Recent Submissions

Item
ДО ПИТАННЯ ПРО ОСНОВНУ НОРМУ СХІДНОАЗІЙСЬКОГО ПРАВА: ПОРІВНЯЛЬНО-ПРАВОВИЙ ПІДХІД
(2018) ДУДЧЕНКО В.В.; РУСАВСЬКА О.О.
Проаналізовано витоки, сутність, особливості та призначення основної норми єврейського, мусульманського, індуїстського, китайського і японського права. Розкрито зв’язок основної норми із суспільними духовними цінностями. Висвітлено розв’язання проблеми сущого й належного. Обґрунтовано, що сутністю східноазійської основної норми є синкретизм права – релігії чи моралі. Основна норма, як вона представлена в Торі, Корані, шастрах, ученні про Дао, є головними примусом, що обмежує владу та зумовлює субсидіарний характер позитивного права. Під час постулювання основної норми стверджуються цінності, які не належать позитивному праву. Основна норма не обґрунтовується емпірично. З’ясовано, що основна норма визначає критерії того, чим є право. Вона є вихідним пунктом усього права та всієї процедури його створення. Вона – суть нормативного порядку. The sources, essence, features, purpose of the basic norm of Jewish, Muslim, Hindu, Chinese and Japanese law are analyzed. The connection between the basic norm and social spiritual values is revealed. The solution of the problem of existence and due is highlighted. It is substantiated that the essence of the East Asian basic norm is the syncretism of law – religion or morality. The basic norm, as it is represented in the Torah, the Koran, the Shastra, the doctrine of the Tao, is the main coercion, which limits power and explains the subsidiary nature of positive law. When the basic rule is postulated, values that do not belong to a positive law are affirmed. The basic norm is not justified empirically. It was found out that the basic rule determines the criteria for what law is. It is the starting point of all law and the entire procedure for its creation. It is the essence of the normative order.
Item
ІНТЕГРАЦІЯ ОСНОВНИХ ТЕНДЕНЦІЙ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЮРИДИЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ
(2018) ГУМЕНЮК Т.І.
Стаття присвячена висвітленню особливостей реформування та розвитку юридичної освіти в Україні з урахуванням провідного досвіду європейських держав та потреб інтеграції України до Євпропейського Союзу. За результатами дослідження автор вважає, що подальша трансформація юридичної освіти в Україні має такі особливості: гуманізація, утвердження моральних та професійних компетенцій правника; потреба у визначенні уніфікованих стандартів у сфері вищої юридичної освіти; поєднання європейських та національних підходів у підготовці правників; першочергове урахування потреб практики та подальше посилення практичної підготовки фахівця в галузі права; поєднання зусиль державних і самоврядних професійних органів під час визначення стандартів, за якими повинна надалі здійснюватися підготовка юристів. The article is devoted to the peculiarities of reformation and development of legal education in Ukraine taking into account leading experience of the European countries and needs for Ukraine’s integration into the EU. According to the results of the research the author considers that subsequent transformation of legal education in Ukraine has the followings features: humanization, confirmation of moral and professional competencies of a legislator; need for unified standards in the field of higher legal education; combination of European and national approaches in preparation of legislators; primary attention to practical needs and subsequent enforcement of practical training of specialists in the field of law; combination of efforts of public and self-governing authorities for determination of standards under which training of lawyers must be carried out.
Item
МОДЕЛЬ ДЕРЖАВНОГО ОРГАНУ УКРАЇНИ З РЕАЛІЗАЦІЇ СПОЖИВЧОЇ ПОЛІТИКИ ТА ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ У КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ
(2018) БОРОДАЧОВА Н.В.; МИКИТЕНКО Л.А.
