого-педагогічної роботи в контексті особистісного підходу. Проанализирована проблема структуры личности в психологии. Отмечена тенденция создания многомерной системной психологической структуры личности. Представлены наиболее распространенные в отечественной психологической науке и практике структуры личности А. Г. Ковалева, К. К. Платонова, С. Д. Максименко и С. А. Мула, В. В. Рыбалки, которые отнесены к одномерным, двумерным и трехмерным. Раскрыто смысловое наполнение важнейших составляющих личности – направленности, характера, способностей, темперамента, самосознания, подструктуры опыта, подструктуры форм отражения, биологически обусловленной подструктуры, внутреннего мира, психического состояния. Рассмотрены выяснение сути личности как целостного образования, имеющего определенную структуру, и определение ее состава как необходимое условие эффективной психолого-педагогической работы в контексте личностного подхода. Problem of the personality structure in psychology has been analyzed. Tendency to create a systemic multi-dimensional psychological structure of personality is marked. Personality structures by A. G. Kovalev, K. K. Platonov, S. D. Maximenko and S. A. Mula, V. V. Rybalko that are most widely used in domestic psychology science and practices and which are referred to as one-dimensional, two-dimensional and three-dimensional are presented; meaning content of the most important components of the personality is revealed.