Незважаючи на порівняно невеликий термін функціонування Державної служби України з безпеки харчових продуктів та захисту споживачів, цей державний орган не є сучасним і не відповідає викликам сьогодення у сфері захисту прав споживачів в Україні, тим більше – відповідним принципам, підходам і практикам ЄС. Характер діяльності Держпродспоживслужби свідчить про переважну спрямованість до вирішення завдань аграрного сектору економіки. Через невиправдано широку розгалуженість напрямів діяльності служби страждають не лише споживачі та система державного захисту прав споживачів загалом, а й численні напрями функціональних зобов’язань, які є важливими складовими елементами для розвитку вітчизняної економіки, але не сприяють цьому розвитку. Despite the relatively short period of functioning of the State Service of Ukraine for the safety of food products and the protection of consumers, this state body is not contemporary and does not correspond to the current challenges in the field of consumer rights protection in Ukraine, furthermore it doesn’t comply with the relevant principles, approaches and practices of the EU. The nature of the of the State Consumer Protection Service activity shows the overwhelming focus on the tasks of the agrarian sector of the economy. Due to the unjustified branching of the service activities, not only consumers and the system of state protection of consumer rights are suffering in general, but also numerous lines of functional obligations under the Service Provisions, which are the important components of the development of the domestic economy but do not contribute to this development.
Item
ПОНЯТТТЯ ТА ЗМІСТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНСТИТУЦІЙНОГО ПРАВА ОСОБИ НЕ ДАВАТИ ПОКАЗАННЯ АБО ПОЯСНЕННЯ ЩОДО СЕБЕ, ЧЛЕНІВ СІМ’Ї ЧИ БЛИЗЬКИХ РОДИЧІВ
(2018) БЕРЕЖАНСЬКА В.В.
Стаття присвячена дослідженню поняття та змісту забезпечення конституційного права особи не давати показання або пояснення щодо себе, членів сім’ї чи близьких родичів. Проведено критичний аналіз основних наукових підходів до визначення поняття та змісту забезпечення конституційного права особи у вітчизняних та закордонних наукових джерелах; визначено особливості забезпечення даного права в закордонних правових системах; визначено поняття забезпечення конституційного права особи не давати показання або пояснення щодо себе, членів сім’ї чи близьких родичів; встановлено й охарактеризовано елементи змісту забезпечення конституційного права особи не давати показання або пояснення щодо себе, членів сім’ї чи близьких родичів. The article investigates the concept and content of assurance of the constitutional right not to witness or explain anything about himself, family members or close relatives. There are analyzed the main scientific approaches to the definition and content of assurance of the constitutional right of persons in domestic and foreign scientific sources; the peculiarities of assurance of this right in foreign jurisdictions are determined; the content of assurance of the constitutional right not to witness or explain anything about himself, family members or close relatives is determined; the elements of the content of assurance of the constitutional right not to witness or explain anything about himself, family members or close relatives are defined and characterized.
Item
ВЗАЄМОУЗГОДЖУВАЛЬНА ПРОЦЕДУРА У КОНТЕКСТІ КАМПАНІЇ З ПРОТИДІЇ РОЗМИВАННЮ БАЗИ ОПОДАТКУВАННЯ ТА ПЕРЕМІЩЕННЯ ПРИБУТКІВ
(2018) СЕЛЕЗЕНЬ П.О.
У статті характеризуються напрями удосконалення механізму вирішення спорів щодо тлумачення або застосування положень договорів про уникнення подвійного оподаткування з використанням взаємоузгоджувальної процедури у контексті кампанії з протидії БЕПС. Доводиться, що під час імплементації зобов’язань мінімального стандарту з протидії БЕПС доцільним могло б стати ширше врахування пропозицій бізнес-середовища та експертних кіл з метою підвищення рівня захищеності прав платників податків. The article contains the description of directions for improvement of dispute resolution on interpretation or application of double taxation treaties on the basis of mutual agreement procedure in the context of the BEPS campaign. The author states that implementation of the BEPS minimum standard needs wider adoption of propositions from business and experts with the purpose of strengthening taxpayer protection.
Item
СИСТЕМА ОРГАНІВ СУДОВОЇ ВЛАДИ РЕСПУБЛІКИ ПОЛЬЩА
(2018) МАРЧУК М.І.
Ця стаття присвячена дослідженню проблематики правового врегулювання та організації судової гілки влади Республіки Польща після реформ 2017 р. Наголошується, що відповідно до Конституції судову владу у Польщі здійснюють вільні та незалежні суди (Верховний Суд, суди загальної юрисдикції, адміністративні суди, військові суди), а також трибунали – Конституційний трибунал і Державний трибунал, які утворюють окремий сегмент судової влади. This article is devoted to the study of the legal regulation and organization of the judicial branch of power in the Republic of Poland after reforming in 2017. The author pays attention to the relevance of the subject for the national constitutional doctrine according to that fact that the problem of proper organization of the judicial branch of power work is one of the most painful and unresolved for Ukraine. It is researched that due to the Constitution, the judiciary is carried out by free and independent courts in Poland (The Supreme Court, courts of law, administrative courts, military courts) and tribunals (The Constitutional Tribunal, which is equal to the Ukrainian Constitutional Court and the State Tribunal), which form a separate part of the judiciary.
Item
ПРАВОВА ПРИРОДА ПРИВІЛЕЇВ ТА ІМУНІТЕТІВ БАГАТОСТОРОННЬОГО АГЕНТСТВА ГАРАНТУВАННЯ ІНВЕСТИЦІЙ (БАГІ)
(2018) ДУНАС О.І.
Стаття присвячена дослідженню основних особливостей правової природи привілеїв та імунітетів Багатостороннього агентства гарантування інвестицій (БАГІ). Окрема увага зосереджується на аналізі судового імунітету БАГІ, імунітету архівів, майна й активів, а також привілеїв у сфері оподаткування та забезпечення офіційних зносин. The article is dedicated to the research of privileges and immunities of the Multilateral Investment Guarantee Agency (MIGA). Separate attention is attracted to the analysis of the immunity from legal process, immunities of property, assets and archives of the MIGA, privileges in the sphere of taxation and official communications.
Item
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ ОСОБИ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ СЛІДЧИХ (РОЗШУКОВИХ) ДІЙ
(2018) ТУМАНЯНЦ А.Р.
Досліджується стан забезпечення прав та законних інтересів учасників кримінального провадження під час проведення слідчих (розшукових) дій. Проаналізовано правозастосовну практику України та Європейського суду з прав людини, з’ясовано недоліки нормативного врегулювання правового статусу особи, що можуть перешкоджати реалізації її конституційних прав. The condition of ensuring the rights and legitimate interests of the participants in criminal proceedings during carrying out the investigatory (search) actions is explored. The law-enforcement practice of Ukraine and the European Court of Human Rights is analyzed; the shortcomings of the normative settlement of the legal status for a person that may hinder the realization of her constitutional rights are clarified.
Item
ЕФЕКТИВНІСТЬ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ПРОКУРОРСЬКОГО НАГЛЯДУ, ВІДОМЧОГО ТА СУДОВОГО КОНТРОЛЮ В МЕХАНІЗМІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СВОЄЧАСНОГО ПОЧАТКУ ДОСУДОВОГО РОЗСЛІДУВАННЯ
(2018) СТЕПАНОВ А.Б.
У статті проаналізовані причини недотримання вимог ст. 214 Кримінального процесуального кодексу України щодо своєчасного початку досудового розслідування і запропоновані зміни до чинного законодавства. The article analyzes the reasons for non-compliance with Art. 214 of the Criminal Procedure Code of Ukraine concerning the timeliness of the initiation of pre-trial investigation and proposed changes to the current legislation.
Item
АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ОБВИНУВАЧЕННЯ
(2018) МИРОНЕНКО Т.Є.
У статті проаналізовані проблеми, пов’язані з реалізацією державного обвинувачення в кримінальному процесі України. Зокрема, зроблена спроба порівняння змісту понять «обвинувачення» і «державне обвинувачення», «зміна обвинувачення» і «часткова відмова від обвинувачення», а також запропоновані вирішення спірних питань, які виникають під час відмови прокурора від державного обвинувачення. The article analyzes the problems connected with the implementation of the state prosecution in the criminal process of Ukraine. In particular, an attempt was made to compare the content of the concepts of the prosecution and the state prosecution, the change of charge and partial refusal of the charges, as well as the proposed solutions to the controversial issues that arise during the refusal of the prosecutor from the state prosecution.